![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Autodata ehdottelee tämmöistä
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siinähän noita debuggauskohteita tulikin. Aloitetaan helpoimmasta päästä, eli polttoainelinjasta. Eli uutta polttoainesuodatinta ja sihdin puhdistus nyt alkuun. Jos ei auta, täytyy ryhtyä tutkimaan moottorinohjausta.
Jäänestoa laitoin eilen tankkiin ja ajelin jonkin aikaa. Nyt aamulla ei tullut eilisen kaltaista savutusongelmaa, ja kone otti heti "normaalit" kierrokset. Oiskohan lauhasta säästä yli kymmenen asteen pakkaseen siirtymä jäätänyt jotain. Niin ja auto on vuodelta -95. Viimeksi muokannut Radis : 05.02.2018 09:48 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Polttoainejuttuja en oo vielä kerenny setvimään, mutta sen verran mielenkiinnosta kurkkasin konehuoneeseen, että totesin auton olevan sen verran vanhaa mallia, ettei siinä mitään ilmamassasensoria ole. Herää kysymys, että liekkö tuolta muutakaan elektronista ohjausta syötölle löytyy? Sen verran tavaraa on pumpun päällä, että ei ihan heti näe onko siellä jotain sähköisiä ohjauksia.
Alipaineella toimiva läppä löytyy ahtoputkesta, joka näyttää aktivoituvan kaasua vapautettaessa. Mikähän tuon tarkoitus on? Toimia dumpin tavoin, vai osallistua EGN:toimintaan? Sitten tommonen EGR:n?? ohajusboxi löytyy: ![]() Kellään tietoa mitä tuo tekee? Epäilykset EGR-systeemiä kohtaan kuitenkin voimistuu. Moottorissa näyttää olevan kaksi lämpötila-anturia, yksi lämpötilamittarille, ja sen vieressä toinen johonkin muuhun tarkoitukseen. Se näytti olevan 4-napainen. Ohjaakohan tuo EGR:ää, hehkuja vai molempia? Googlettamalla tuo anturi löytyi vaikeasti (OE numero 22630-G2410) näyttäis olevan saatavuus kiven alla. Sen muovinen liitinosa pyöri runkoon nähden, joten tuskin on kunnossa. Viimeksi muokannut Radis : 05.02.2018 21:32 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kato tosiaa onko siellä banjon alla sitä sihtii, viskaat sen mäkee ja tulppaat egr sen jälkee
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
EGR tulpattu, ei toivottua vaikutusta. Lyhyen ajon jälkeen max kierrokset 3.5k, sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä ne nousee yli 4.5k. Psykologista tai ei, mutta tuntui että tehoa tuli hieman lisää.
Huomenna pääsen hakeen uuden polttoainesuodattimen ja käyn sen sihdin läpi. Näemmä ohjaustehostimen pumppu pitää ottaa tieltä pois, jotta pääsee banjopulttiin käsikis (tai ainakin niin että mahdolliset jouset yms pienet osat edes näkee vilaukselta, kun ne pirskahtaa lumihankeen.) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Niinkin huvittavista syistä, kuin tukossa oleva pakoputki johtuen esmes äänenvaimentimen irronneista sisuksista tai katti tukkeessa on ollut voiman/kierroksien puutostautia...
Yx bensa-corolla parannettiin rautakanki tyrkäten takavaimentimen läpi... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla teki sunny samaa. Takimmainen vaimennin meni tukkoon. Lämmöt kyllä nousi kun vika iski päälle
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Terrano I 2,7TD ongelmaa ja mietintää? | terppi | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.12.2015 16:59 |
subaru justy ei ota kierroksia ja paukuttaa putkessa, lisää vikoja! | Kuljukka | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.10.2014 19:52 |
12ht käyntihäiriö ei ota kierroksia. Kunnossa ! :) | tdi | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 17.02.2010 19:22 |
L-200 tdi ei ota kierroksia | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.05.2009 19:18 |
opel omega 2.6 ei ota kierroksia. | haapala | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 03.01.2007 00:58 |