Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2018, 02:05
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Edes niin tyhmiä ihmisiä ei eduskunnasta löydy että suomen yli kymmenenvuotta vanha autokanta tultais kokonaan vapauttamaan katsastuksesta, se on täysin toiveajattelua joidenki "viisampien" tahoilla.

Mutta miten ne miljardien säästöt syntyy kun valtiolta suoraan vähenis verotulot... ?
Toivotaan että eduskunnassa kaikki eivät ole niin tyhmiä että ajattelevat järjen sijasta tunteella ja sivuuttavat tieteen.
Miljardit menevät ulkomaille. On kansantaloudelle parempi että rahat pysyvät Suomessa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2018, 05:37
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carps Näytä viesti
Miljardit menevät ulkomaille. On kansantaloudelle parempi että rahat pysyvät Suomessa.
Täsmennä mistä nämä miljardit muodostuvat ja minne ne menevät.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2018, 12:46
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.038
Blog Entries: 20
Perusasetus

Minulle on vähän epäselvää, että mikä tämä Trafin katsastuskokeilu on, mihin aloitusviestissäsi viittaat. Olisiko siihen joku linkki olemassa? Perässä on myohemmin linkki iltamoskan juttuun, mutta ei kai tämä aloite ole vastine sille, että uusien, alle 10 vuotiaiden autojen katsastusväilä harvennetaan? Sehän ei ole mikään kokeilu "tieteen nimissä" vaan selvitystyön pohjalta tehtyihin päätelmiin perustuva ratkaisu.

Koeasetelma ei muuten koskaan ole "tieteellinen". Kvantitatiivisessa tutkimuksessa koeasetelma on usein klassinen. Tässä suosittelen perehtymään KvantiMOTV aineistoon, mikäli koeasetelman määritelmässä on epäselvyyttä.

Koska tuo Fosserin alkuperäinen pruju on maksumuurin takana, niin pakkko tyytyä muiden referointeihin siitä. Toki, jos Carpsilla on ko. pruju hallussa, niin olisiko kohtuuton pyynto jakaa se täällä? Tuskin on, kun aloitteeseenkin on ansiokkaasti lähteeksi prujattu tuosta Trafin AKE 6-07 Katsastuksen vaikutus liikenneturvallisuuteen pdf s.30-31

Koska keskustelun avaajan ilmeisesti ainoa referenssi on tuo Trafin selvitys, niin tuossa Trafin selvityksessä on referoitu Fosserin lisäksi useampaa muuta tutkimusta myös. Näissä useimmassa ajoneuvojen teknisten vikojen likumäärän ja katsastuksen välillä on havaittu kiistaton yhteys. Eri asia on, miten ajoneuvoissa olevat tekniset viat vaikuttavat ajoneuvojen onnettomuusalttiuteen.

On jopa liiankin rankkaa yksinkertaistamista todeta, että katsastuksen ainoa tarkoitus on liikenneonnettomuuksien vähentäminen. Ajoneuvojen tekninen kunto on kuitenkin myös verrannollinen autoilun kustannuksiin. Paljon vikoja autossa tarkoittaa ajoneuvon omistajalle rahanmenoa, mikäli tämä haluaa korjauttaa viat pois autosta. Katsastus antaa siis myös turvaa käytetyn ajoneuvon ostajalle siitä, että tietyt perusedellytykset täyttyvaä ajoneuvon teknisen kunnon osalta. Tämä nyt tietysti pätee yleisellä tasolla ja poikkeuksia toki löytyy, mutta ajatuksen päästä saa varmaan tämän esimerkin avulla kiinni. Toisaalta katsastushan ei prosessina liity ainoastaan liikenneturvallisuuteen vaan myös esimerkiksi ajoneuvojen päästöjen valvontaan.

