![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kierteellä kiinni koko mötikkä, 6mm p-ilmaliitin sopii siihen ja siitä on helppoa vetää putki minne haluaa
|
#2
|
||||
|
||||
![]() kenno tukossa ?
Kysympä täälläkin onko kukaa ottanu ln65 sisäkennoa käteen? Mitä kaikkea purattaa irti?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki ja ratti ekaksi niin on huomattavasti enemmän tilaa työskennellä. Löytyy youtube pätkiä mistä hyvin selviää mitä ja missä järjestyksessä ja kannattaa pussittaa ruuvit sitä muka kun irroittaa ja ota kuvia sitä muka kun purat niin helpottaa huomattavasti. Vaihda kaikki lamput mittaristossa ja muualla kun kerran irti ei maksa paljon harmittaa paljon enemmän kun huomaa jälkeenpäin että joku on pimeänä
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jooo, mitaristoon meinasin ledit laittaakkin kun yks kolmesta jo pimeenä.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Laita normi polttimot mulla ainakin ledit pätki ja jotkut varotus valot vaan välähti kun pisti virran päälle
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Asia selvä, kiitoksia avusta. Pitää kiertää mötikkä irti ja hommata siihen p-ilmaliitin ja vetää putki sopivaan paikkaan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
110 hiluksi kyseessä ja ongelmana on sähköt. Eilen koto pihalla kun meinasin startata nii kuului vain releen naksahdus ja ainoa mitä jäi palaamaan oli latauksen merkkivalo. Välillä kun laittaa virrat päälle niin kuulee kun hehkun rele naksahtaa hetken kuluttua ja startatessa startinrele, nyttenkään mittaristossa ei pala kuin latausvalo. Mietin ensin virtalukon pohjaa mutta kun vika päällä ei mikään toimi (valot yms.) Otin hehkun ajastusreleen irti ja kytkin takasin niin toimi taas normaalisti koko auto. Tänään pelko perseessä aamulla töihin, ja kotiin kaveri heitti kun ei enään lähtenytkään käyntiin. Onko ehdotuksia? Releen irti kytkentä ja takaisin laitto voi olla vaan sattumaa kun heiluteltu johtoja....
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
minkälaisia kierrejousia taakse vois ajatella että 33" mahtuis mukavasti alle(nyt alla on jotkut sierran etuset joista toinen lens jo mäkeen)..entä etupään korotus?
Ei kauheesti huvittaisi tota koppaa alkaa nostamaan jos siellä joutuu akselia ja keppejä jatkamaan..alla on nyt 32" jotka raapii sisälokareihin ja sit vielä semmonen, että..mikähän etupäässä naputtaa nelikko päällä ja varsinkin moottorijarrutuksella..?? Viimeksi muokannut Maksaa : 07.03.2018 17:34 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
äh..
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Kardaanin tukilaakeri.
Kaipailisin vähän apua, eilen könysin hiluxin alla ja ravisteli käsin kardaania. Jos tukilaakeri on kunnossa ei lieni laakeri kunnossa kun kartaani heiluu käsi voimin ylös alas siitä tukilaakerin kohdalta? Mulla meinaa heiluu sentti kaupalla ylös alas, ja se kumi näyttää silmämääräisesti olevan kunnossa mutta aika reilusti antaa periksi. Auto on ollu niin kk päivät mulla, ja tutkin tota hommaa kun auto tahtoo hieman täristä/jyristä maantieajossa. Enkä äkkiseltään keksi muutakaan vikaa. Taakse vaihdoin uudet iskarit ja takapään niiaus muuttui paremmaksi. Tosin edestä menee iskarit myös vaihtoon kun näyttää toiselta puolelta vuotavan. Oon vaihtanu etu/takaperä, vaihde ja jakolootan öljyt juuri. Jyrinä ja tärinä voumistui ehkä hieman kun laitoin renkaisiin painetta n.1,9 kiloa. Ei oo hajuakaan paljon 33x12.5R15 (mutikoihin) rengastukseen kuuluisi pitää paineita maantieajossa? Kun auto tuli mulle oli n.1.7kiloa. ja paljon uskaltaa pudottaa kun lähtee metsään että ei lähde vanteelta?
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Bumerangiin kuula?
Terve. Anto toi ohjausvarsi hiluxista periks. Ja hommasin uuden. Mut nyt ois kysymyksenä se, että saako siihen bumerangiin uutta sitä kuulaa mistään hommattua? Mittailin sitä ni se ois sellasen pari milliä kulunut, ja aika kananmunan mallinen. Kyseessä 87 ln65 hiluxi.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
En tiä ratkaseeko sun onkelmaa mut auttaisko toi?
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...65,89,371&lang= Lainaus:
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja nurtsa
![]() 110 hiluksi kyseessä ja ongelmana on sähköt. Eilen koto pihalla kun meinasin startata nii kuului vain releen naksahdus ja ainoa mitä jäi palaamaan oli latauksen merkkivalo. Välillä kun laittaa virrat päälle niin kuulee kun hehkun rele naksahtaa hetken kuluttua ja startatessa startinrele, nyttenkään mittaristossa ei pala kuin latausvalo. Mietin ensin virtalukon pohjaa mutta kun vika päällä ei mikään toimi (valot yms.) Otin hehkun ajastusreleen irti ja kytkin takasin niin toimi taas normaalisti koko auto. Tänään pelko perseessä aamulla töihin, ja kotiin kaveri heitti kun ei enään lähtenytkään käyntiin. Onko ehdotuksia? Releen irti kytkentä ja takaisin laitto voi olla vaan sattumaa kun heiluteltu johtoja.... Pääsulakerasiassa oli mikä vika selitä ja kerro niin helpottaa jos jollekin sama vika ilmenee. Viimeksi muokannut cab : 11.03.2018 18:11 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Tarve olisi päästä tuosta etusatulalla olevasta jarruputket pätkästä eroon, että olisi tuo murroksen vaihto metsässä joutusampaa. Nyt jarrukilvestä putken kiinnityskohta on lovettu ja satulan ja putken saa välistä uitettua pois, mutta pitkässä juoksussa uskon putken pettävän tuollain irroitellessa samalla pystyisi jättämään tuon jarrukilven pois.
Onko tuohon suoraan sopivaa letkua tai ideaa. Tai saisiko jossain teetettyä riittävän pitkän letkun missä olisi toisessa päässä banjoliitin satulaan liittämistä varten ja toisessa päässä samanlainen kuin on nyt rungon päällä olevassa letkun ja putken liitoksessa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |