Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2018, 20:30
Izu Izu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.17
Sijainti: Sipoo
Viestit: 78
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Ihan tavis pinnottamattomalla HSS poralla myöskin jonkun hassun sata reikää 12.9 pultteihin kairanneena sanosin että pinnanlaatu ja lastuttavuus on parempi kun esim 8.8 kovuus pultissa, nämä ihan liian pehmeitä muutenkin koneistukseen. Lastun muodostus on hyvää ja lastu ura ei tuppaa tukkiintumaan pienemmälläkään poralla. Leikkuunesteen kanssa ei tarvii olla niin tarkkana.

Kivipora on nimensä mukasesti tarkotettu kivelle ja siitä puuttuu myös metallin poraamiselle ominaiset leikkaavat kulmat täysin.

Oliskohan nyt käyny niin, että sitä pulttia on sieltä apinan raivolla suurilla kierroksilla ja tylsällä terällä virvottu irti. Lopputuloksena se että porauskohta on nyt lämpökäsitelty lasiksi. Tämmösessä tapauksessa on hyvä olla 2 terää taikka kivi jolla vähä terottelee terää. Ensimmäisellä terällä pitäisi päästä kovan läpi ja sitte vaihtaa uuteen, muuten tulee taas kova uudestaan. Kovaa kun poraa niin enemmän painetta ja vähemmän kierroksia, mutta näähän nyt kaikki jo tiesikin...
Jep, tänks.

Voi olla että porat on vaan tylsiä ja paikkaan ei ole mitään asiaa pylväsporakoneella vaan akkuporalla mennään. Porasin pikkuisen alkureän sellaisella titaanipinnoitteisella poralla mutta sen jälkeen on hankalaa. Täytyy hankkia pari terävää terää ja joko terottaa tai heittää nuo tylsät HSS-terät pois.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2018, 21:13
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Izu Näytä viesti
Jep, tänks.

Voi olla että porat on vaan tylsiä ja paikkaan ei ole mitään asiaa pylväsporakoneella vaan akkuporalla mennään. Porasin pikkuisen alkureän sellaisella titaanipinnoitteisella poralla mutta sen jälkeen on hankalaa. Täytyy hankkia pari terävää terää ja joko terottaa tai heittää nuo tylsät HSS-terät pois.
Opettele teroittamaan, ja omaksumaan eri kulmien merkitys.

Harmi kun kukaan ei vielä tiettävästi ole ladannut tubiin legendaarista opetusvideota amis ajoilta...

Vaan huono terä on huono, vaikka sen kuinka teroittaisi. Jos on tiukka paikka niin työkaluliikkeestä laatuterä niin ei tarvi tupeksia...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
poranterä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Poranterien teroitus Pecos Tekniikka & Jutustelu 13 14.01.2007 17:27


Sivu luotu: 20:22 (GMT +2).