![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jahas, nyt tuli dokumenttia toyotalta. 1400kg on oikein. Miksi olen nähnyt vanhoja hiaceja 3500kg massoilla?
__________________
Hiace -89 4WD |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ne on vanhempia ku -88 jolloin käytännössä kaikille nelivetopakuille ja -maastureille tuli tuo 3500kg. Kaverilla -87 hiluxissa kanssa 3500kg ja mulla samanlaisessa -88 -mallisessa on alle puolet siitä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Miten meikäläisen hj.ssä on 400/2500kg vaikka on -85 vuosimalli.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
oma kokemus on että ei niitä massoja taida tietää kukaan, ainakaan että mikä on oikein
![]() HJ tojotia on ollu 3500kg koukku painolla ja 2000kg ja 2500kg BJ jossa 400kg jarrutonta ja 3000kg jarrullista otteessa, mutta ton jarruttoman painon muutoksesta kysyin trafista (kun vanha ote tallessa jossa 750kg) sanoi että saa vetää jarrutonta 750kg kun suomen tieliikennelaki sallii sen?? sanoin että meinaatko että ei tuu ongelmia tienpäällä jos viranomainen kysyy ja väitän vaan että kyllä saa vetää enemmän kun 400kg jarrutonta, en saanu vastausta Joskus kyselin että onko GR patrollia isommalla koukkupainolla kun 2880 vai mikä se oli, niin muistelisin että en mistään saanu vastausta että olisi.. no on niitä koska mulla on nyt yks pätkä gr raato jossa otteessa on 3500kg koukku ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos en ihan väärin muista, niin mulla on paperilla 3200kg. Netistä kattottuna Trafin tiedoissa 3500kg.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo on noitakin ollut. Ja sitten noita on myös muuttunut jälkikäteen reskiteritietoihin pienemmille arvoille, ja saatu takaisin se 3500kg kun on ollut näyttää saman auton aiempi rekisteriote.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ton viimeisimmän HJ:n romun otteessa 450kg jarrutonta ja 3500kg jarrullista, erikoisehdoissa 750kg jarrutonta ja 3500kg jarrullista.
Käyttis-BJ:n otteeseen on päivittynyt 825kg jarutonta.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Aika monta kertaa veivattu tätäkin asiaa. Syyt ”samanlaisen” auton erilaisille kärrymassoille on seuraavat:
• ennen ei välitetty valmistajan sallimista, nelivetoiseen henkilöautoon saatiin ristiinkytkentäkatsatuksessa 1,5 x kokonaismassa • nelivetoiseen pakuks rekisteröityynpä ei saanutkaan kuin max. kokonaismassan verran jarrutonta vaikka valmistaja lupasi enemmän • kunnes n. 2005 paikkeilla saikin valmistajan salliman, vanhempien autojen tiedot eivät ”korjaannu” itsekseen, pitäis muutoskatsastaa • tavallista pienemmät painot saattaa johtua myös koukusta, siihen aikaan kun vetokoukku piti erikseen katsastaa, myös koukun rajoittama merkittiin otteelle • Trafin tyyppitiedoissakin virheitä ja etenkin jos auto yksittäin maahantuotu eikä ole EU-tyyppihyväksytty niin massojen oikeellisuus voi hyvinkin heittää Vanhemmissa Toyotoissa (HJ/BJ) on oikeesti pieni jarruttoman valmistajan sallima massa, 450 kg. Tämä on siis kytkentämassa, eli kärry voi olla 750 kg jarruton kunhan ei akselin alta punnittuna paina koukussa ollessaan tien päällä yli 450 kg. |
#9
|
||||
|
||||
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Se on BJ40:n valmistajan sallima, jarrullista 1400 kg. BJ42:ssa vastaavasti 3000 kg jarruin, 450 kg ilman. Ei näille siis oo kovinkaan teknisiä perusteita.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
On mullakin LN65 hiluksissa 3050kg jarrullinen
![]()
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Onko kokemusta Sprinterin 2000kg vetomassan nostosta 2800kg? Autoa ei ole mutta esimerkiksi 319 vaikkapa vm 2008-2015 välillä.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Verolta sai ainakin toissa vuonna lapun. Saattoi olla jotain juttuja et mikä malli on kyseessä niin sai korotettua maksoi jotain satasia muistaakseni kaveri muutti omansa. Olikohan niillä netissä joku juttu mistä voi hakea tai ladata jonkun pyynnön.
|