![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla on ton viimeisimmän HJ:n romun otteessa 450kg jarrutonta ja 3500kg jarrullista, erikoisehdoissa 750kg jarrutonta ja 3500kg jarrullista. Käyttis-BJ:n otteeseen on päivittynyt 825kg jarutonta.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aika monta kertaa veivattu tätäkin asiaa. Syyt ”samanlaisen” auton erilaisille kärrymassoille on seuraavat:
• ennen ei välitetty valmistajan sallimista, nelivetoiseen henkilöautoon saatiin ristiinkytkentäkatsatuksessa 1,5 x kokonaismassa • nelivetoiseen pakuks rekisteröityynpä ei saanutkaan kuin max. kokonaismassan verran jarrutonta vaikka valmistaja lupasi enemmän • kunnes n. 2005 paikkeilla saikin valmistajan salliman, vanhempien autojen tiedot eivät ”korjaannu” itsekseen, pitäis muutoskatsastaa • tavallista pienemmät painot saattaa johtua myös koukusta, siihen aikaan kun vetokoukku piti erikseen katsastaa, myös koukun rajoittama merkittiin otteelle • Trafin tyyppitiedoissakin virheitä ja etenkin jos auto yksittäin maahantuotu eikä ole EU-tyyppihyväksytty niin massojen oikeellisuus voi hyvinkin heittää Vanhemmissa Toyotoissa (HJ/BJ) on oikeesti pieni jarruttoman valmistajan sallima massa, 450 kg. Tämä on siis kytkentämassa, eli kärry voi olla 750 kg jarruton kunhan ei akselin alta punnittuna paina koukussa ollessaan tien päällä yli 450 kg. |
#3
|
||||
|
||||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Se on BJ40:n valmistajan sallima, jarrullista 1400 kg. BJ42:ssa vastaavasti 3000 kg jarruin, 450 kg ilman. Ei näille siis oo kovinkaan teknisiä perusteita.
|