Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2018, 19:34
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Niin siis tässä haettiin sen saman antotehon moottoria rinnakkaismallinaan toinen, joka kytketään tähteen 400V pääjännitteeseen eli 230V käämijännitteelle ja toinen kytketään kolmioon samaan 400V pääjännitteeseen ja käämijännite on myös 400V. Nyt kaikki on varmaan samaa mieltä, että samalla akseliteholla kolmiossa tarvitaan vähemmän virtaa.

Tähtikolmiokäynnistimen kanssa se yks ja sama moottori kytketään ensin tähteen, eikä se saa läheskään käyntitehoja aikaseks, mut käynnistyy sen verran pyörimään, että kolmioon siirtyminen ei aiheuta ylivirtasuojien laukeilua. Jos suojat laukeilee herkästi kannattaa ensin pidentää tähtiaikaa ja sitten ryhtyä kattelemaan epäherkempiä suojia. Automaateissa D ja K -käyriä löytyy tukuista aika helposti jos ei hyllystä ni huomiseksi. Finnparttia on hyvä paikka hankkia kiireettömiä hankintoja.

JiiPeen kannattais ehkä vähän tallilleen harkita kolmivaiheista johdonsuojaa kolmen erillisen johdonsuojan lisäks jos kuormakin on kolmivaiheinen. Ei sillä, se lämpösuojakytkin estää koneen käymisen kahella vaiheella ja tilanteen kanssa varmaan voi elää aivan hyvin näinkin.

- t

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.11.2018, 20:26
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Kyllä se 5kw moottori 230/400 ottaa suurinpiirtein saman tehon kun 400/690. Ei se voima vieläkään tyhjästä synny. Teollisuudessa käytetään isompaa jännitettä jolloin moottorin virrat pienenee.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.11.2018, 20:41
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aslakki Näytä viesti
Saapi tota "hidasta" am tyyppiä kahvana ja teollisuudessa yleisesti vielä käytössäkin, tulppana tuskin ja automaattia ei ole, niissä menee aakosina käyrän mukaan..
No tämähän selittää sitten sen asian, kun puhuttiin kahva- ja tulppasulakkeista vähän sekaisin. Ihmettelinkin että mitäs ne teollisuudessa sitten tekee jos alunperin speksattu sulaketyyppi muka yhtäkkiä loppuisi valmistuksesta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Jos suojat laukeilee herkästi kannattaa ensin pidentää tähtiaikaa ja sitten ryhtyä kattelemaan epäherkempiä suojia. Automaateissa D ja K -käyriä löytyy tukuista aika helposti jos ei hyllystä ni huomiseksi. Finnparttia on hyvä paikka hankkia kiireettömiä hankintoja.
Ei varmaankaan ole tulppasulakkeen reikään tuollaisia automaatteja?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan voimavirta kompressori pantze O/M/V Muut 0 01.10.2014 08:01
Myydään voimavirta kompressori american O/M/V Muut 2 01.09.2014 07:00
Ostettu voimavirta kompressori Jesseh O/M/V Muut 0 13.07.2014 21:22
Myyty Kompressori (voimavirta 1,5kw) Ramo82 O/M/V Muut 1 17.08.2011 13:55
Myyty Atlas Copco voimavirta kompressori kivinen O/M/V Muut 2 02.12.2010 08:58


Sivu luotu: 01:39 (GMT +2).