Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2018, 10:11
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Jonkunlaista ikä haarukkaa olis hyvä olla ni puhutaanko 80 90 vai 2000 lukusista? Aika paljon muuttuneen sitä aikana.
Muissa kuin jenkeissä 2000-luvun alusta olevat ei ole ihan pakastavedetyssä kunnossa kuten jenkkien hintapyynnöistä voisi päätellä.

Jos hinnat olisi puolet halvemmat, varmaan olisi kovia haastajia pienimmissä kuorma-autoksi rekisteröidyissä autoissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.02.2018, 11:02
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Mites Dodge ram?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.02.2018, 11:05
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.012
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Mites Dodge ram?
Jotenkin tähän ikään onnistunu välttämään Moparit... liekkö sit ollu hyvä vai huono?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.02.2018, 11:36
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Itellä ajossa 2001 manuaali vaihteinen F250, juurikin tuolla 7.3 koneella. Melkonen röhnötin (melupesä) tuo moottori. Jenkit sitä sanoo millionmail moottoriksi kunhan vaan huoltaa oikeen. Kiskoo kyllä vaikka mitä ja joskus ollu lavalla 500-600 kg tavaraa, niin ei huomaa muuten kuin jousitus on vähä pehmeempi.
Ihan älyttömän ihastunut en autoon ole, jatkuvasti pientä laittoa. Viimeks hitsas startista solenoidi ja poltti startin kun en saanut akun napoja ajoissa auki. Tosin startti oli mikä lie ping-pong remanufactured. Ajoltaan tuo on melko pökkelö, johtunee varmasti korottavista lehtijousista. Tosin ei siinä perse puudu niinkuin 86 hiluxin kanssa tuppas käymään, missä oli kans pinta kova jousitus. Jonnin aikaa oli samaan aikaan 95 Suburban. Oli huomattavasti mukavampi vehje ajaa. Tosin siinäkin oli sen verta harmia, että kiertoon lähti.
Tän jampan kanava kannattaa chekata läpi jos haluaa dataa Fordin koneista: https://www.youtube.com/channel/UCQz...m-WGKf6g-pz9DA
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2018, 13:34
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Joku sprintteri tai lt ihan kohtuullisia mut joku ranskan paska ni ei tulis mieleenkään sellaista ostaa. Trailerin vetoon pitäis olla sellainen lain säädäntö että ajoneuvon teho pitäs suhteuttaa kärryn painoo. Joskus istunu kyydissä kevytkuorkki ranskan pakussa jossa oli peräs 3000kg ja kyllä se meno oli niin vaivanloista että 😂
Ite ajelin taksii Crafterilla ja jos itse ostaisin sellaisen, niin lähtisin siitä, että pitää olla aika uusi ja vähän ajettu ellei sitten ole melkeen ilmainen. Niistä on koneet pienennetty 2 litraiseksi ja mielestäni 2,5 litrainenkaan ei ollut kovin iso tuon kokoluokan autoon. Tosin jos nykyvehkeissä on automaatti, jossa tarpeeksi pykäkiä, voi se toimia aika pienenkin koneen kanssa.

2,8 HDI Jumper onn yllättävän kevyt, mielestäni ei ole painavan kärryn vetoon järkevä. Pakki väärän pituinen vetotehtäviin. Ei se kuitenkaan ihan surkea ole silloin jos kuorma on tavaratilassa, vaikka apuna muutossa tms.



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Itellä ajossa 2001 manuaali vaihteinen F250, juurikin tuolla 7.3 koneella. Melkonen röhnötin (melupesä) tuo moottori. Jenkit sitä sanoo millionmail moottoriksi kunhan vaan huoltaa oikeen. Kiskoo kyllä vaikka mitä ja joskus ollu lavalla 500-600 kg tavaraa, niin ei huomaa muuten kuin jousitus on vähä pehmeempi.
Totesin röhnöttömisen E350:sessä, testasin niitä kahta. Jos autoa käytetään siihen mihin se sopii, niin ehkä röhnöttävä moottori ei niin haittaa. Ei se kuitenkaan ihan miltään henkilöautolta tuntunut.

Jos ne olis myös 4 veto pickupina halvempia, ehkä tutustuisin aiheeseen uudemman kerrran.

Itsestä kun tuntuu, että sellainen maksaa vähintään 10 000 ja pitää korjata silti koko kesä!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2018, 11:28
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.821
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Muissa kuin jenkeissä 2000-luvun alusta olevat ei ole ihan pakastavedetyssä kunnossa kuten jenkkien hintapyynnöistä voisi päätellä.

Jos hinnat olisi puolet halvemmat, varmaan olisi kovia haastajia pienimmissä kuorma-autoksi rekisteröidyissä autoissa.
Eiköhän jenkkien hinnat määräänny kysynnän mukaan eikä voi mitenkää verrata keskenään.
Joku sprintteri tai lt ihan kohtuullisia mut joku ranskan paska ni ei tulis mieleenkään sellaista ostaa.
Trailerin vetoon pitäis olla sellainen lain säädäntö että ajoneuvon teho pitäs suhteuttaa kärryn painoo. Joskus istunu kyydissä kevytkuorkki ranskan pakussa jossa oli peräs 3000kg ja kyllä se meno oli niin vaivanloista että 😂
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 4 wd kevyt kuorma-auto 5454 O/M/V Ajoneuvot 1 26.10.2017 07:19
Myyty Ford Transit vm.2003 290tkm kevyt kuorma-auto ajelija O/M/V Ajoneuvot 4 29.04.2017 12:14
Ostettu Kevyt Kuorma-auto Roadstar O/M/V Ajoneuvot 6 20.06.2011 22:35
Ostettu Kevyt kuorma-auto MakeO O/M/V Ajoneuvot 2 01.10.2010 18:44


Sivu luotu: 06:45 (GMT +2).