![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Olikos näistä ajatus tehdä katsastuksen hyväksyttävät jarrut ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Raideleveyden muutos tekee tästä paketista katsastuskelvottoman (näillä tiedoilla).
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo, 100 mm sais muuttua muine muutoksineen. Mutta kaikki-sisään-offsetilla ja tolkummilla jarruilla vois onnistua. Paripyöräjenkkipickupin vanteita mallailemaan. 8-pulttisuus jeesais tosiaan.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Navasta mittaamalla raideleveys kasvaa ~175mm. Ei taida olla asiaa konttorille. Jos mitataan vanteesta, niin sitten on toinen juttu. Jos LJ:n on saanut katsastettua 10” leveällä ET-44 vanteella niin ei olla kaukana. ET:llä saa pelattua 130mm pois leveydestä. Loput 45mm vaatii jo enemmän ajatusta, mutta jos katsastettavuus on tuosta kiinni, niin silloin se on tehtävä. Viimeksi muokannut Sumsar : 11.12.2018 20:47 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Käsittääkseni renkaista mitataan raideleveys, vois olla aika hankala ajaa pelkillä navoilla konttorille
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
"Ajoneuvoon asennettavat vanteet eivät saa merkittävästi lisätä pyöränlaakereihin tai ohjauslaitteisiin kohdistuvia rasituksia verrattuina ajoneuvon alkuperäisiin vanteisiin. Vanteiden vaihdon seurauksena ajoneuvon kunkin akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen verrattuna, ellei ajoneuvon valmistaja muuta ilmoita."
" Ajoneuvon akseliston tai akseliston osien vaihtaminen ajoneuvotyyppiin kuuluvaan akselistoon, ajoneuvotyyppiin tarkoitettuihin akseliston osiin tai akseliston perustyypiltään muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa vastaaviin ajoneuvoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin on sallittu, jos: c) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm" Korjatkaa jos luen väärin, mutta eikös tuossa lue että vanne saa muuttaa raideväliä maksimissaan 30mm ja akseli saa muuttaa vain 100mm Mikäli vanteella passataan niin eihän se auta kuin 30mm eli ei ratkaise vielä tuota 175mm muutosta?? https://www.trafi.fi/filebank/a/1443...13_maarays.pdf Viimeksi muokannut Hcet : 11.12.2018 21:05 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
https://www.trafi.fi/filebank/a/1464...Versio_2_0.pdf
Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Esim. LJ:tä saanut 0 ja -20 offsetin vanteilla alunperin (jostain syystä ei ole negatiiviseks merkitty toi offset, mutta raideleveys sen kertoo):
1455mm+100mm=1555mm=suurin sallittu raideleveys 1415mm+175mm=1590mm=portaalinavoilla laipasta laippaan 1590mm-1555mm=35mm/2=tarvitaan vanteet ET+17.5 eli 2.5mm liian iso muutos jos pilkulleen tulkitaan akselistosta ja vanteiden vaihdosta johtuvia raideleveyden muutoksia Edit: saahan näitä tulkita ahtaamminkin, mutta ei mun mielestä ole näin ristiriidassa määräyksen eikä sovellusohjeen kanssa, jonkun toisen mielestä varmaan on, etenkin kun edellisessä sovellusohjeessa luki näin: ![]() Salli siis myös käänteisesti akselin kavennuksen. Mut toi päätös jo tosiaan kumottu ja toi sovellusohje sen myötä. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 11.12.2018 23:40 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kiinnityspinnasta kiinnityspintaan mitataan raideleveys akselissa Ja kaventamisen tyrmäsi trafilla sillä,että akseli ei ole enää tehdastekoinen ja näin ollen se ei vastaa esim. luovuttaja auton tietoja, se että sen tekee kaikessa hiljaisuudessa on asia erikseen.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |