Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 27.01.2018, 15:21
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mikäs siinä muutes on kun tienhoitohommat ja kunnan hommat on niin vaatimattomalla hoidolla, miksei nuoriso voisi tehdä myös jotain hyödyllistä oikeilla työvälineillä ja tienata samalla ajokortti- ja autorahat?

Traktorin ei tarvisi olla mikään 10000 kiloa painava ja 300 hevosvoimainen, jotta sillä pystyisi levittää vaikka hiekoitussepeliä.
Sais noilla tienhoitajilla olla kuitenkin semmoset vehkeet, joilla pystyis muuhunkin kuin tunteja keräämään. Onnetonta touhua sivustaseuraten, kun alimittaisilla yrittäävät raapia..

..ja lisäjarrunahan toimii sääntö-suomi kaikenlaisine korttikoulutuksineen. Ja ala-ikäisten työ-aikalait... jajaja..

Viimeksi muokannut petroman : 27.01.2018 15:26
Vastaa lainaten
Vanha 27.01.2018, 16:49
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Perusasetus

Näissä nopeusrajoitetuissa vehkeissä sais olla joku lukija mihin ajokortti lykätään. Auto itte tietäis ajokorttiluokan perusteella rajoitetaanko nopeutta vai ei.
Tästä autosta maksettais tietenkin täys autovero ja käyttömaksut, vakuutuksessa mahdollisesti joku pikku korotus.
Pääasia on mun mielestä että pienikin auto on huomattavasti turvallisempi kun nämä nykyiset saippuarasiat.
Jos tuollainen kortinlukija asenneksineen ei nosta pikkuauton hintaa tuhansilla niin todennäköisesti saatais liikenteeseen uusia vähäpäästöisiä autoja joitakin satoja vuosittan lisää, niin tilastotkin näyttäis mukavammilta joltain kantilta tarkasteltuna.

Mainioita kakkos tai kolmos autoja.

Saako uuden henkilöauton alle kymppitonnilla? Halvimmat mopoautot taitaa olla hiukan alle.
Vanha 27.01.2018, 19:25
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Näissä nopeusrajoitetuissa vehkeissä sais olla joku lukija mihin ajokortti lykätään. Auto itte tietäis ajokorttiluokan perusteella rajoitetaanko nopeutta vai ei.
Tästä autosta maksettais tietenkin täys autovero ja käyttömaksut, vakuutuksessa mahdollisesti joku pikku korotus.
Pääasia on mun mielestä että pienikin auto on huomattavasti turvallisempi kun nämä nykyiset saippuarasiat.
Jos tuollainen kortinlukija asenneksineen ei nosta pikkuauton hintaa tuhansilla niin todennäköisesti saatais liikenteeseen uusia vähäpäästöisiä autoja joitakin satoja vuosittan lisää, niin tilastotkin näyttäis mukavammilta joltain kantilta tarkasteltuna.

Mainioita kakkos tai kolmos autoja.

Saako uuden henkilöauton alle kymppitonnilla? Halvimmat mopoautot taitaa olla hiukan alle.
Tuohan ei olis kummoinen homma liittää avaimeen, jos autonvalmistaja alkais siihen mukaan. Joihinki kelkkoihinki on saatavana eri avain harjottelijoille, joka rajoittaa tehoa ja huippunopeutta. Minustaki turhaa tuohon hommaan erikseen alkaa autoa rakentamaan. En kyllä ihan hirveästi lämpene liikenteen seassa alinopeutta ajaville autoille muuten...
Vastaa lainaten
Vanha 27.01.2018, 18:12
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Sais noilla tienhoitajilla olla kuitenkin semmoset vehkeet, joilla pystyis muuhunkin kuin tunteja keräämään. Onnetonta touhua sivustaseuraten, kun alimittaisilla yrittäävät raapia..

..ja lisäjarrunahan toimii sääntö-suomi kaikenlaisine korttikoulutuksineen. Ja ala-ikäisten työ-aikalait... jajaja..
Itse olen sillä kannalla, että nuoret on syytä ottaa normaaliin tekemiseen mukaan, eikä sysätä heitä johonkin muuhun maailmaan netin ja päihteiden lumoihin.
Vastaa lainaten
Vanha 27.01.2018, 18:36
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Itse olen sillä kannalla, että nuoret on syytä ottaa normaaliin tekemiseen mukaan, eikä sysätä heitä johonkin muuhun maailmaan netin ja päihteiden lumoihin.
No niin tietenkin. Samaa mieltä olen myös, kunhan nyt pistin sarkasmia taas. Ja samalla totuuttakin pienen siivun.
Kaikkea muutakin olis syytä tehdä tässä yhteiskunnassa, mutta kun ei niin ei.
Moneen asiaan tuntuu olevan yksinkertainen ratkaisu, mutta byrokratia ym. estääkin ratkaisun yksinkertaisen toteuttamisen.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mönkiä 3 vuotiaalle GENOBI O/M/V Muut 0 15.01.2012 10:08
Ostettu Jujutsu/judo-puku vöineen 15 vuotiaalle!!! nana O/M/V Muut 1 21.01.2011 15:27
Ostettu HJ takakardaani vm. 88-90 autosta ja 15" aluvanteet Hessu888 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.08.2008 17:26
kuorma-autosta traktori Tekniikka & Jutustelu 11 23.03.2006 14:28
Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla Tekniikka & Jutustelu 15 11.02.2006 09:37

Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).