![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() http://konedata.net/traktorit/ Tuolta löytyy hyvin perustietoa koneista. Kuten esim. hytin melutaso.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Se multipoveri on oma yksikkönsä, joka ei tietääkseni voitele muita paikkoja, öljynpaine sille tulee muualta. "hitaan" puolen voima kulkee vapaakytkimen kautta joka multipowerin ollesa kytkettynä antaa mahdollistaa pyörintänopeuseron.
Äkkiä muisteltuna suurin puute sen toimimattomuudesta on moottorijarru. Mietin tuota voitelua, mutta en saa päähäni mikä systeemissä menisi rikki jos mp:tä ei käytä. Ensioire multipoverissa minkä itse olen havainnut, on matalilta kierroksilta väännätyksessä luistamisen yrittäminen 188:ssa. Asialle ei ole tehty mitään kun pienellä kierroslisällä ongelmaa ei ole.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Äkeen vedossa sain 185 Mp:n särkymään, alkuun luisteli ja sitten ei juurikaan pitänyt, ainakin viimeiset 15 vuotta ollut täysin hengetön
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pihakäytössä moottorijarrutuksella ei varmaan ole suurta ongelmaa jos ei toimi, maantiellä varmaan haittaa enempi.
Sutiikos tollanen 165:nen miten pahasti ketjuilla talvella, vaatiko takapainon jos kauha edessä?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ellen "väärin erehdy", MultiPover- vaihteisen Massikan Ominaisuus, ei Vika, on se, että MP "pienellä" sen moottorijarrutus ei toimi - eikä kuulukaan toimia. MP nopeammalla puolella moottorijarrutus toimii normaalisti. MP:llä vaihdetaan kytkintä käyttämättä noin neljännes hitaammalle-pienelle, lisää vetovoimaa ja vastaavasti isommalle, nopeammalle
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Saadaan 2 nopeutta yhdellä kytkimellä.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos eivät ole ratkaisevasti paremmat, niin en uskaltaisi lähteä vähänkään raskaamman kärryn/reen kanssa kovinkaan kummoiseen alamäkeen, JOS moottorijarrutus ei toimi. Ainakin Majorissa jarruttaminen perustuu siihen, että mennään tarpeeksi pienellä vaihteella mäkeä alas; ja nimenomaan koko mäki. Jos (kun ![]() Monta Leskeä tullut Suomenmaahan siitä, että alamäkeen traktori on "valtaantunut" ja "pomppinut" pois tieltä. Tuossa omassa 820 Belaruksessa on kuivat levyjarrut, siitä huolimatta en uskaltaisi laskea isolla kuormalla isompia mäkiä jarruihin luottaen, vaan pienemmällä vaihteella muuttorijarrutuksella. Belaruksen jarrut kunnostettu, siis vaihdettu uudet levyt, (paisuvaiset oli uudenveroiset, uudet jäi hyllyyn) ja oikein säädettynä menee kuivalla asfaltilla suttiin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
(jää)ralli topic | VonLeka | Chit-Chat | 17 | 09.10.2008 20:05 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |
Uusi topic | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 02.12.2003 22:20 |