Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2019, 09:22
460Xj 460Xj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.10.08
Sijainti: South-eastern Finland
Viestit: 81
Perusasetus

Ellen "väärin erehdy", MultiPover- vaihteisen Massikan Ominaisuus, ei Vika, on se, että MP "pienellä" sen moottorijarrutus ei toimi - eikä kuulukaan toimia. MP nopeammalla puolella moottorijarrutus toimii normaalisti. MP:llä vaihdetaan kytkintä käyttämättä noin neljännes hitaammalle-pienelle, lisää vetovoimaa ja vastaavasti isommalle, nopeammalle Meillä oli aikanaan 175 MP, tuli aika tutuksi!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2019, 21:21
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 460Xj Näytä viesti
Ellen "väärin erehdy", MultiPover- vaihteisen Massikan Ominaisuus, ei Vika, on se, että MP "pienellä" sen moottorijarrutus ei toimi - eikä kuulukaan toimia. MP nopeammalla puolella moottorijarrutus toimii normaalisti. MP:llä vaihdetaan kytkintä käyttämättä noin neljännes hitaammalle-pienelle, lisää vetovoimaa ja vastaavasti isommalle, nopeammalle Meillä oli aikanaan 175 MP, tuli aika tutuksi!
On se ominaisuus, tulee juuri siitä vapaakytkimestä.
Saadaan 2 nopeutta yhdellä kytkimellä.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.01.2019, 23:51
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 460Xj Näytä viesti
Ellen "väärin erehdy", MultiPover- vaihteisen Massikan Ominaisuus, ei Vika, on se, että MP "pienellä" sen moottorijarrutus ei toimi - eikä kuulukaan toimia. MP nopeammalla puolella moottorijarrutus toimii normaalisti. MP:llä vaihdetaan kytkintä käyttämättä noin neljännes hitaammalle-pienelle, lisää vetovoimaa ja vastaavasti isommalle, nopeammalle Meillä oli aikanaan 175 MP, tuli aika tutuksi!
Niin, paitsi Massikka jota kävin katsomassa, siinä ei toiminut MP, siis nopealla puolella, eli siinä ei ollut lainkaan moottorijarrutusta. Saattaa olla mielenkiintoista isommassa alamäessä...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2019, 19:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Niin, paitsi Massikka jota kävin katsomassa, siinä ei toiminut MP, siis nopealla puolella, eli siinä ei ollut lainkaan moottorijarrutusta. Saattaa olla mielenkiintoista isommassa alamäessä...
Massikan jarruista ei ole kokemusta, mutta mm. vanhemman majorin jarruista jonkin verran.

Jos eivät ole ratkaisevasti paremmat, niin en uskaltaisi lähteä vähänkään raskaamman kärryn/reen kanssa kovinkaan kummoiseen alamäkeen, JOS moottorijarrutus ei toimi.

Ainakin Majorissa jarruttaminen perustuu siihen, että mennään tarpeeksi pienellä vaihteella mäkeä alas; ja nimenomaan koko mäki.
Jos (kun) pienemmälle vaihtamien epäonnistuu, niin aika äkkiä rumpujarrut alkoi lämpeämään, ja menettämään tehoaan.

Monta Leskeä tullut Suomenmaahan siitä, että alamäkeen traktori on "valtaantunut" ja "pomppinut" pois tieltä.

Tuossa omassa 820 Belaruksessa on kuivat levyjarrut, siitä huolimatta en uskaltaisi laskea isolla kuormalla isompia mäkiä jarruihin luottaen, vaan pienemmällä vaihteella muuttorijarrutuksella.
Belaruksen jarrut kunnostettu, siis vaihdettu uudet levyt, (paisuvaiset oli uudenveroiset, uudet jäi hyllyyn) ja oikein säädettynä menee kuivalla asfaltilla suttiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2019, 19:50
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Sama wanhankansanjuttuhan siihenkin pätee, se millä vaihteella mäki noustaan myös lasketaan..

Olen joskus ajanut takapotku-intternationalilla mikä ensin kiihdytettiin siihen alta 40 maksimiin, pukattiin ulosotto isolle ja vaihde vapaalle jolloin vetävä kärry tuuppasi sitä jotain kuuttakymppiä.. Arvioisin menon aikalailla yhtä pelottavaksi kuin pv suzukilla 80.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2019, 20:14
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Kyllä tuo traktori kyyti on paljon pahempaa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2019, 22:14
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Oiskohan peräti kaikissa multipowereissa märät monilevyjarrut.
Äkkiseltään muistelisin että ei kyllä jarrujen kans oo tarvinnu tapella 188:ssa.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.01.2019, 00:53
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Mites noi lumiketjut oikeaoppisesti näissä vehkeissä kiristetään?

Oikea puoli on napakasti renkaan päällä, mutta vasen on aika löysän oloinen ja vaatisi ilmeisesti kirrausta. Pitääkö ens laskea paineita vai miten olis paras toimia?

Jostain muistelen myös joskus kuulleeni, että ketjut pitäis olla pikkasen löysällä, että toimivat paremmin. Vai olenko nähnyt unta?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
(jää)ralli topic VonLeka Chit-Chat 17 09.10.2008 20:05
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37
Uusi topic IironSika Tekniikka & Jutustelu 37 02.12.2003 22:20


Sivu luotu: 15:40 (GMT +2).