Väittämä, että katsastukseen menee miljardeja hukkaan, on aika paksu, kun koko toimialan arvo on 2012 ollut noin 200 miljoonaa... (pdf Sivu 67)

Viimeksi muokannut J0hannes : 04.01.2018 12:49 Perustelu: Lisätty urli, täsmennetty sivuja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2018, 14:31
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Minulle on vähän epäselvää, että mikä tämä Trafin katsastuskokeilu on, mihin aloitusviestissäsi viittaat. Olisiko siihen joku linkki olemassa? Perässä on myohemmin linkki iltamoskan juttuun, mutta ei kai tämä aloite ole vastine sille, että uusien, alle 10 vuotiaiden autojen katsastusväilä harvennetaan? Sehän ei ole mikään kokeilu "tieteen nimissä" vaan selvitystyön pohjalta tehtyihin päätelmiin perustuva ratkaisu.

Koeasetelma ei muuten koskaan ole "tieteellinen". Kvantitatiivisessa tutkimuksessa koeasetelma on usein klassinen. Tässä suosittelen perehtymään KvantiMOTV aineistoon, mikäli koeasetelman määritelmässä on epäselvyyttä.

Koska tuo Fosserin alkuperäinen pruju on maksumuurin takana, niin pakkko tyytyä muiden referointeihin siitä. Toki, jos Carpsilla on ko. pruju hallussa, niin olisiko kohtuuton pyynto jakaa se täällä? Tuskin on, kun aloitteeseenkin on ansiokkaasti lähteeksi prujattu tuosta Trafin AKE 6-07 Katsastuksen vaikutus liikenneturvallisuuteen pdf s.30-31

Koska keskustelun avaajan ilmeisesti ainoa referenssi on tuo Trafin selvitys, niin tuossa Trafin selvityksessä on referoitu Fosserin lisäksi useampaa muuta tutkimusta myös. Näissä useimmassa ajoneuvojen teknisten vikojen likumäärän ja katsastuksen välillä on havaittu kiistaton yhteys. Eri asia on, miten ajoneuvoissa olevat tekniset viat vaikuttavat ajoneuvojen onnettomuusalttiuteen.

On jopa liiankin rankkaa yksinkertaistamista todeta, että katsastuksen ainoa tarkoitus on liikenneonnettomuuksien vähentäminen. Ajoneuvojen tekninen kunto on kuitenkin myös verrannollinen autoilun kustannuksiin. Paljon vikoja autossa tarkoittaa ajoneuvon omistajalle rahanmenoa, mikäli tämä haluaa korjauttaa viat pois autosta. Katsastus antaa siis myös turvaa käytetyn ajoneuvon ostajalle siitä, että tietyt perusedellytykset täyttyvaä ajoneuvon teknisen kunnon osalta. Tämä nyt tietysti pätee yleisellä tasolla ja poikkeuksia toki löytyy, mutta ajatuksen päästä saa varmaan tämän esimerkin avulla kiinni. Toisaalta katsastushan ei prosessina liity ainoastaan liikenneturvallisuuteen vaan myös esimerkiksi ajoneuvojen päästöjen valvontaan.

Väittämä, että katsastukseen menee miljardeja hukkaan, on aika paksu, kun koko toimialan arvo on 2012 ollut noin 200 miljoonaa... (pdf Sivu 67)

Jos olis ulosanti parempi, niin jotakin tällaista vastausta olisin laatinut aikaisemmin..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2018, 05:49
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Jos olis ulosanti parempi, niin jotakin tällaista vastausta olisin laatinut aikaisemmin..
J0hannes on fiksu kun ymmärtää että katsastuksissa löydetyistä vioista ei välttämättä seuraa heikentynyt liikenneturvallisuus. Olisit halunnut itsekkin kirjoittaa saman.
"Eri asia on, miten ajoneuvoissa olevat tekniset viat vaikuttavat ajoneuvojen onnettomuusalttiuteen."
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2018, 17:56
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Minulle on vähän epäselvää, että mikä tämä Trafin katsastuskokeilu on, mihin aloitusviestissäsi viittaat. Olisiko siihen joku linkki olemassa? Perässä on myohemmin linkki iltamoskan juttuun, mutta ei kai tämä aloite ole vastine sille, että uusien, alle 10 vuotiaiden autojen katsastusväilä harvennetaan? Sehän ei ole mikään kokeilu "tieteen nimissä" vaan selvitystyön pohjalta tehtyihin päätelmiin perustuva ratkaisu.

