![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No nyt, hyvät neuvot todella tarpeeseen... Polttoaine suodatin vaihdettu, tankki täytetty talvi laadulla, suodattimelle menevän letkun takaisku avattu ja putsattu, lähtee pitemmällä startilla käymään ja nyt jo muutaman kerran ryytyi tyhjäkäynnillä sammuksiin sekä kerran ei edes päässyt liikkeelle kun sammui... Onko tässä joku erillinen polttoaineen siirto pumppu? Aina kun käy ryytymisen jälkeen painelemaan suodattimen pumppua niin saa paineltua monta kertaa, normaalia?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Varmaan samaa vikaa, kun gen1 ollu itellä kaikissa. Eli polttoainetankin putket pihistää ilmaa letkuun. Omasta oli sekä polttoainelinjat ihan mädät, että sitten tankin sisältäkin imuputki ihan haperoa paskaa, eikä sitten saanu kunnolla imettyä ainetta. Jakajapumpulle ihan tyypillsiä ilmavaivan oireita. Ei pitäisi olla mitään siirtopumppua. Polttoainelinjat siis syyniin. Joskus ajoin vähän matkaa sillälailla, että löin vaan tuoretta letkua pumpun imu ja paluuputkiin ja toiset päät varakannuun ja kyllä vaan vika poistui. Silloin mulla kyllä vuoti tankki ulospäinkin saumoista ja siitä polttoainelinjojen luukusta, mutta se ei kyllä vaikuttanu, kuin kulutukseen Nämä tosin gen1 pajeron kokemuksia, mutta vähintäänkin osittain pätee gen2 Viimeksi muokannut M4x4 : 22.01.2018 21:30 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ok, pistän sinne suodattimelle tähän hätään kokeeksi viimesen 10cm pätkän kirkasta letkua mikä tulee takaiskulta suodattimelle, eikös niin näkyisi ilmakuplia mikäli sellasia vetää putkista?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu se on kanssa hyvä konsti todeta vika.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onhan pa-suodatin tiiviisti kiinni? Mulla jäi joskus vetämään ilmaa sen tiivisteen välistä...
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Otin koko suodatin jalan irti, pistin viilapenkkiin kiinni, uskoisin että väänsin sen kiinni sopivasti.. Nyt useamman suusta kuullut noista vuotavista polttoaine putkista, tankin sisällä olevista ja ulkolinjoista, onko takaluukussa tai penkin alla jotain luukkua mistä näkee nuo tankin lähdöt? Muutama on myös sanonut pumpun akselin stefasta, yhden ukon mukaan autonsa teki kylmällä vastaavia oireita kun itsellä mutta lämpimänä ei.. Tulipa nuo tankin sisäiset putket itselle mieleen kun ostaessa autossa oli puolitankkia ainetta ja toimi, olen tankannut pari kertaa täyteen sen ja nyt kun 1/4 tankkia niin kaiken pahimmat oireet...
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Takana maton alla luukku. Muisti palaa pätkittäin niin mulla oli paluuputkessa reikä tankin päällä niin aiheittu käiken näköistä harmia.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Suodattimelle menevään letkun laitoin pätkän kirkasta, ei kuplan kuplaa... Tankin huoltoluukku takaluukusta auki ja happaman näkösiä oli lähdöt, mutta paluuletku oli ihan märkä ja peräkin myös, voiko paluupuolen vuoto aiheuttaa tuommoisia vikoja? Mihin perustuen? Nimittäin tein rosterista kaikki uudet pillit ja vaihdoin letkut ja tuntuu toimivan, kulutuskin tippui sinne reiluun 10litraan satasella sekaajossa. Toivottavasti vika ei palaudu pakkasen myötä, työkaveri kehui että yksi potilas sairasti pumpun akselin stefa vuotoa ja ilmeni aina pakkasella..
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos pumpun akselitiiviste vuotaa, yleensä huomaa lisääntyneenä öljymäärässä moottorissa.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ok, no, pian se selviää, viimeistään ku pakkaset taas palaa..
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tai samantien laitat jonkun puhtaan (ei saa olla liuotinta yms. pohjalla) pullon/kannun konehuoneeseen ja siitä suoraan uudet letkut (meno ja paluu) pumpulle ja käyt ajamassa. Näin saat poistettua kaikki polttoainelinja ongelmat kerralla.
__________________
Harbor Cruisers |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Gen 2 taho työntää etukennolta lämmintä millään
![]() Kylmä-kuuma-läpän ohjausvaijeri liikuttaa jotain kampea kotelon päällä, mikähän tuon tarkoitus on? Koitin räjäytyskuviakin katella muttei niistäkään oikein viisaammaks tullu... Neste tuntus kiertävän, läpälläkin jonniilainen tiiviste vielä jälellä ja sulkeutuu hyvin, takafööni työntää kuumaa mut kuskina tarttee pipon ja toppakuteet. Aamulla 25 pakkasta ja 14km ajon jälkeen sisälämpö n -12 ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() Jos se lämmönsäätöläppä pelaa, niin voi olla että sulla on kuitenkin se etukenno tukossa. Ite koittaisin saada huuhtelemalla vastavirtaan sen putsattua. Sillähän siitä näkee senkin meneekö kennon läpi neste ja irroittamatta. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Koneen käytän lähiaikoina irti niin pitää samalla viel huuhdella kunnolla ja toivoa parasta ettei tarttis kojelautaa irrottaa..
ihmettelin vaan sitä kampea mikä ei tähän lämmönsäätöläppään liittynyt, et onko joku muukin lämmönsäädön systeemi vai vaan joku vaijerin liikkeeseen liittyvä härpäke ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |