Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.10.2018, 01:19
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

...etulokasuojat ovat 40-mallisarjalaiselle eittämättä "registeredtrademark" ...
...etulokasuojien puhkiruostumiset puolestaan ovat 40-mallisarjalaiselle oikea "patentpending"...

...eipä ole montaakaan 40-mallisarjalaista vastaanajellut joissa ei olisi etulokasuojia jälkikäteen parsittu......mutta senhän takia ne tehtaat sitä peltiä valssaavat että me Toyotamiehet voisimme viettää laatuaikaa ajoneuvomme korroosiokorjauksen parissa...


...merkkaus ennen makitointia...
...huoltoluukku leikattuna...


...tuoreempaa tavaraa tinailtu...


...saumat makitoitu...
...sisältää tuotesijoittelua...

__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2018, 07:25
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Onko varmasti tuo lamellilaikan pyörittäjä myös Makita?
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.10.2018, 12:10
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj Näytä viesti
Onko varmasti tuo lamellilaikan pyörittäjä myös Makita?
hyshys...ei kerrota kellekkään (eikä ainakaan Makitalle...) että olen sortunut tekniseen syrjähyppyyn... ...tuossa taannoin tuli tarvetta ISOMMALLE230mmlaikkakoneelle jossayhteydessä hairahduin hitachiin koskapa makita oli miltei puolet hintavampi...ISOJENpoikien kulmahiomakoneen kylkiäisenä tuli myös yhdenkäden125mm lälläriversio jota olen huudattanut hiontahommissa...

sinänsä näppärää kun pystyy käyttämään katkaisu-/hiontalaikkaa rinnan ilman varikkokäyntiä...vielä kun oppisi käyttämään kahta yhdenkäden rälläkkää yhtäaikaa westerneistä tutulla johnwayne -tyylillä... siinä rupeaisi sormenpäitä irtoilemaan ja AfrikanTähtikin etenemään ihan eri tahdilla!

...raskauttavaa todistusaineistoa haureudestani...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2018, 00:22
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

...viipymää päivityksissä koskapa ollaan Oldmaman kanssa koetettu repiä leipää lamppuvalolle asti kuten kuvasta näkyy... ...vaikkakin työpäivien venyttäminen pimeästäpimeään onnistuu toki laiskemmaltakin työmieheltä näinä marraskuun harmaina!!!


...mihinkäs me viimeksi jäätiinkään......ainiin niihin etulokari askareisiin...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
...eipä ole montaakaan 40-mallisarjalaista vastaanajellut joissa ei olisi etulokasuojia jälkikäteen parsittu...
myönnetään...yllämainittu oli pelkkää p*skapuhetta...ainakin puolittain...hallustani nimittäin löytyy parikin kappaletta puhkikulumattomia/korjaamattomia etulokareita joilla on yksi yhteinen nimittäjä: ravin puolella sijainti... ...se on nimittäin vähintäänkin metkaa kuinka autot(...muutkin kuin Toyota) tuppaavat ruostumaan kuljettajan/maantien kyljeltä paljon pahemmin kuin kartanlukijan/pientareen puolelta...

työn alle otettiin hallussani olevasta Outokumpu Osakeyhtiön kaivosautojäämistöstä löytynyt yksilö...jonka puhkiruostumattomuudelle oli selittävänä tekijänä sekin että sitä oli joskus muinaisina aikoina onnistuttu peltikolaroimaan...jonka johdosta vaihtoaitioon joutuessaan se suurella todennäköisyydellä säästyi myöhemmältä puhkiruostumiselta...


etulokarin harvinaislaatuisten OEM-ominaisuuksien innoittamana rakenneratkaisuja apinoitiin myös maantien puoleiselle virkaveljelle...tässä työstettävänä etuvilkkujen kiinnitysjalkaratkaisu...


...sekä sama paikoilleen savustettuna...


...etuvilkkujen läpiviennitkin teollisuusvakoiltiin tunnontuskitta samoille sijoille...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2018, 23:52
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

willbenext: ...kaikkien Puuha-Petien(ooops..mogasinkotaas G13b??) hyväystävä Ziisus-teippi tarjosi virka-apuaan kallisarvoisten OEM-korroosioiden suojaamisessa ennen seuraavaan työvaiheeseen siirtymistämme...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.11.2018, 00:16
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Ruostesuojaus saa kyllä ihan uuden ulottuvuuden, toijjotan ollessa kyseessä ja vielä oikein tommonen suojelureservaatti
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2018, 18:11
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Ruostesuojaus saa kyllä ihan uuden ulottuvuuden, toijjotan ollessa kyseessä ja vielä oikein tommonen suojelureservaatti
yesindeed...AfrikanTähden ajatuksena on olla käänteentekevä kulkupeli...myös "ruosteensuojauksen" saralla
-----------------------------


seuraavaksi oli aika laittaa suti heilumaan...tapahtuma-ajankohdaksi seuloutui eräs sunnuntai jolle Mrdorin valtagunnan säävelhot lupailivat pilvistä muttakuitenkin sateetonta ilmatilaa...tällä kertaa otimme tietoisenriskin ja unohdimme aiemmista tarinoista tutun "maalausbasaarin"...operaatiiviseen toteutukseen lähdettiin siis rohkeasti taivas'alla

...ennakoivana toimenpiteenä vierailtiin KainuunKolarikorjaamolla sekoittelemassa DeBeerin automaalit tietokoneelta löytyvään 532mustardyellow sävyyn...



