Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2019, 19:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Tästä huutamaan vielä näille lumille...

https://kiertonet.fi/tyokalut-ja-kon...-1332-le-20391

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2019, 21:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tästä huutamaan vielä näille lumille...

https://kiertonet.fi/tyokalut-ja-kon...-1332-le-20391
Paikallisessa koneliikkeessä näin jonkin Ariens merkkisen vähän kuin lopputalven tarjouksena, oli kuitenkin aika aneemisen näköinen. Jos aneemisen hommaisi, niin sitten kyl mieluummin vaikka Stigan 80 voltin akkulingon, siitä akusta iloa muuhunkin.

Nettivideoissa jollain 420 kuutioisilla saa jotain aikaiseksi:
https://youtu.be/AEf5eLwcwTo

Pitää vissiin uskoa, että telavehje ehkä parempi jos pyörävehjettä saa kammeta kuin puutarhajyrsintä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2019, 08:47
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Kaippa sitä vois tähän vähän omia kokemuksia rustailla.

Töissä touhunnu telavetoisen hondan kanssa. Menee tosiaan ihan mihin tarvii ilman venkoilua. Mitä suorempaan baanaa sen mukavampaa. Meillä bobcatilla hoidetaan varsinainen auraus ja lingolla kuorma-autojen välit ja muut mihin ei bobilla järkevästi mahdu. En lähtis kovin sokkeloiseen pihaan tuolla kyllä. On sen verran kankean oloinen. Isoilla alueilla ihan jees mutta jos ei leveydestä jää kiinni niin hiipii mieleen ajatus mönkkäristä lumilevyllä. Joskin sillä tehdään sitten vain kasoja.

Faijalla ollu linko aina, pyörävetoinen ja sen kanssa tullu touhuttua lapsesta saakka. Ariens oli ensimmäinen ja ariens on uusikin. Vanha siirtyi eläkkeelle +25v iässä kun alkoi käymään huonosti. Pakoventtiili olis pitäny uusia mut joka paikka ebaytä myöden myi eioota ni faija sit totes et hän haluaa uuden koneen muutenkin. Kummassakaan ei ikinä mitään, siihen vanhaan ollu öljyjäkään vissiin kovin monesti vaihdettu. Uudessa sähköstartti mutta tuon kokoluokan vehkeissä täysin turha. Kesän jälkeen ekalla nykäisyllä aina käyntiin. Käsin mä oon sitä hondaakin kiskonu eikä ongelmaa. Saa kyllä kiskoa enemmän mutta lähes aina sekin on ekalla lähtenyt. Ei vaan jaksa ensin hiihdellä jatkoroikan kans edes takas että saa vehkeet käyntiin. Toki olkapää vammaisille varmasti oiva kapistus mutta itselle turha. Väitän että sahan nykiminen tulee parhaillaan raskaammaksi. Hondassa oli torven ohjaus joystickillä, ihan mukava ja näppärä. Faijan koneissa perus veivi. Eipä siinä. Helppo mekaaninen käyttö enkä sitä huonoksi ole kokenu. Helpompaa sen pyörittely kuitenkin on kun kolaaminen.

Ite kyllä annan ääneni tuon pyörävetoisen suuntaan mutta kuten todettu, riippuu se lingottavasta pihasta melko pitkälti. Noissa ei työleveyksissä kuitenkaan ole keskenään järin suuria eroja. Että jos kuvitellaan että joutuu sen pihatien pienemmällä koneella kävellä kerran enemmän vs se että teet tosiaan sen pihatien pelkästään isommalla koneella ja lapioit muut kulkuväylät. Faijalla ja nyt mulla himassa sen verran sokkeloiset väylät ettei tänne telakoneen kanssa jaksa tulla painimaan. Saapa sitä pyörävetoisestakin molemmat vetämään ni sillai saa senkin kans painia jos tahtoo. Kulkupuolessa ei minusta niin kauheeta eroa. Joku katolta pudoteltu lumi tai vastaava on vähän työlästä lingota koska menee melko tiukkaan pudotessaan mutta vähän kerrallaan menee kyllä. Tuskaa se on lapiollakin.

Jo kävellyn polun linkoaminen on kyllä paskaa, veti se linko millä tahansa. Tosin se nyt on melko helposti vältettävissä kun ei ala oikomaan ja tekee lumityöt alusta alkaen niin ei polanteita tule.

