Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 03.02.2019, 09:46
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Ainahan noita enemmän tai vähemmän laillisia muutoksia on paikottain hyväksytty.
Suurin osa varmaan katsastajan tietämättömyyttä tai kiinnostuksen puutetta perehtyä asiaan. Osa vaan lipsahtanut ikään kuin läpi sormien. Ihmisiähän katsastushenkilötkin on, eli virheitä sattuu ja muuttujia on paljon, joku juttu voi jäädä aina huomaamatta.

Vaikka joku "laiton" muutos olis merkitty rekisteriotteeseen ei se ole mikään tae, että se säilyy siellä maailman tappiin. Jos virhe havaitaan tulevissa katsastuksissa tapahtuneeksi, voi rakenteen joutua muuttamaan ennalleen, tai lain vaatimaan muotoon ennen kuin leima läpsähtää.

Ikäviä ylläreitähän noista voi seurata, vaikkapa ajoneuvon seuraaville omistajille.
Esimerkkinä, kaveri osti käytetyn jenkkipikupin isoilla pyörillä ja reilulla korotuksella luokkaa +300 mm alkuperäiseen kokonaiskorkeuteen.
Auto oli aikoinaan korotettu ja rengastettu Amerikan Joen toimesta ja laivattu sieltä käytettynä suomeen. Suomeen ensirekisteröitäessä oli jätetty korotukset yms. muutokset huomioimatta, alla oleva rengaskoko oli sentään merkitty otteeseen.
Auto oli katsastettu suomessa jo useana vuotena, kunnes eräässä vuosikatsastuksessa tuli hylky ajoneuvon muutoskatsastamattomasta korotussarjasta, vaikka autolla oli sellaisenaan ajettu jo lähes kymmenen vuotta.
No. tää tarina päättyi onneks parhainpäin erinäisen selvittelyjen yms. sumplausten jälkeen, mut pahimmillaan olis pitäny ruveta hommailemaan maailmalta autoon vakioalustaa.

Palstan legenda Matti vois tietää, miten näissä isossa maailmassa rakennettujen autojen ensirekisteröinti katsastuksessa havaittujen muutosten kanssa toimitaan, jos ne ei meinaa mahtua kansallisten säädösten ahtaampaan haarukkaan?
Oli sit kyseessä Ameriikan pojan tuunaama Dodge, tai Islannista tuotu hieman turskalle tuoksahtava Hiluxi..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
britax-lamput laittomat????? Tekniikka & Jutustelu 65 02.06.2007 16:34
Laittomat tiedostot rahoittavat terrorismia Luomu Niilo Paasivirta - Correct Opinions 1 10.09.2005 13:00
Suzukin muutoskatsastukset? @peli Tekniikka & Jutustelu 29 18.07.2005 17:10
Patrollin suurimman kumit (lailliset) OPA Tekniikka & Jutustelu 0 18.09.2003 16:12


Sivu luotu: 15:36 (GMT +2).