...ja eimuutakuin pensselit heilumaan...käänteentekevä ajattelumalli koski jopa lokasuojien sisuksia...pahimmat altapaistavat vihersävyt suhuuteltiin katseiltapiiloon...
...kuvasta voi bongata myös ½oven lopullisen ruostesuojauksen a'la Ziisusteippi...



Pinotexiä pintaan...



...myös takapuoliovet saivat uutta sävyä...



...kutenmyös perseenalusraudat...



...sitten olikin aika ruveta jännäkakkaamaan milloin ensimmäinen sadekuuro suvaitsee saapua vastamaalatuille maalipinnoille...



...sadekuuro jäi saapumatta mutta sensijaan lentue harsosääskiä päätti tulla tekemääntuttavuutta tuoreen maalipinnan kanssa...

...tuningautoilijat olisivat saattaneet repiäpelihousunsa sääskilaivueen laminoituessa märkään maalipintaan... ...palstaa pitävä pillimehu sensijaan kohtasi yllättävän vastoinkäymisen olankohautuksella... ...täysintietoisena siitäettä kuvankaltainen tyttömäisenkiiltävä maalipinta oli vasta alkeellinen välivaihe AfrikanTähden tulevan pintakäsittelyn saralla!!!!!!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.11.2018, 20:37
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
yesindeed...AfrikanTähden ajatuksena on olla käänteentekevä kulkupeli...myös "ruosteensuojauksen" saralla
-----------------------------
Jumankauta Pillimehu sää oot hullu mies!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti

...sadekuuro jäi saapumatta mutta sensijaan lentue harsosääskiä päätti tulla tekemääntuttavuutta tuoreen maalipinnan kanssa..
Aikoinaan kotipuolessa Keski-Suomessa maalasin erään autovainaani etuoven autotallissa. Kyseinen maalaus piti toistaa uudemman kerran juurikin sääskien vuoksi. Niitä lenteli useampi kymmenen vastamaalattuun pintaan. Ne onnistuivat jokseenkin liikkumaan vielä kiinni tartuttuaankin, josta koitui jännää tekstuuria maalin pintaan.

Toisella yrittämällä laitoin 5kpl hyttyssavuja lattialle oven alapuolelle, ja maalasin oven savuverhon läpi. Se onnistuikin varsin mainiosti.

Auto kuuluu kategoriaan: "tuhoutunut alle kahdessa vuodessa projektin päätyttyä".

---------
Muutama vuosi sitten maalasin naapurin Sprintterin taivasalla. Saldo oli pari koppakuoriaista, ja hieman yllättäen yksi heinäsirkka... Ei haitannut pakun pinnassa nämä...

Tämä auto kuuluu täysin odotetusti kategoriaan "porskuttaa ilman havereita vuodesta toiseen"....

Tässä projektissa jännättiin keretäänkö maalaamaan ennen kuin kaikki paikat on täynnä koivun siemeniä. Pohjatöineen hommaa oli parin kalenteriviikon verran. Vastoin kaikkia todenäköisyyksiä sain maalauksen valmiiksi yhtä päivää ennen koivujen siemennysorgioita.
Hämmästyttävää, mutta totta.

Realimaailmassani yleensä ulkosalla maalatessa tällaisen uhkan vallitessa, pinnan olisi ilman muuta pitänyt tulla täyteen niitä siemeniä. Ehkä projektia varjeli se, että kyseessä ei ollut oma autoni...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2018, 23:57
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

...sekyllätiedetään että projektissa sattuutapahtuu...mutta täytyy rehellisyyden nimissä tunnustaa että silloin tuntuu tapahtuvan 100kertaisesti kun Radis päättää ryhtyä maalaamaan...niistä oli aivanpakko tehdä pieni re-mix...tositarinoita lainattu sekä omasta että Samppahj:n topicista:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
-Siitä lienee likimäärin kymmenkunta vuotta kun maalasin vaimon LN110 Hiluxin. Viimeisenä työvaiheena oli irrallaan olleen konepellin maalaus. Sehän onnistuikin keskimääräistä parmmin, ottaen huomioon avotallissa maalailun. Tytyväisenä kannoin sen pukkien päälle aurinkoon kuivumaan. Aurinko kivasti vielä viimeisteli kiiltoa, kun tuulenpuuska lennätti sen hiekalle paraatipuoli tietenkin hiekkaan päin. Eipä auttanut kun odotella kuivumista ja hioa naarmut, hiekanjyvät ja kävyt pois. Seuraavana päivänä uusi yritys. Tälläkertaa jätin pellin tallin puolelle kuivumaan. Muuten hyvä mutta silloin tuuli nostatti hiekkapilven ja puhalsi sen juuri maalatulle pinnalle. Kolmannella kerralla oli sitten liian kylmä ja maali valui. Neljännellä kerralla hion liian vähän, ja valumajäljet jäi vielä vienosti näkyviin.
Viimeksi muokannut Radis : 29.07.2018 19:35