Mönkijä olis itellä tallissa mut siihen ei ole levyä ni tässä vähän mietiskelly että ostaisko sit kumminkin sen lingon. Sen kanssa jäis vähemmän lapioitavaa ja sais kasat pois. Joutuukin itseasiassa varmaan käydä faijalta lainaamasaa linkoa ja heitellä noi nykyset kasat pois että mahtuu uutta kun sitä pitäs taas olla tulollaan.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it."
-Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2019, 10:09
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Ihan pienet testit pääsi kokeilemaan Murray Ultra oliko se 8 hevosvoimainen. Paljon lunta keli plussan puolella. Pyöräveto.

Ei hassumpaa, ketjut olisi voinut terästää hommaa selvästi koska niin paksusta lumesta oli kyse, että kannatti ottaa puolileveyttä ykkösnopeudella. Nyt lumi oli raskasta ja pienessä pihassa riitti heittomatka, mutta toisenlaisessa pidemmästä heitosta voi olla hyötyä.

Kokoisekseen ihan pätevä vehje.

Eniten kehitettävää oli miten jaksaa mennä läpi traktoriaurauksen vallista tai tamppaantuneista kohdista ja siinä auttaisi ketjut.

Tietynlaista vikurointia pyörävetoisessa ja jos työ on kovin iso, silloin se voi väsyttää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2019, 11:07
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Ei oo oma kohtaista kokemusta mut naapurista seurailin kun hallin kattoa putsattiin isolla cup cadetilla olikohan 945 tyypiltään. Aika mielenkiintoisen näköinen ja kokoinen laite. Ei tosin voi verrata näihin 50cm leveisiin oiikeastaan, saattoi olla reilun metrin levyinen kita ja paripyörillä näytti menevän ongelmitta hangessa. Tosin ei kyllä ollu auran jättämiä penkkojakaan...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2019, 12:59
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Ei oo oma kohtaista kokemusta mut naapurista seurailin kun hallin kattoa putsattiin isolla cup cadetilla olikohan 945 tyypiltään. Aika mielenkiintoisen näköinen ja kokoinen laite. Ei tosin voi verrata näihin 50cm leveisiin oiikeastaan, saattoi olla reilun metrin levyinen kita ja paripyörillä näytti menevän ongelmitta hangessa. Tosin ei kyllä ollu auran jättämiä penkkojakaan...
Jos linkoaa usein, voi leveä kita olla parempi. Tänään oli muutaman viikon lumet kerralla tilanne ja siinä taas oli ratkaisevaa jaksaako puskea lumeen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2019, 20:51
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Pakkautuneeseen lumeen puree kapeampi linko paremmin. Loistavasti tuskin minkään levyinen..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.02.2019, 09:57
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Ei hassumpaa, ketjut olisi voinut terästää hommaa selvästi koska niin paksusta lumesta oli kyse
En välttämättä lähtisi ketjuja laittamaan noihin "myllynkivellä" tehtyihin vaihdelaatikoihin, kitkapyörän vaihtoon pääsee varmasti aika nopeasti.
Jollain oikealla voimansiirrolla voisi jo harkita.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.02.2019, 13:04
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
En välttämättä lähtisi ketjuja laittamaan noihin "myllynkivellä" tehtyihin vaihdelaatikoihin, kitkapyörän vaihtoon pääsee varmasti aika nopeasti.
Jollain oikealla voimansiirrolla voisi jo harkita.
https://youtu.be/CukY68ihXgQ

Alkutalvesta harjoittelin lumityötä Agromaticilla. Silloin kun menin loivaan alamäkeen ja pito riitti heittämällä, homma oli jopa mainiota ainakin jos ajattelisi, että kauha vaihdettu tai muutettu enempi lumitöihin sopivaksi. Loivassa ylämäessä taas pito loppui helposti. Siinä vehkeessä oli pienestä kiinni onko mainiota vai huvittavaa paikallaan sutimista.

Minkähänmoinen on lumilinkojen hydrostaattinen voimansiirto?

Epäilen ettei noihin lumilinkoihin ihan hurja pito tulis ketjuillakaan kun ne ei hirveän painavia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) sirP Tapahtumat 76 17.08.2019 18:20
Ra-Sa-Vil Juhannus Trial 15-16.6.2019 sirP Tapahtumat 41 30.06.2019 12:17
OFFROAD KILPAILUKALENTERI 2019 Byrocrat Tapahtumat 6 06.06.2019 20:28
Whatever Off-road kausi 2019 Juuti Chit-Chat 0 05.12.2018 11:33
tela/pyörä lumilingot Killer-Wo Chit-Chat 5 15.01.2008 23:14


Sivu luotu: 04:50 (GMT +2).