![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Fordsonin nimimerkki onkin tuttu kun tässä on asian tiimoilta etiskeltu kaikenlaista tietoa.. Apu on aina tervetullutta joka tarkoittaa myös sitä että turhan vänkäämisen tai pätemisen voi jättää pois, jos haluaa lisätä oman näkemyksensä tai korjata muiden esittämiä virheitä niin ne tehdään perusteluiden kanssa. Onnistuin löytämään tietoa että olisi aM ja gM tyyppisiä sulakkeita nimenomaan moottoreita varten, ei siis hidas sulake vaan vielä erikseen oma tyyppinsä, mutta yhdessä sähköliikkeessä kävin ja meinasi että tukkureilta ei nykyään edes saa sen kummemmin erikseen minkään tyyppistä sulaketta, on vaan sitä yhtä mallia. En kyllä netistäkään löydä yhtään mistään sellaisia että varmaan aika vanha juttu?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut aslakki : 27.11.2018 18:58 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voihan se olla että käsitin väärin mitä tarkoitettiin mutta sama 400v menee sinne moottoriin oli se kolmiossa tai tähdessä. Muutenhan kannattaa jo sähkökiuaskin kytkeä kolmioon jos saman tehon saa pienemmällä virralla. Kyllä se tähteen kytketty kone ottaa vähemmän virtaa tähdessä kun kolmiossa mutta antotehokin on pienempi. Tietysti jos on valittavissa 230v 400v pääjännitteen tilalle niin toki silloin asia muuttuu,kuinka monella sitten on mahdollisuus onkin toinen juttu.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin siis tässä haettiin sen saman antotehon moottoria rinnakkaismallinaan toinen, joka kytketään tähteen 400V pääjännitteeseen eli 230V käämijännitteelle ja toinen kytketään kolmioon samaan 400V pääjännitteeseen ja käämijännite on myös 400V. Nyt kaikki on varmaan samaa mieltä, että samalla akseliteholla kolmiossa tarvitaan vähemmän virtaa.
Tähtikolmiokäynnistimen kanssa se yks ja sama moottori kytketään ensin tähteen, eikä se saa läheskään käyntitehoja aikaseks, mut käynnistyy sen verran pyörimään, että kolmioon siirtyminen ei aiheuta ylivirtasuojien laukeilua. Jos suojat laukeilee herkästi kannattaa ensin pidentää tähtiaikaa ja sitten ryhtyä kattelemaan epäherkempiä suojia. Automaateissa D ja K -käyriä löytyy tukuista aika helposti jos ei hyllystä ni huomiseksi. Finnparttia on hyvä paikka hankkia kiireettömiä hankintoja. JiiPeen kannattais ehkä vähän tallilleen harkita kolmivaiheista johdonsuojaa kolmen erillisen johdonsuojan lisäks jos kuormakin on kolmivaiheinen. Ei sillä, se lämpösuojakytkin estää koneen käymisen kahella vaiheella ja tilanteen kanssa varmaan voi elää aivan hyvin näinkin. - t |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se 5kw moottori 230/400 ottaa suurinpiirtein saman tehon kun 400/690. Ei se voima vieläkään tyhjästä synny. Teollisuudessa käytetään isompaa jännitettä jolloin moottorin virrat pienenee.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä mitä olet muokannut viestistäsi mutta kyllä hitaita tulppasulakkeita on saatavana.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Puhuttiin aM ja gM tyyppisistä sulakkeista.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eikös siihen voi vaihtaa pykälää suuremmat sulakkeet surutta että kestää käynnistyä. Mulla on tuo 11kw pikkunen Atlascopco niin 25 tulpat riittää hyvin. 15kw ruuvi toimii kanssa 25 sulakkeilla.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Edittiä. Lisäyksenä vielä kurkkasin niin slo ja Onninen myyvät vain yhtä tyyppiä. " Nopea/hidas. Reagoi nopeasti virtapiikkeihin, mutta hitaammin verkon ylikuormitukseen." Ainoastaan finparttiasta näyttäisi saavan kahta erilaista saman virta-arvon omaavaa tulppaa, eivät kyllä kerro asiasta sen enempää ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut aslakki : 01.12.2018 23:52 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä jos kompuran sulakkeet palaa yhtenään niin joko siinä on vika tai väärät sulakkeet. Ei se sulakkeen tehtävä ole sitä moottoria suojata tässä tapauksessa. Lämpimässä tallissa kyllä tuo 11kw copco lähtee 16a hitailla tulppasulakkeilla käyntiin.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
16A tulppasulakkeita oli hitaana ("etana" aikaisemmin) monessa paikkaa, muistaakseni puuilossa myös (konetie Oulu) Tuohon paineilmakompuran käynnistyvyyteen: Nuo hitaat sulakkeet on käytännössä pakolliset, jos y/d- käynnistin. Jos pehmokäynnistin, niin vähän siinä rajalla? Jos taajuusmuuttajan perässä, niin voi toimia myös nopeilla sulakkeilla. Jos y/d käynnistin, ja hitaat 16a tulppasulakkeet ei kestä, esim. pitkien sähkövetojen takia, niin moottoria voi helpottaa: 1. kun kompressori käynnistyy tähdessä, niin onhan kompuran painepuoli kokoajan auki ulkoilmaan? ja isolla virtauksella? 2. jatketaan tuota tähdessä käyntiaikaa. 3. kun moottori kytketään tähdestä kolmioon, jatketaan hetki paineen päästämistä ulkoilmaan. (tai laitetaan esim. 20-50 litran säiliö kompuran ja säiliön takaiskun väliin) |
#13
|
||||
|
||||
![]()
kyllä niitä 16a etana sulakkeita viellä saa vaikka slo:sta.
ei oo hävinny, varmaan vaan vähentyny myynti. ittellekki just tallille hain useemman paketin 16a hitaita tulppasulakkeita. prismasta tuskin niitä löydät
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan voimavirta kompressori | pantze | O/M/V Muut | 0 | 01.10.2014 08:01 |
Myydään voimavirta kompressori | american | O/M/V Muut | 2 | 01.09.2014 07:00 |
Ostettu voimavirta kompressori | Jesseh | O/M/V Muut | 0 | 13.07.2014 21:22 |
Myyty Kompressori (voimavirta 1,5kw) | Ramo82 | O/M/V Muut | 1 | 17.08.2011 13:55 |
Myyty Atlas Copco voimavirta kompressori | kivinen | O/M/V Muut | 2 | 02.12.2010 08:58 |