--------------------------------------------------------------------------
Niin ja tämä episodi kirvoitti muistin syövereistä myös toisen sääilmiöihin littyvän tapauksen:
BJ45 projektini tuulilasin kehys roikkui hiekkapuhalluksen jälken maalaustelineessä tuoreet epoksit pinnassaan. Säätietojen mukaan piti olla sateeton toukokuun alun päivä, joten uskalsin jättää kehyksen ulos kuivumaan.
Ruiskun pestyäni ja suojavarusteet riisuttuani havaitsin kuitenkin sadekuuron alkavan. Eipä siinä auttanut kuin ruveta raijaamaan maalaustelinettä kehyksineen sateensuojaan.
Kehyksen ripustukseen käyttämäni rautalangat olivat ilmeisen optimoidut kehyksen painosta johtuvalle staattiselle kuormalle. Kehyksen kelkkuessa telinessä siirron aikana ne kuitenkin kohtasivat kestokykyynsä nähden ylivertaista dynaamista kuormaa, ja päättivät luovuttaa kesken leikin. Tämän jälkeen hiekan lisäksi kehyksessä oli myös kämmeneni kuva, kun refleksinomaisesti tarrasin siihen kiinni kesken ilmalennon.

Jokseenkin v*****sta tuntui lisäävän se, että sadekuuro kesti vain pari minuuttia, ja loppupäivä oliki sitten täysin kuivaa. Että pitikö sen just siinä kohtaa sataa? Jäipi mullakin sitten kehyksen maalauskuvat ottamatta.

Yllättävän hyvin muuten tarttuu puolikuiva epoksi käsiin kiinni...
Viimeksi muokannut Radis : 30.07.2018 15:00

--------------------------------------------------------------------------
Isävainaa omisti aikonaan 300- sarjalaisen pystylamppu-Mersun. Kyseinen kapistus oli aikalailla hänen elonsa viimeisen 20:n vuoden ajan hänen loppumaton ruosteenkorjaus- / maalausprojektinsa. Maalatut osathan piti toki saada kuivaksi mahdollisimman nopeasti, ja tämähän hoitui kätevästi saunottamalla niitä muutaman tunnin. Aika usein hän tuli myös itse saunoneeksi kuivuvien osien kanssa. Taisipa kerran käydä niinkin, että kyseisen Mersun ovet olivat minunkin saunakavereina....
Viimeksi muokannut Radis : 31.08.2018 20:14

--------------------------------------------------------------------------

Aikoinaan kotipuolessa Keski-Suomessa maalasin erään autovainaani etuoven autotallissa. Kyseinen maalaus piti toistaa uudemman kerran juurikin sääskien vuoksi. Niitä lenteli useampi kymmenen vastamaalattuun pintaan. Ne onnistuivat jokseenkin liikkumaan vielä kiinni tartuttuaankin, josta koitui jännää tekstuuria maalin pintaan.
Toisella yrittämällä laitoin 5kpl hyttyssavuja lattialle oven alapuolelle, ja maalasin oven savuverhon läpi. Se onnistuikin varsin mainiosti.

---------
Muutama vuosi sitten maalasin naapurin Sprintterin taivasalla. Saldo oli pari koppakuoriaista, ja hieman yllättäen yksi heinäsirkka... Ei haitannut pakun pinnassa nämä...

Tässä projektissa jännättiin keretäänkö maalaamaan ennen kuin kaikki paikat on täynnä koivun siemeniä. Pohjatöineen hommaa oli parin kalenteriviikon verran. Vastoin kaikkia todenäköisyyksiä sain maalauksen valmiiksi yhtä päivää ennen koivujen siemennysorgioita.
Hämmästyttävää, mutta totta.
15.11.2018, 20:37
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. KAS O/M/V Muut 2 23.09.2020 10:31
Ostetaan auto afrikan matkalle JuKu O/M/V Ajoneuvot 2 28.01.2014 21:57
afrikan poikien foorumi risukärsä Linkit 0 23.01.2011 22:12
Afrikan matkaajat myllis Linkit 6 21.01.2011 23:37
Afrikan jobbarien numeroja Heikki L Chit-Chat 13 19.10.2008 20:22


Sivu luotu: 04:22 (GMT +2).