![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja väliseinän siirto saattaa aiheuttaa harmia itsetehtynä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo, homma vaikeutuu -97 jälkee rekisteröidyillä.
Kiinnityksestä, turvavoistä ja jakkarasta pitää löytyä lippua ja lappua. Ja lisäksi täytyy olla hätäpoistumistie auton molemmilla puolilla. Ovi tai akkuna.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hommasin syksyllä Plösölle varaosa-autoksi Ducaton, jossa on linja-auton penkit/sisustus.
Tuosta on nyt tarkoitus kaapaista istuimet kiinnityksineen Pököttiin. Nehän on pikakiinnitteiset lattiakiskoihin kiinni tulevat istuimet, joita voi kiskojen määrästä riippuen siirrellä kätevästi minne haluaa. On muuten mielenkiintoiset nuo turvavöiden yläkiinnikkeet tuossa linjurissa. Ikkuna-aukot on tehty 50x20 huonekaluputkesta, jotka on muutamalla latalla hitsattu koriin. Noihin huonekaluputkiin on sitten hitsattu onnettomilla räkäsaumoilla turvavöille latan palat yläkiinnikkeiksi. ![]() No onhan nuo ikkunankarmit kiinni lisäksi liimalla, jota ei todellakaan ole säästelty.. ![]() Saumojen pitävyys vaan ei todellakaan ole sillä tasolla mitä turvavyöltään haluaa odottaa. Luottamus koripajojen tuotteisiin meni "vähän" alaspäin kun noita katselin.. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos yksityinen tekee kuinka hyvin tahansa, niin ei kelpaa.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kelpaapa, kunhan on selvitys vöiden kiinnityksestä: ”Hyväksyttävänä selvityksenä pidetään esimerkiksi valmistajan antamaa testiraporttia tai muuta luotettavaa vastaavaa selvitystä turvavöiden kiinnityspisteiden lujuudesta ja sijainnista.”
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
En nopealla silmäyksellä huomannut mitään mainintaa väliseinän siirrosta. Vai laitetaanko takapenkit väliseinän toiselle puolelle? Itse tein mMB609 joskus 2006 tai 7 lisäpenkilliseksi niin silloin oli helvetillinen vääntö että kestääkö väliseinä tavaratilan kuormat ja saako sen hitsata uuteen paikkaan kiinni ja miten se kuuluu hitsata, lähinnä miten kori käyttäytyy... se homma ratkesi viimein kun kuorma-autojen ja peräkärrien päällirakentaja kirjoitti lapun että On tehnyt väliseinän siirron ja se kestää x tonnin voimat törmäyksessä. Toki voi olla asiaan yhtä monta tulkintaa kuin katsastusmiestäkin, mutta silloin ainakin näin parin paikan kokemuksella
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vieläkin takapenkit kaunis haave, ehkä vielä joskus...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Matti Minulle sanottiin konttorilla ettei penkkejä saa kuka vaan laittaa vaikkei vöitä???? Tiedä sit.
Tuo väliseinän siirto tuotti melkoista tuskaa kun on vanha rahankuljetus auto (aj.198tkm)...Perkele kun ei meinaa laikat pystyä seinään ja kaikki on luodinkestävää tuulilasia myöten (etuovet vaihettu normaaleihin niin ikkunan saa auki),myös auton pohja ![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mites tuo kevyt kuorma-auton tavaratila määritys menee nykyään? Onko tavaratilan muodolle/tilavuudelle mitään määräyksiä?
Pieneenkin tilaan saa kyllä ahdettua vaikka tonnin painoa jos se pelkkä painoraja on käytössä nykyäänkin. Iski kuume alkaa rakentelemaan sprintteristä tms. retkuilupeli. Ajatus olis hommata valmiiksi jokin jatko-ohjaamollinen vähintään 4paikkanen (2+2) vehe ja muuttaa väliseinä niin että takapenkkien niskatukien yläpuoleltaseinä olisi vaakatasossa takaoviin saakka. Eli siitä saisi parimetrisen nukkumatilan. Tavaratilaa jäisi siis pituussuunnassa parimetriä, mutta korkeutta olisi vain ~metri. Viimeksi muokannut Mika_T : 08.12.2019 14:21 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onhan noita pakettiautoja pienemmälläkin tavaratilalla, ainut mikä tulee mieleen niin painavampaa tavaraa saattaa olla ikävä roudata kyytiin
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Omassa tapauksessa sillä lastattavuudella ei ole mitään väliä.
Jostain luin että kantavuudesta 50% pitäisi jättää tavaratilaan. Mutta onko sille tavaratilalle mitään muita (koko) määräyksiä. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yksikin vani, missä takapenkin selkänoja oli melkein takaovissa kiinni. Eikä esmes suburbaneissakaan kolmella penkkirivillä olevissa mikään älytön tavaratila ole...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole. Kantavuutta tosiaan vähintään puolet tavaroille, loppu matkustajille. Tämä melkein aina aiheuttaa sen ettei 3. riviä onnistu jättää.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse olen tekemässä väliseinän kiskoilla liikkuvaksi eli voin liikutella väliseinää takapyörän etupuolelta etupenkkien taakse lähes vakiopaikalle tarpeen mukaan. Tälläisen ratkaisun laillisuutta katsastusinssi joutui hetken tutkimaan kirjoista, kuorma-autossa laillinen mutta matkailuautossa laiton. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Myydään kevytkuorma-auto Peugeot Boxer 2.8hdi hinta 13500e | Räminä | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.09.2010 21:45 |
Myydään KingCap Lisäpenkki | t51j2h | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.06.2010 20:20 |
O:Rangen lisäpenkki tavaratilaan | Ex_inkkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 25.03.2008 21:24 |
O: Pajeron "lisäpenkki" | pietu0ne | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 18.08.2007 17:31 |
Pakun lisäpenkki | Viideo | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.12.2006 20:35 |