Koeasetelma ei muuten koskaan ole "tieteellinen". Kvantitatiivisessa tutkimuksessa koeasetelma on usein klassinen. Tässä suosittelen perehtymään KvantiMOTV aineistoon, mikäli koeasetelman määritelmässä on epäselvyyttä.

Koska tuo Fosserin alkuperäinen pruju on maksumuurin takana, niin pakkko tyytyä muiden referointeihin siitä. Toki, jos Carpsilla on ko. pruju hallussa, niin olisiko kohtuuton pyynto jakaa se täällä? Tuskin on, kun aloitteeseenkin on ansiokkaasti lähteeksi prujattu tuosta Trafin AKE 6-07 Katsastuksen vaikutus liikenneturvallisuuteen pdf s.30-31

Koska keskustelun avaajan ilmeisesti ainoa referenssi on tuo Trafin selvitys, niin tuossa Trafin selvityksessä on referoitu Fosserin lisäksi useampaa muuta tutkimusta myös. Näissä useimmassa ajoneuvojen teknisten vikojen likumäärän ja katsastuksen välillä on havaittu kiistaton yhteys. Eri asia on, miten ajoneuvoissa olevat tekniset viat vaikuttavat ajoneuvojen onnettomuusalttiuteen.

On jopa liiankin rankkaa yksinkertaistamista todeta, että katsastuksen ainoa tarkoitus on liikenneonnettomuuksien vähentäminen. Ajoneuvojen tekninen kunto on kuitenkin myös verrannollinen autoilun kustannuksiin. Paljon vikoja autossa tarkoittaa ajoneuvon omistajalle rahanmenoa, mikäli tämä haluaa korjauttaa viat pois autosta. Katsastus antaa siis myös turvaa käytetyn ajoneuvon ostajalle siitä, että tietyt perusedellytykset täyttyvaä ajoneuvon teknisen kunnon osalta. Tämä nyt tietysti pätee yleisellä tasolla ja poikkeuksia toki löytyy, mutta ajatuksen päästä saa varmaan tämän esimerkin avulla kiinni. Toisaalta katsastushan ei prosessina liity ainoastaan liikenneturvallisuuteen vaan myös esimerkiksi ajoneuvojen päästöjen valvontaan.

Väittämä, että katsastukseen menee miljardeja hukkaan, on aika paksu, kun koko toimialan arvo on 2012 ollut noin 200 miljoonaa... (pdf Sivu 67)
Trafin virkamiehet ovat niin kuutamolla että he eivät ymmärrä tutkia asiaa millään tavalla. Palstalaisetkin ovat sitä mieltä että asiaa ei saa tutkia, eikä tarvitse ymmärtää ja tietää mitä ollaan tekemässä. Meidän kannattaa pysyä tyhminä. Miksemme olisi idiootteja.

Juuri mainittu klassinen koeasetelma on kyseessa sekä Fosser että aloitteen koeasetelmassa. Asiaa ei voida mitata millään muulla metodilla. Seikat on mainittu aloitteessa. On iso virhe olla tutkimatta mikä on vaikuttava katsastustiheys. Se voi olla jokin muu kuin 12 tai 24 kuukautta. Muutos on aina tilaisuus tutkia muutoksen vaikuttavuus. Nyt virkamiehet sähläävät tilaisuuden. Ymmärrät aivan oikein että ei ole itsestään selvää että havaitut viat välttämättä vaikuttavat liikenneturvallisuuteen. Moni ei asiaa ymmärrä. Miten voidaan vapauttaa sadattuhannet vialliset autot vuosikatsastuksesta 2019 jos vioista seuraa liikenneonnettomuuksia. Logiikassa ei ole järjen hiventä. Jep, miksemme olisi idiootteja.

Pakollinen katsastus voidaan perustella vain ja ainoastaan liikenneturvallisuudella, ei millään muulla. Mikään laki ei voi pakottaa missä kunnossa kansalaisen omaisuus on jos omaisuuden kunnosta ei ole mitään haittaa. Tämän tietää jokainen. Päästöt olisi pitänyt hävittää vuosikymmeniä sitten sähköautoilla tai jollakin muulla tekniikalla. Ollaan oltu liian välinpitämättömiä pienhiukkaskuolemien suhteen. 2% eli 100 000 kuolee ennenaikaisesti pienhiukkasten takia.

