![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Minkäikäinen se on ? Eli onko siinä jo se alkupään sähkösäätöinen kaasupoljin ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Oisko mahdollisesti tankin huohotus tukkeessa? Ei jaksa imeä kun taas samuttaa niin ehtii palautua. Joskus oli hiacessa tuon tyylistä ongelmaa jokunen eri merkkinen putsari vaihdettiin ja ei korjaantunut mutta kun avasi tankin korkkia niin ei meinannu lähteä auki kun oli imenyniin tiiviisti kiinni. Sit ajeltiin korkki raollaan sen aikaa et pääsi korjaamolle
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tää on ihan perinteisellä vaijerilla toteutettu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oletettavasti syöttöpumpussa sihti tukossa sijaitsee pumpun etupäässä olevan polttoaineputken banjoliittimen alla (jousi,ym pientä Banjon alla)
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Autodata ehdottelee tämmöistä
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Siinähän noita debuggauskohteita tulikin. Aloitetaan helpoimmasta päästä, eli polttoainelinjasta. Eli uutta polttoainesuodatinta ja sihdin puhdistus nyt alkuun. Jos ei auta, täytyy ryhtyä tutkimaan moottorinohjausta.
Jäänestoa laitoin eilen tankkiin ja ajelin jonkin aikaa. Nyt aamulla ei tullut eilisen kaltaista savutusongelmaa, ja kone otti heti "normaalit" kierrokset. Oiskohan lauhasta säästä yli kymmenen asteen pakkaseen siirtymä jäätänyt jotain. Niin ja auto on vuodelta -95. Viimeksi muokannut Radis : 05.02.2018 09:48 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Polttoainejuttuja en oo vielä kerenny setvimään, mutta sen verran mielenkiinnosta kurkkasin konehuoneeseen, että totesin auton olevan sen verran vanhaa mallia, ettei siinä mitään ilmamassasensoria ole. Herää kysymys, että liekkö tuolta muutakaan elektronista ohjausta syötölle löytyy? Sen verran tavaraa on pumpun päällä, että ei ihan heti näe onko siellä jotain sähköisiä ohjauksia.
Alipaineella toimiva läppä löytyy ahtoputkesta, joka näyttää aktivoituvan kaasua vapautettaessa. Mikähän tuon tarkoitus on? Toimia dumpin tavoin, vai osallistua EGN:toimintaan? Sitten tommonen EGR:n?? ohajusboxi löytyy: ![]() Kellään tietoa mitä tuo tekee? Epäilykset EGR-systeemiä kohtaan kuitenkin voimistuu. Moottorissa näyttää olevan kaksi lämpötila-anturia, yksi lämpötilamittarille, ja sen vieressä toinen johonkin muuhun tarkoitukseen. Se näytti olevan 4-napainen. Ohjaakohan tuo EGR:ää, hehkuja vai molempia? Googlettamalla tuo anturi löytyi vaikeasti (OE numero 22630-G2410) näyttäis olevan saatavuus kiven alla. Sen muovinen liitinosa pyöri runkoon nähden, joten tuskin on kunnossa. Viimeksi muokannut Radis : 05.02.2018 21:32 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kato tosiaa onko siellä banjon alla sitä sihtii, viskaat sen mäkee ja tulppaat egr sen jälkee
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Terrano I 2,7TD ongelmaa ja mietintää? | terppi | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.12.2015 16:59 |
subaru justy ei ota kierroksia ja paukuttaa putkessa, lisää vikoja! | Kuljukka | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.10.2014 19:52 |
12ht käyntihäiriö ei ota kierroksia. Kunnossa ! :) | tdi | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 17.02.2010 19:22 |
L-200 tdi ei ota kierroksia | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.05.2009 19:18 |
opel omega 2.6 ei ota kierroksia. | haapala | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 03.01.2007 00:58 |