Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 08.01.2018, 18:32
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Sanoisin, että joku sellainen 4-veto, jossa on alennusvaihteisto, eli pikkupuoli jakolaatikossa. Noin koko jahtikautta ajatellen tuntuu syksyllä maan pehmetessä ja myöhemmin lumessa ensin loppuvan meno vajaavetoisilta, sitten alentamattomilta 4WD-vehkeiltä (vain 4H) ja viimeisenä 4L-vehkeiltä.

Toki paksummassa lumessa on annettava pyörän pyöriä kunnolla, jotta etenee, mutta kyllä jakolaatikon pikkupuoli antaa paljon lisää käyttökelpoisia vaihteita juuri sille alueelle, jossa liikutaan. Jos on pelkkä nopea puoli, niin ei talvellakaan juuri ykköstä suurempaa pykälää voi metsäautoteillä lumessa käyttää, tai muuten menee nopeus niin kovaksi, että ojaan lipeäminen on vaarana.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rengas lumessa Heegi Tekniikka & Jutustelu 85 18.09.2014 13:39
Miten Dodgella pärjää?? SukiSuki Tekniikka & Jutustelu 27 09.05.2013 19:34
Jäljet lumessa toyovoima Chit-Chat 16 07.02.2008 16:04
Millä pärjää? JERKKU Tekniikka & Jutustelu 13 18.02.2005 23:27
Lukot lumessa Niko Tekniikka & Jutustelu 29 30.09.2004 08:42


Sivu luotu: 04:33 (GMT +2).