Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2018, 21:07
Eerok85 Eerok85 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.01.18
Sijainti: Rautjärvi
Viestit: 9
Perusasetus

Joo kiitti vinkeistä. Tuumailinkin että pakosarjan teen itse kun putkihitsari olen leipätyössäni niin ei ongelmaa.. minkä turbon tuohon hiaceen laitoit? Oliko lämpö ongelmia? Ja paineet?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.01.2018, 21:20
Eerok85 Eerok85 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.01.18
Sijainti: Rautjärvi
Viestit: 9
Perusasetus

Tuossa uudemmassa näytti olevan suht hyvin tilaa turbolle. Siitä se ajatus lähtikin😁 mut peltejä joutuu ehkä muotoilemaan. Mietin et jos turbo hiacen tai pajeron ehjän turbon jostain löytäisi ni pitäs koko olla ainakin lähellä. Olitko välijähdyttimen vetäny minne tuossa ahtamassas hiacessa? Kebaysta sais kiinan turboja hiaceen edullisesti mutta liekö minkä laatuisia?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2018, 06:27
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Mulla ei ollu välijäähdytintä ja kone oli valmis turbokone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2018, 16:37
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Mulla oli T5 volvon turbo. Ahtopainetta 0,7bar, pakopaineista ei tietoa. Ei lämpöongelmia, mäntäongelmia oli, mutta ei ilmeisesti liittyny turbottamiseen kun samaa vikaa oli jo ennen turbottamista. Välijäähdytin oli auton pohjassa kiinni. Se ei jäähdytyksen kannalta ollu paras mahdollinen vaihtoehto, mutta kun ei letkuja mahtunu viemään syylärin eteen. Vesikooleri vois olla tuommoseen hyvä.
Sitä toyotan alkuperäistä turboa on moitittu kovin pieneksi, eikähän siinä orkkis turbokoneessa ole tehoakaan kuin muutama heppa enemmän kuin vaparissa. Siinä on vielä käsittääkseni ihan oma laippa, johon ei muut turbot käy? Itse laitoin ja laittaisin t3 laipan pakosarjaan, siihen löytyy valinnanvaraa vaikka kuinka. Turbon valinta sitten tehojen mukaan ainaki suunnilleen. Mulla oli 110 hevosvoimaa vakiopumpulla pelkästään syöttöä ruuvaamalla. Eli turbo jostain suunnilleen sen tehoisesta diesel-koneesta, niin ei pitäis pahoin mennä pieleen. Mieluummin vähän iso kuin liian pieni, pieni voi ahdistaa ja nostaa pakolämpöä ja painetta mikä hajottaa koneen. Isossa korkeintaan heräävyys kärsii. En missään tapauksessa turbottais konetta ilman välijäähdytintä, se aiheuttaa turhaa lämpörasitusta koneelle ja tehoakin saa jäähdyttimellä lisää. Kiinanturbot on vähän niinkö kaikki muutki kiinan vehkeet, ihan tuurista kiinni mitä saa. Itse kyllä ennemmin ostaisin käytetyn "merkki"turbon, niitä on kuitenki niin hyvin saatavilla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.01.2018, 20:43
Eerok85 Eerok85 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.01.18
Sijainti: Rautjärvi
Viestit: 9
Perusasetus

Saattaa olla et päädyn tilaamaan ebayn kautta turbo mallin pakosarjan ku siellä purkaamot myy viiteen kymppiin.. ja siinä on laippa sille orkkis turbolle mutta adapteri laippoja on tullu tehtyä ennenkin.. hakusessa ois t3 tai mitsun turbo. Välijäähdyttimen hain tänään kaverilta. Ei iso mutta varmasti riittävä ja eteen meinasin sen tuoda.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.01.2018, 20:48
Eerok85 Eerok85 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.01.18
Sijainti: Rautjärvi
Viestit: 9
Perusasetus

Tuollaista toistasataa heppaa tavottelisin itsekkin että ehjänä kestäis kuitenkin käyttöpeli olisi. Olen hiacen toinen omistaja ja kilsoja 215. Kone vaihdettu toyotalla 54200 kun on tankattu siihen bensaa ja on käynyt joku hasardi... kansi varmaan poikinut? Minne vedit öljyn paluun?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.01.2018, 22:13
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Otin öljyn alipainepumpun voiteluletkusta haaroittamalla ja paluun tein öljynpinta-anturin tilalle, kun se oli valmiiksi rikki. Muistaakseni lohkon kyljessä on myös joku paikka mistä tulevan öljyn voi ottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.01.2018, 09:06
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eerok85 Näytä viesti
Tuollaista toistasataa heppaa tavottelisin itsekkin että ehjänä kestäis kuitenkin käyttöpeli olisi. Olen hiacen toinen omistaja ja kilsoja 215. Kone vaihdettu toyotalla 54200 kun on tankattu siihen bensaa ja on käynyt joku hasardi... kansi varmaan poikinut? Minne vedit öljyn paluun?


Ni sulla on 2L2 kone? Siinä on lohkossa paikka mihin voi porata 19mm reijän johon saa toyotalta tumpin mikä luödään liimalla sinne. Noin tein ite kun turbotin 2L2 koneisen hiluxin.
Toki vähän työläs kun ite pistin paineilmaa sisääaän jotta purut tulis ulos, ja rasvaa terän päähän vähän väliä, on myös tarkka porattava että menee samassa linjassa kokoajan, ja hiacessa kone paikallaan varmaan pahempi tehä ku hilussa.

Tuolla omasta projektista kuvia jos löytyy apuja:
https://vilkutin.1g.fi/kuvat/Muutamia+konekuvia/Hilux/

Kytkimen vaihtoon siinä kannattaa varautua, orkkis kytkin riittää pitkäks aikaa jos sadan hepan tuntumassa pysyt. Mulla oli tossa LN65 offihilussa vakio kun tuli mulle ja ajoin sillä kai 3vuotta ongelmitta itekkin. Ja edelleen on ajossa samalla kytkimellä.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 20.01.2018 09:16
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrollin turbotus Repro Tekniikka & Jutustelu 79 22.05.2012 17:39
3 B moottorin turbotus ? BJ45 Tekniikka & Jutustelu 18 08.05.2009 13:10
3.3 d patrollin turbotus?? MotorPsycho Tekniikka & Jutustelu 7 04.11.2008 23:02
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 06:02 (GMT +2).