Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2019, 11:40
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaman Näytä viesti

Käännän etuakseliputken ylösalaisin, jolloin perämurikka heilahtaa oikealle puolelle ja vetareiden pyörimissuunta vaihtuu. Nyt renkaat pyörii oikeaan suuntaan, mutta porttaaliboksit osoittaa taivaalle. Lisäksi siis akseliputkesta aukaistaan saumat molemmin puolin kääntöpäiden juuresta ja kääntöpäät käännetään ympäri osoittamaan alaspäin.

Edellä kuvailtuun teoriaan ottaisin mielelläni kommenttia, kuulostaako järkevältä? Käsittääkseni näin on joku joskus tehnyt mm. volvolaisten ja Geen yhdistämisessä.

Mulla on rangessa juuri noin tehty kun murikan tarvi siirtää oikealle puolen. Perä muistaakseni käy mitenpäin vaan siihen akseliputkeen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2019, 20:18
mikaman mikaman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Mulla on rangessa juuri noin tehty kun murikan tarvi siirtää oikealle puolen. Perä muistaakseni käy mitenpäin vaan siihen akseliputkeen?
Perä menee vain yhdessä asennossa akseliputkeen, mutta sehän ei sinänsä haittaa mitään. Tasauspyörästön lukkomekanismi kääntyy vaan alapuolelle ja pitää suojata. Kiitos kommentista, sain varmuuden ettei ihan sutta ja sekundaa tule =)




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Jep.


W463 itsellä työn alla.

Mitat olis ollu hyvä olla, kaikesta, täällä helpottaa kivasti kun pystyy melko pienellä vaivalla laskemaan kopan aina välillä paikalleen mittailujen ja varmistelujen tiimoilta.

Mutta enempi kuin muistelinkaan, vaatii hommaa ’riittävän’ matalan alustan rakentelu.

Mä haen sellasta 25-30 % sisäänjoustoa, eli 75-100 mm, mutta voi joutua tyytymään vähempään

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218195

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218194
Sun projekti näyttää mielenkiintoiselta, ja mielellään näkisi enemmänkin kuvia toteutuksesta! Tulee komea w463, kunkkukone näyttäisi olevan pellin alla Tuleeko muuten mersun tekniikalla, poislukien akselit? Minkälaisilla spekseillä olet ajatellut iskareita?
__________________
w460 om606
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2019, 21:08
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Haluamatta sotkea pitkästi sun topiccia, lyhyt yhteenveto tästä pitkään kyteneestä rojektista:

• pitkä W463 -90, ilman ABS ja ilman SRS
• Volvolaiset akselit jarrupäivityksin
• OM 605 ahdettuna, mekaanisella 6 mm PPD
• 6 vaihteinen manuaali
• LR sukuinen alusta, tukivarret, jouset, korvakot kaikki LR Defender 110 osia
• perinteinen iskunvaimennus, tää on vielä valitsematta, todnäk Big Boret


Tarkoitus luoda ’se ainakin toistaiseksi viimeinen’ maastokykyinen kulkine, joka täyttää kriteeristön luotettava, yksinkertainen, mekaaninen, ajokelpoinen myös tiellä. Ja hyödyntää tähän se ymmärrys ja kokemus, jota näistä on kerinnyt karttua.
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 07.01.2019 21:12
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2019, 22:41
mikaman mikaman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 58
Perusasetus

Hyvältä yhtälöltä kuulostaa. Itselläkin mielessä päällimmäisenä luotettava, yksinkertainen, maastokykyinen, ajokelpoinen maantiellä ja katulaillinen.

Pitää tehdä portto G kokoontumisajot, kunhan laitteet on kasassa =)

On muuten kiven alla saada järkevään hintaan ohjausakseli. Pitänee purkaa ja mittoa tuo väljä ristinivelel ja alkaa etsimään josko löytyisi jostain kataloogista oikean kokoinen.
__________________
w460 om606
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.01.2019, 16:21
mikaman mikaman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 58
Perusasetus

Jos jollain on tiedossa pajaa, jossa onnistuisi pyöreän akseliputken katkaisu, olkatappilinjan pyöräytys ja kasaan hitsaus Tampere - Helsinki akselilla tai lähettyvillä niin vinkkejä otetaan vastaan

Riittäisi katkaisukin ja pienet olakkeet putkeen, jotta saisin itse hitsattua suht koht suoraan takas.
__________________
w460 om606
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2019, 18:04
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaman Näytä viesti
Jos jollain on tiedossa pajaa, jossa onnistuisi pyöreän akseliputken katkaisu, olkatappilinjan pyöräytys ja kasaan hitsaus Tampere - Helsinki akselilla tai lähettyvillä niin vinkkejä otetaan vastaan

Riittäisi katkaisukin ja pienet olakkeet putkeen, jotta saisin itse hitsattua suht koht suoraan takas.
Mitkä ton mitat on
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2019, 18:18
mikaman mikaman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Mitkä ton mitat on
Nyt tossa kunnossa noin 118cm pitkä, perän kohdalta noin 30cm halkaisija ja tosta katkastavan sauman kohdalta noin 9cm halkaisija.
__________________
w460 om606
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.01.2019, 22:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Vannesahassa poikki hyvän merkkauksen jälkeen, tukiputki sisään ja tulppahitsi, ja sauma kiinni ???

Jotenkin noin aikanaan ite puuhailin, katko ihan laikalla:

https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87809
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.01.2019, 22:22
mikaman mikaman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 58
Perusasetus

Uuden mittauksen jälkeen pituus noin 108cm.

Olinkin jo törmännyt pee tuohon ketjuun. Täytyy vielä muutama koneistamo käydä kiertämässä ensiviikolla ja sitten alkaa rälläkkä+pajavasara hommiin

Onko tietoa miten tämä akseliputki purkautuu vielä pienempiin osiin? Eli kuvassa näkyvät punaiset ympyrät, selkeä katkos näyttäisi olevan, onko vain jokin lämpösovite? Onko joku saanut näitä purettua ja jos on, millä taktiikalla? Putki lyhenisi nimittäin paljon, piituudeksi jäisi vain 80cm ja olisi helppo kiinnittää sorviin.



__________________
w460 om606
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Unimog hex O/M/V Ajoneuvot 0 23.04.2015 18:03
Myydään Unimog ja MB moottorien varaosaluetteloita sekä Unimog käyttöohjekirjoja elegance1972 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.04.2014 20:14
Unimog Ex_inkkari Chit-Chat 1 07.09.2013 22:53
Unimog pekkasforest Tekniikka & Jutustelu 17 21.09.2009 18:52
O: Unimog O/M/V Ajoneuvot 1 07.06.2006 21:11


Sivu luotu: 21:03 (GMT +2).