![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() ...jos valtion talousarviossa avustuksen maksamista varten varattua määrärahaa on käytettävissä... ![]()
__________________
Jukka |
#2
|
||||
|
||||
![]() Tuleeko pommi...?
Mites kestääkö ne "bensalinjat" vai onko kaikki uusittava...?
![]() -Jossain mainittiin noiden linjojen kestävyydestä.... ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Polttoaine linjat.
Näitä on jo vuosia asennettu ja ei ole kuulemma ko. ongelmaa ollut.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tässä hommassa olisi jotain järkeä, jos ajoneuvoveroon saisi alennuksen käyttövoimamuutoksen yhteydessä.
200,- kertakorvaus ihan yhtä tyhjän kanssa, poislukien virittäjät jotka muutoksen tekisivät joka tapauksessa. Heidän tuo parisataa kannattaa napata talteen... Muuten tuollaista joutavaa puuhastelua, mihin toki Suomessa on totuttu... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko porukalla kokemuksia noiden kahden yllä mainitun eroista?
FuelFlexFinland Tästä jäisi maksettavaa 60e sarjasta postikuluineen + muutoskatsastus eFlexFuel/ Tästä jäisi maksettavaa 150e kuluineen + muutoskatsastus Tuossa jälkimmäisessä mainostavat oppivaa kylmäkäynnistystä? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tästä olen kyllä aivan samaa mieltä. Tuollainen mitätön kertakorvaus on ehdolla vuoden turhakkeeksi. Alennus ajoneuvoveroon ja sekin sen verran suuri että sillä on jotain merkitystä auton omistajalle. (parin kympin alennus vuositsolla ei ole vielä mikään kannustin) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Etanoli E85
EU komissio ja Suomen hallitus ovat 2021 käsitelleet eri yhteyksissä "tulevaisuuden tilannetta" mm. liikennepäästöjen vähentämiseksi.
Jos ajatellaan että sähköautoista ei ole kaikkeen menoon, eikä niitä ole saatavillakaan kaikille lähiaikoina, niin mitäs ratkaisuja offiautoille olisi olemassa kun nuo päättäjät ketkaleet pohtii ainakin bensan ja dieselin hintojen rajua nostamista? Olisko se etanolin osalta näin: - osa autoista kulkee etanolilla ilman mitään muuntosarjoja. - etanolin hinta alas ja maasturomiehet kiinnostuvat ilmastotalkoista nopsasti. - valtio myöntää vielä 2021 loppuun saakka € 200,- hyvitystä muuntosarjan asentajille - olisiko etu saatavissa jatkossakin kun nyt ilmaa putsataan? https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/muuntotuki - siitä, että etanoli jotenkin hajottaisi bensalinjat, ei ole mitään käytännön näyttöä, enemmän tämä on pelottelua. Niinkö ? Ajankohtaista keskustelua siitä onko etanoliin siirtyminen suuri joukkoratkaisu maasturikuskeille? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuskin tulee e85 hinta laskemaan, eikä edes samoissa pysymään. Kyllä hinta sojottaa samalla kuvaajalla ylöspäin kuin muissakin menovesissä.
Kohta jakelijoita on vain yksi, st1. Apsi on karsimassa viinaa pois. Pumppupaikalle tullee kai bioriiselli, jonka (ympäristöystävällinen)hinta on arvattavissakin ![]() E85 on jo noussut 30% parissa vuodessa, pelkästään kauppiaiden ja valmistajan toimista, veroon ei liene koskettu. Lisäksi sitä kuluu sen 20-30% enenmmän kun bensaa, niin rahallinen hyöty on aika olematon. Tehohyöty toki on ilmeinen ![]() Uusi bioetanolitehdaskin on vastatuulessa, e85 ei ole jotain/joltainosin sopivaa (pieni vero?) menovettä päättäjien mielestä… En ole tuota huimaa tukea hakenut, vaikka konversio (Saab) on tehty. Etanoli sopii moneen peliin, mutta ei kaikkiin. On tiettyjä putkia tmv linjoissa jotka ei kestä niin hyvin viinan liuottavampaa vaikutusta. Lisäksi on huomioitavaa huohotuksen toimivuus (viinaa kertyy öljyyn) ja tiheämpi öljynvaihto/huolto. Viinalle muutetuista on syytä aika pian muutoksen jälkeen (pari tankillista) tarkistaa/siivota imusihti, em syystä. Gaggaa irtoaa ja se tukkii sihdin-> öljy ei kierrä. VAG suoraruutta (tsi) koneisiin viina ei (ainakaan vielä) sovellu, ilmeisesti ohjelma ei sovellu. Mekaanisesti varmaan toimisi? Joissain autoissa sitten konversion myötä voi ajaa vain viinalla, ei sekoituksilla-> asemia on aika harvassa… Mutta tietysti tuolanen wanha Saabin turbokone, josta saa löylyä helposti sen 300 luupäätä ulos ilman isompia muutoksia, on ehkä jopa järkeväkin vaihtoehto moottoriksi offipeliin. Mottoriaihioita riittää, on aika yksinkertaista tekniikkaa ja osat suhteellisen edullisia. Toimivan moottorin saa muutamalla satasella, mukana seuraa usein jopa ajokuntoinen auto ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Etanoli | Stech | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 12.05.2017 14:19 |
Valtion velka vaalikauden loppuunmennessä | H_Nietu | Chit-Chat | 49 | 26.11.2015 16:27 |
Polttoainevero / Valtion bruttoverokertymä/litra. | H_Nietu | Chit-Chat | 27 | 24.08.2011 15:18 |
volvo c303 ja etanoli. | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2008 19:23 |
Valtion Safari Haminassa 30.9-8.10 | Tapahtumat | 4 | 27.09.2004 12:53 |