Jos katsastusala olisi pörssiyritys olisi katsastuksen pörssiarvo pelkästään Suomessa miljardiluokkaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2018, 18:08
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carps Näytä viesti
Trafin virkamiehet ovat niin kuutamolla että he eivät ymmärrä tutkia asiaa millään tavalla. Palstalaisetkin ovat sitä mieltä että asiaa ei saa tutkia, eikä tarvitse ymmärtää ja tietää mitä ollaan tekemässä. Meidän kannattaa pysyä tyhminä. Miksemme olisi idiootteja.
Kun itse olin tieteellisessä koulutuksessa, mukana oli muistaakseni myös Trafin virkamies. Asiaan tarvii tuoretta otetta, eikä kannata jäädä jumittamaan johonkin 1991 vuoden juttuihin. Ennen oli ajateltu, että katsastus on viranomaistoimintaa. Siitä ajatuksesta on tultu siihen suuntaan, että viranomaisella on enemmän valvova ja ohjeistava tehtävä. Näkisin, että katsastusta voidaan kehittää vielä asiakaslähtöisemmäksi ja ajatella jopa niin, että asiakas haluaa maksaa hyvästä asiantuntijapalvelusta.

Lainsäädännöllä nimenomaan yhteiskunnassa voidaan pakottaa niin kansalaisia, virkamiehiä kuin yrityksiäkin.

Suosittelen Carpsille tarmokkuudeen käyttämiseen myös tähän aiheeseen, mitä seuraavan kymmenen vuoden aikana voidaan tehdä tämän asian eteen:
"Päästöt olisi pitänyt hävittää vuosikymmeniä sitten sähköautoilla tai jollakin muulla tekniikalla. Ollaan oltu liian välinpitämättömiä pienhiukkaskuolemien suhteen. 2% eli 100 000 kuolee ennenaikaisesti pienhiukkasten takia."

Asia voi olla helpompi "myydä" niin tieteestä kiinnostuneille kuin kiinnostumattomille kansalaisille jos siinä tuodaan esiin, että voi jäädä enempi rahaa muuhun käyttöön ja uusi tekniikka on kätevämpää. Itse harva se päivä koen sähkön mullistavuutta pyöräilyssä, mutta montaa muuta ei asia silti kiinnosta. Sanotaan, että on ihme jos asiassa ei tapahdu jotain seuraavan 50 vuoden aikana.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 04.01.2018 18:18
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.01.2018, 18:16
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kun itse olin tieteellisessä koulutuksessa, mukana oli muistaakseni myös Trafin virkamies. Asiaan tarvii tuoretta otetta, eikä kannata jäädä jumittamaan johonkin 1991 vuoden juttuihin.
Kyllä. On aika uudelle tutkimukselle. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2673
Ilman tietoa emme tiedä mitä olemme tekemässä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.01.2018, 18:23
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carps Näytä viesti
Kyllä. On aika uudelle tutkimukselle. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2673
Ilman tietoa emme tiedä mitä olemme tekemässä.
Toivon tutkimusta ja käytännön toimia siinä toisessa asiassa mistä keskustelimme, eli autot kulkemaan muulla kuin perinteisellä dieselillä ja bensalla. Jos homma onnistuu, autokanta uudistuu ja uudenlainen katsastuskäytäntö mahdollinen. Se katsastus on vaan pieni osa kokonaisuutta.

Itse pidän mahdollisena, että uudistuvat autot ei olekaan niin vahvasti yksityisautoja jos ne jopa osaa kulkea ilman kuskia.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2018, 18:05
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Täsmennä mistä nämä miljardit muodostuvat ja minne ne menevät.
Carps, vastaisitko tähän.........
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.01.2018, 18:12
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Carps, vastaisitko tähän.........
Gogleta itse "Minne veroeurot karkasivat" Espanja/Britit.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.01.2018, 18:33
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carps Näytä viesti
Gogleta itse "Minne veroeurot karkasivat" Espanja/Britit.
Voi jeesus mikä idioottimainen vastaus jälleen kerran. Sinun on pystyttävä perustelemaan sanomasi lauseet, ei se ole lukijan tehtävä. Ja nyt puhutaan katsastuksesta, ei mistään muusta !!

