Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.04.2018, 10:38
Lyyjyne Lyyjyne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.02.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 19
Perusasetus

Jahas, nyt tuli dokumenttia toyotalta. 1400kg on oikein. Miksi olen nähnyt vanhoja hiaceja 3500kg massoilla?

__________________
Hiace -89 4WD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.04.2018, 11:17
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyyjyne Näytä viesti
Jahas, nyt tuli dokumenttia toyotalta. 1400kg on oikein. Miksi olen nähnyt vanhoja hiaceja 3500kg massoilla?
Ne on vanhempia ku -88 jolloin käytännössä kaikille nelivetopakuille ja -maastureille tuli tuo 3500kg. Kaverilla -87 hiluxissa kanssa 3500kg ja mulla samanlaisessa -88 -mallisessa on alle puolet siitä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.04.2018, 11:28
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Ne on vanhempia ku -88 jolloin käytännössä kaikille nelivetopakuille ja -maastureille tuli tuo 3500kg. Kaverilla -87 hiluxissa kanssa 3500kg ja mulla samanlaisessa -88 -mallisessa on alle puolet siitä.
Miten meikäläisen hj.ssä on 400/2500kg vaikka on -85 vuosimalli.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.04.2018, 12:03
tare:n Avatar
tare tare on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

oma kokemus on että ei niitä massoja taida tietää kukaan, ainakaan että mikä on oikein

HJ tojotia on ollu 3500kg koukku painolla ja 2000kg ja 2500kg

BJ jossa 400kg jarrutonta ja 3000kg jarrullista otteessa, mutta ton jarruttoman painon muutoksesta kysyin trafista (kun vanha ote tallessa jossa 750kg) sanoi että saa vetää jarrutonta 750kg kun suomen tieliikennelaki sallii sen??
sanoin että meinaatko että ei tuu ongelmia tienpäällä jos viranomainen kysyy ja väitän vaan että kyllä saa vetää enemmän kun 400kg jarrutonta, en saanu vastausta


Joskus kyselin että onko GR patrollia isommalla koukkupainolla kun 2880 vai mikä se oli, niin muistelisin että en mistään saanu vastausta että olisi..
no on niitä koska mulla on nyt yks pätkä gr raato jossa otteessa on 3500kg koukku
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.04.2018, 12:54
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
HJ tojotia on ollu 3500kg koukku painolla ja 2000kg ja 2500kg
Jos en ihan väärin muista, niin mulla on paperilla 3200kg. Netistä kattottuna Trafin tiedoissa 3500kg.
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.04.2018, 12:08
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Miten meikäläisen hj.ssä on 400/2500kg vaikka on -85 vuosimalli.
Joo on noitakin ollut. Ja sitten noita on myös muuttunut jälkikäteen reskiteritietoihin pienemmille arvoille, ja saatu takaisin se 3500kg kun on ollut näyttää saman auton aiempi rekisteriote.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.04.2018, 12:13
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Mulla on ton viimeisimmän HJ:n romun otteessa 450kg jarrutonta ja 3500kg jarrullista, erikoisehdoissa 750kg jarrutonta ja 3500kg jarrullista.

Käyttis-BJ:n otteeseen on päivittynyt 825kg jarutonta.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.04.2018, 12:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Aika monta kertaa veivattu tätäkin asiaa. Syyt ”samanlaisen” auton erilaisille kärrymassoille on seuraavat:
• ennen ei välitetty valmistajan sallimista, nelivetoiseen henkilöautoon saatiin ristiinkytkentäkatsatuksessa 1,5 x kokonaismassa
• nelivetoiseen pakuks rekisteröityynpä ei saanutkaan kuin max. kokonaismassan verran jarrutonta vaikka valmistaja lupasi enemmän
• kunnes n. 2005 paikkeilla saikin valmistajan salliman, vanhempien autojen tiedot eivät ”korjaannu” itsekseen, pitäis muutoskatsastaa
• tavallista pienemmät painot saattaa johtua myös koukusta, siihen aikaan kun vetokoukku piti erikseen katsastaa, myös koukun rajoittama merkittiin otteelle
• Trafin tyyppitiedoissakin virheitä ja etenkin jos auto yksittäin maahantuotu eikä ole EU-tyyppihyväksytty niin massojen oikeellisuus voi hyvinkin heittää

Vanhemmissa Toyotoissa (HJ/BJ) on oikeesti pieni jarruttoman valmistajan sallima massa, 450 kg. Tämä on siis kytkentämassa, eli kärry voi olla 750 kg jarruton kunhan ei akselin alta punnittuna paina koukussa ollessaan tien päällä yli 450 kg.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.04.2018, 12:27
tare:n Avatar
tare tare on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VeeWee Näytä viesti
Käyttis-BJ:n otteeseen on päivittynyt 825kg jarutonta.
https://www.trafi.fi/trafi/ajankohta...oi_olla_825_kg
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.04.2018, 12:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VeeWee Näytä viesti
Käyttis-BJ:n otteeseen on päivittynyt 825kg jarutonta.
Se on BJ40:n valmistajan sallima, jarrullista 1400 kg. BJ42:ssa vastaavasti 3000 kg jarruin, 450 kg ilman. Ei näille siis oo kovinkaan teknisiä perusteita.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.04.2018, 13:05
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

On mullakin LN65 hiluksissa 3050kg jarrullinen


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyyjyne Näytä viesti
Jahas, nyt tuli dokumenttia toyotalta. 1400kg on oikein. Miksi olen nähnyt vanhoja hiaceja 3500kg massoilla?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.04.2018, 11:43
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Onko kokemusta Sprinterin 2000kg vetomassan nostosta 2800kg? Autoa ei ole mutta esimerkiksi 319 vaikkapa vm 2008-2015 välillä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.04.2018, 12:06
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Verolta sai ainakin toissa vuonna lapun. Saattoi olla jotain juttuja et mikä malli on kyseessä niin sai korotettua maksoi jotain satasia muistaakseni kaveri muutti omansa. Olikohan niillä netissä joku juttu mistä voi hakea tai ladata jonkun pyynnön.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 08:17 (GMT +2).