![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No mä oon ajanu noilla gm vehkeillä 10vuotta eikä oo ollu isompia murheita. Mopar konserniakin on nytkin pihas ja siitäkään ei kauheasti huonoa sanottavaa ole. Jonkunlaista ikä haarukkaa olis hyvä olla ni puhutaanko 80 90 vai 2000 lukusista? Aika paljon muuttuneen sitä aikana. Äkkiä tulee mieleen tuttujen autoja ku seurannu niin 6.0powerstorke ford on aikamoinen ongelma pesäke. Kone/suutin/öljynpaine jne vikoja on samoja muissakin mut 4xkalliimpaa korjata fordia.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
2000-lukusista oon miettiny. Foordeissa just noita vikoja ollu joissain, saaneeko sitten ns. tarvikkeena mitään, vai pitääkö ottaa kaikki orggiksena?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Fordeissa 2000-luvulla 6.0 litrainen powerstroke on ollut melkoinen katastrofi luotettavuuden suhteen. Kuulemma. 7.3 Powerstroke on ollut huomattavasti lujempi, vaikka sekin tuli täysin uutena moottorina 1994. Siinäkin on isoilla kilometreillä omat ongelmansa, muun muassa suuttimien ohjaukseen menevien sähköjohtojen liitosten lyöstyminen, saman johtosarjan hinkkaaminen venttiilikopan perään, männänrenkaiden katkeilua, joitain yksittäistapauksia missä yksittäinen mäntä on haljennut. Muuten ilmeisesti hyvällä huollolla kestävä kone, kunhan öljyt on vaihdettu riittävän usein, koska osa noista suuttimien sähköjohdoista on venttiilikopan sisällä ja likainen öljy saattaa päästä syövyttämään niitä.
Chevyn Duramax koneita ei kauheasti ole haukuttu. 2000-2004 menee commonrail suuttimet ennemmin tai myöhemmin. Tostakin on ollut joku tehtaan korjauskampanja jenkeissä, missä ne on ollut pakko vaihtaa ilmaiseksi. 2004-2005 suutinongelmat korjattu ja tilalle tullut ylikuumenemista jenkkimittakaavassa painavilla peräkärryillä ja joitain palaneita kansipahveja paljon ajetuissa. Jos englanti taipuu niin laita googleen esimerkiksi "Ford F-250 buyer's guide". Chevystä löytyy moottorin tittelillä "Duramax buyer's guide" Tai sitten koittaa selailla overdrive.fi foorumia, mikä on aivan pullollaan näitä juttuja mutta ehkä vaikea etsiä juuri itselle oleellista tietoa. Itse kävisin fiilistelemässä vähän molempia, molemmissa näkyy olevan omat miinuksensa, joskin Fordissa välttäisin kyllä täysin tuon 6 litraisen powerstroken.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 21.02.2018 09:26 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos hinnat olisi puolet halvemmat, varmaan olisi kovia haastajia pienimmissä kuorma-autoksi rekisteröidyissä autoissa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mites Dodge ram?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jotenkin tähän ikään onnistunu välttämään Moparit... liekkö sit ollu hyvä vai huono?
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ajossa 2001 manuaali vaihteinen F250, juurikin tuolla 7.3 koneella. Melkonen röhnötin (melupesä) tuo moottori. Jenkit sitä sanoo millionmail moottoriksi kunhan vaan huoltaa oikeen. Kiskoo kyllä vaikka mitä ja joskus ollu lavalla 500-600 kg tavaraa, niin ei huomaa muuten kuin jousitus on vähä pehmeempi.
Ihan älyttömän ihastunut en autoon ole, jatkuvasti pientä laittoa. Viimeks hitsas startista solenoidi ja poltti startin kun en saanut akun napoja ajoissa auki. Tosin startti oli mikä lie ping-pong remanufactured. Ajoltaan tuo on melko pökkelö, johtunee varmasti korottavista lehtijousista. Tosin ei siinä perse puudu niinkuin 86 hiluxin kanssa tuppas käymään, missä oli kans pinta kova jousitus. Jonnin aikaa oli samaan aikaan 95 Suburban. Oli huomattavasti mukavampi vehje ajaa. Tosin siinäkin oli sen verta harmia, että kiertoon lähti. Tän jampan kanava kannattaa chekata läpi jos haluaa dataa Fordin koneista: https://www.youtube.com/channel/UCQz...m-WGKf6g-pz9DA |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
2,8 HDI Jumper onn yllättävän kevyt, mielestäni ei ole painavan kärryn vetoon järkevä. Pakki väärän pituinen vetotehtäviin. Ei se kuitenkaan ihan surkea ole silloin jos kuorma on tavaratilassa, vaikka apuna muutossa tms. Lainaus:
Jos ne olis myös 4 veto pickupina halvempia, ehkä tutustuisin aiheeseen uudemman kerrran. Itsestä kun tuntuu, että sellainen maksaa vähintään 10 000 ja pitää korjata silti koko kesä! ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joku sprintteri tai lt ihan kohtuullisia mut joku ranskan paska ni ei tulis mieleenkään sellaista ostaa. Trailerin vetoon pitäis olla sellainen lain säädäntö että ajoneuvon teho pitäs suhteuttaa kärryn painoo. Joskus istunu kyydissä kevytkuorkki ranskan pakussa jossa oli peräs 3000kg ja kyllä se meno oli niin vaivanloista että 😂 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 4 wd kevyt kuorma-auto | 5454 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 26.10.2017 07:19 |
Myyty Ford Transit vm.2003 290tkm kevyt kuorma-auto | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 29.04.2017 12:14 |
Ostettu Kevyt Kuorma-auto | Roadstar | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 20.06.2011 22:35 |
Ostettu Kevyt kuorma-auto | MakeO | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.10.2010 18:44 |