Aloitteessa lukee: Aloitteen arvo on miljardiluokkaa
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 04.01.2018 18:46
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.01.2018, 19:08
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Voi jeesus mikä idioottimainen vastaus jälleen kerran. Sinun on pystyttävä perustelemaan sanomasi lauseet, ei se ole lukijan tehtävä. Ja nyt puhutaan katsastuksesta, ei mistään muusta !!

Aloitteessa lukee: Aloitteen arvo on miljardiluokkaa
Miljardeja pistetään katsastukseen eikä tiedetä mitä rahoille saadaan vastineeksi. Katsastusjätit omistaa Britit ja Espanjalaiset joten rahaa valuu ulkomaille.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.01.2018, 19:12
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carps Näytä viesti
Miljardeja pistetään katsastukseen eikä tiedetä mitä rahoille saadaan vastineeksi. Katsastusjätit omistaa Britit ja Espanjalaiset joten rahaa valuu ulkomaille.
Missä kuluu miljardeja katsastukseen ? Suomessako ? Missä ajassa ? Paljonko rahaa jää Suomeen katsastustoiminnasta ja paljonko menee ulkomaille ? Nyt tarkkaa faktaa pöytään eikä mitään epämääräisiä heittoja. Väitteet on aina pystyttävä perustelemaan TIETEELLISEN tarkasti.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.01.2018, 21:22
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carps Näytä viesti
Gogleta itse "Minne veroeurot karkasivat" Espanja/Britit.
Johannes tuossa aiemmin kommentoi että 2012 katsastusalan koko oli n.200m€..

Mistä se puuttuva >800m€ ilmestyy?
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.01.2018, 06:07
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Johannes tuossa aiemmin kommentoi että 2012 katsastusalan koko oli n.200m€..

Mistä se puuttuva >800m€ ilmestyy?
Jos katsastusalan arvo on 200m€ niin miksi Brittiläinen Bridgepoint Capitalin hallinnoima rahasto maksoi pelkästä omasta osuudestaan 395,5 miljoonaa euroa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.01.2018, 11:20
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Jos herra tutkija vähän ajattelee eikä vaan toista linkkejä tutkimuksiin,niin varmaan tajuaa sellaisen asian että vuoden kustannukset ja firman myyntihinta on pikkasen eri hintaluokassa
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.01.2018, 11:47
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carps Näytä viesti
Jos katsastusalan arvo on 200m€ niin miksi Brittiläinen Bridgepoint Capitalin hallinnoima rahasto maksoi pelkästä omasta osuudestaan 395,5 miljoonaa euroa.
Mistä tuo summa löytyy?
2010 a- katsastuksen markkinaosuus ~50%, eli ~100 millin osuus markkinasta.
Voittoprosentti tuosta Ilmeisesti 20-30% luokkaa eli yhtä monta miljoonaa.

Tästä kun lasketaan korko vuodessa tuolle ~400 miljonnalle niin saadaan jotain 6% joka ei paskin mahollinen ole, eli siksi maksoi, ei siksi että miljardeja olisi jossain.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kesäajasta luopuminen - Kansalaisaloite. TOPPAHOUSU Chit-Chat 39 30.03.2019 07:21
Trafin sivut ei toimi Hcet Chit-Chat 14 27.12.2016 22:06
Trafin poikkeusluvat ovat henkilökohtaiset, ei auton Kovakalu69 Chit-Chat 11 22.09.2015 15:18
Kansalaisaloite eurosta äänestykseen patroltd Chit-Chat 1 16.07.2015 22:52
Kansalaisaloite ampumaratojen puolesta Rak Chit-Chat 20 13.07.2013 21:47


Sivu luotu: 00:33 (GMT +2).