![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuollaista toistasataa heppaa tavottelisin itsekkin että ehjänä kestäis kuitenkin käyttöpeli olisi. Olen hiacen toinen omistaja ja kilsoja 215. Kone vaihdettu toyotalla 54200 kun on tankattu siihen bensaa ja on käynyt joku hasardi... kansi varmaan poikinut? Minne vedit öljyn paluun?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Otin öljyn alipainepumpun voiteluletkusta haaroittamalla ja paluun tein öljynpinta-anturin tilalle, kun se oli valmiiksi rikki. Muistaakseni lohkon kyljessä on myös joku paikka mistä tulevan öljyn voi ottaa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Minulla olisi joutilaana 2010-luvun alkupuolen Hilux/Hiacen alkuperäisiä turboja 2kpl.
Molempiin on tullut se tyyppivika, eli cooleriin/ahtoputkiin muodostunut jäähile mennyt siipien läpi ja vienyt parista siivestä pikkunurkat mennessään. Ahtaa mutta vähän ääntää. Uuden siiven saa muutamalla kympillä netistä. Laippa on kolmella pultilla kiinni. Piti niin laittaa omaan projektiin tuplaturbot, mutta ostinkin ihan uuden T3 laipalla olevan isomman ahtimen, niin voin käyttää vakiopakosarjaa. Turbot ovat olleet muutaman vuoden ulkovarastossa, joten pintaruostetta on saattanut muodostua. Sitruunahappokylvyllä sen saa kyllä pois ilman isompia naarmutteluita. Tästä syystä myyn projektikuntoisina persnettohintaan 100,-/kpl. Edit: Turbot meni heti kaupaksi.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 21.01.2018 19:03 Perustelu: Turbot myyty |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko turhan lähellä öljynpintaa paluu jos anturin paikalle laittaa. Saattaa sopivassa paikassa ja tilanteessa jäädä pinnan alle, vaikka eihän kaikki öljy käydessä olekaan öljypohjassa. Ite laittaisin ylemmäs paluun.
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siitä on kyllä aikaa kun sen tein, mutta muistaakseni se oli monta senttiä öljypinnan yläpuolella moottorin ollessa sammuksissa. Ei ehkä ihan mahdoton skenaario, mutta kyllä auton pitää olla todella vinossa että öljypinta sen peittäisi.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jep, no sit jos öljynpinta ei ole anturin tasolla niin sit varmaan kelvollinen paikka. Olen vaan aina luullu et öljynpinnan pitäis olla anturin tasolla et se tunnistaa et on öljyä tarpeeksi.
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Se itse anturi osa on varren päässä jonku sentin alempana kuin se kohta mihin se tulee lohkossa kiinni. Kuvassa malli, en muista oliko juuri tuo mutta saman tyylinen.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juu nyt muistankin, ja sen takia se on tuollainen muotoiltukin ku se menee loiskelevyn aukosta sinne pohjemmalle.
__________________
Harbor Cruisers |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ni sulla on 2L2 kone? Siinä on lohkossa paikka mihin voi porata 19mm reijän johon saa toyotalta tumpin mikä luödään liimalla sinne. Noin tein ite kun turbotin 2L2 koneisen hiluxin. Toki vähän työläs kun ite pistin paineilmaa sisääaän jotta purut tulis ulos, ja rasvaa terän päähän vähän väliä, on myös tarkka porattava että menee samassa linjassa kokoajan, ja hiacessa kone paikallaan varmaan pahempi tehä ku hilussa. Tuolla omasta projektista kuvia jos löytyy apuja: https://vilkutin.1g.fi/kuvat/Muutamia+konekuvia/Hilux/ Kytkimen vaihtoon siinä kannattaa varautua, orkkis kytkin riittää pitkäks aikaa jos sadan hepan tuntumassa pysyt. Mulla oli tossa LN65 offihilussa vakio kun tuli mulle ja ajoin sillä kai 3vuotta ongelmitta itekkin. Ja edelleen on ajossa samalla kytkimellä.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 20.01.2018 09:16 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Joo kiitos vinkeistä. Asia odottaa osien saamista kasaan ja suunnittelua. Minulla oli hj:ssa maahan tuoman turbottama kone niin siihen oli vedetty öljyn paluu tyhjennys roppuun. Hyviä kuvia hiluxsi rojektista vilkuttimella!!
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Minkä kokoset on nuo mutikat tos hiacessa ippe69? Kokeilin omaa 235/75 15 pajeron vanteilla ni ei mahtunu mitenkää.. tuli nii paljo ulos. Mut vakio 195/75 16 siitä isommat ois tarkotus laittaa pitää koittaa et jatkas taka riippuja ja kiristäs jousia. Meikäläisellä kun tuolla metillä on toisinaa haasteelliset maastot.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
225/75R16. Alkuperäiset vanteet, edessä muistaakseni 8mm spacerit. Roiskeläpät piti ottaa edestä pois ja aavistuksen rajoittaa kääntymistä. Taakse vaihdoin osan lehdistä hjiin jousiin ja etupäästä kirin tankoja.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin turbotus | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 79 | 22.05.2012 17:39 |
3 B moottorin turbotus ? | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 08.05.2009 13:10 |
3.3 d patrollin turbotus?? | MotorPsycho | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 04.11.2008 23:02 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |