![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vakio on 255/65R17 ja 16" koossa 245/70. Automaatissa varmaan meniskin hyvin mutta manuaalilla meno melko tahmeeta kun 60 vauhdissa nelosella 1500 kierrosta ja kolmosella taas huutaa jo yli kahta tonnia. En olis kyllä uskonu että noilla mun renkailla meno muuttuu noin paljon takkusemmaksi verraten muutaman kilon kevyempiin vanhoihin kesä kummeihin jotka siis kokoa 265/65-17.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikö toi kakspuolikas sit jaksa vielä vääntää 1500rpm? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se 1500 vääntää mutta on melko jyristin ja kutonen on myös tooodella pitkä vaki renkaillakin. Kutosta tosin en juuri ole käyttänytkään. 1400-2000 kiekkaa niin pitäs olla se max 400nm vääntöö.
Korotusta on sarjan valmistajan (olikohan SuperPro) papereiden mukaan 40-50mm mutta todellinen korotus on aika tarkka 60mm. Eli eteen tuli tolpan ja rungon väliin 30mm alumiini limput ja taakse 40mm palikat jotka sitten vaihdoin viellä 10mm vahvempiin että ei ihan rukkasia kuskatessa näyttäis perä sukeltavan. Yllätti kyllä totaalisesti tuo rengaskoon kasvun vaikutus meno haluihin vaikka kaikissa edellisissä autoissanikin olen tehnyt saman suuruisia rengas koon kasvatuksia. No, nyt on jo noi renkaat myynnissä niin ostan tilalle noi pykälää matalemmat. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei kait sitä noin tarkalle ole mitoitettu alkujaan, ei isuzusta mitään kokemusta mut kun hj.n alkuperäisen 205/16 renkaan korvaa 35" niin sit voi sanoa et menee välitykset pikkasen pitkäks
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Voi ne olla. Kutonen ei oo ajovaihde talvella ollenkaan monessa nykytötterössä. Ihme aavikkovälityksiä muka kulutusta pienentämään.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vaihteisto on tosiaan tässä mallissa aivan liian pitkillä välityksillä. Ei sitä 6-vaihdetta oikein alta 120km/h vauhdissa tarvi käyttää. Automaatti on paljon fiksumpi tältä osin.
Uudessa mallissa on jo tämä välitys asia korjattu uusien vaihteistojen myötä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Miren tuollaisella onnistuu kärrin veto, jos pieni rengaskoon muutos ahdistaa noin? Eiks näihin mainosteta 3500kg vetokoukkua?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
265/70 17 menee n. 7% kovempaa kun originaali 245/70 16 eli vaikuttaahan se jonkun verran.
1995 mallin Hiluxiin nähden Isuzun vaihdekeppiin ei tartte juurikaan koskea alueella 70...120 eli vitosella mennään jos ei ole kuormaa päällä paljoa. Vääntöä tuntuu olevan sen verran. Kiihtyvyys toki paranee kun vaihtaa neloselle vauhdin hiipuessa seitsemäänkymppiin. 60 ja alle on sitten joko nelonen tai kolmonen. Nelonen on oikein mukava ajovaihde kun mennään 60...90 välillä teillä jossa tarttee hidastaa 60 alueille usein. Renkaat on 235/85R16 eli tuon 265/70R17 luokkaa, ihan pikkusen pienemmät laskurin mukaan. Minua ei haittaa vaikka kierrokset on luokkaa 2200...2400, konemelu ei siitä juurikaan kasva. Mun 2011 mallissa ei ole kuin 5 vaihdetta ja jos olisi kuutonen niin tuskinpa sitä tarvitsisi. Viimeksi muokannut Izu : 09.02.2018 05:53 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suurin rengaskoko L200 -99 vakiona?? | Evinrude | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 22.03.2014 14:23 |
Suurin rengaskoko -08 Hiaceen | KIM | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.06.2010 22:16 |
datsunin suurin rengaskoko | reissumies37 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2009 17:57 |
Jimnyn suurin rengaskoko? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.04.2006 17:02 |
King cupin suurin rengaskoko?? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.10.2005 22:38 |