Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2017, 13:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markol Näytä viesti
Laatikko kun olis vaan vielä niin välitetty että kutonen olisi selkeä ajovaihde eikä loikkari. Lyhyempi ykkönen jne.
Eli kaikkihan olis kunnossa kun olis tiheemmät perät. Kait näihinkin välityksiä on tarjolla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2017, 14:16
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Onks noi isuzut nykyään mopon moottorilla? Kyllä tuon kokoisen ymmärtää jossain octaviassa mut työkäyttöön tehdyssä lavaautossa reiluilla koukkupainoilla ei saatana. Mut ihan järki kulutuksia kuitenkin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.12.2017, 14:31
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Onks noi isuzut nykyään mopon moottorilla? Kyllä tuon kokoisen ymmärtää jossain octaviassa mut työkäyttöön tehdyssä lavaautossa reiluilla koukkupainoilla ei saatana. Mut ihan järki kulutuksia kuitenkin
Juuri luin isuzun moottoripuolen pomon haastattelua missä puhu että austraaliaan on turha viedä mitään 1.9 moottorilla olevaa pickuppia kun sinne on niin voimakkaasti juurtunu ajatus että ei voi olla hyvä veto auto jos ei oo tyyliin 3 litrasta moottoria, mikä ei nykyään enään niin paljon pidä paikkaansa tän downsizing:n ansiosta.

Että onhan tossa uudessa moottorissa saman verran tehoo kun vanhassa kolmelitrasessa ja vääntöö 360nm.
Mutta katotaan nyt että miten jaksaa mennä kuorman kanssa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2017, 16:15
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Onks noi isuzut nykyään mopon moottorilla? Kyllä tuon kokoisen ymmärtää jossain octaviassa mut työkäyttöön tehdyssä lavaautossa reiluilla koukkupainoilla ei saatana. Mut ihan järki kulutuksia kuitenkin
Samaa tuumailin. Reilu 5 tonnia kärrin kanssa ja henkilöauton kone. Tilannetta huonontaa vielä korkea viritysaste. Ehkä ei ihan 400 tonnia kestä ajella...

Ehdottomasti kannattaa vielä nostaa ahtoja, pääsee takuista samalla kätevästi eroon.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2017, 10:24
Hartsa69 Hartsa69 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.03.16
Sijainti: Uurainen Finland
Viestit: 34
Perusasetus

Näin maallikkona oon minäki aina aatellu että iso kone ja vähempi tehoja saattaa jopa kestääkki..mutta aika näyttää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2017, 20:12
Markol:n Avatar
Markol Markol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.10.05
Sijainti: Salo/Suomusjärvi, Finland.
Viestit: 478
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eli kaikkihan olis kunnossa kun olis tiheemmät perät. Kait näihinkin välityksiä on tarjolla?
En ole huomannut toisia välityksiä. Tarvikepuoli on aika paljon suppeampaa kuin monella muulla isomman ja yleisemmän valmistajan malleilla. Välillä on tullut mieleen että oliskohan varustelu ollut helpompaa Hiluxin kanssa mutta loppusuoralla alkaa olla. Hiluxin sai unohtaa suosiolla sen takia että ei ollut 3500kg vetopainoja tyrkyllä.

Marko
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.12.2017, 22:25
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markol Näytä viesti
En ole huomannut toisia välityksiä. Tarvikepuoli on aika paljon suppeampaa kuin monella muulla isomman ja yleisemmän valmistajan malleilla. Välillä on tullut mieleen että oliskohan varustelu ollut helpompaa Hiluxin kanssa mutta loppusuoralla alkaa olla. Hiluxin sai unohtaa suosiolla sen takia että ei ollut 3500kg vetopainoja tyrkyllä.

Marko
Mitä kaikkee sää siihen oot oikein asentamassa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.12.2017, 22:42
Markol:n Avatar
Markol Markol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.10.05
Sijainti: Salo/Suomusjärvi, Finland.
Viestit: 478
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Mitä kaikkee sää siihen oot oikein asentamassa?
Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate ja siihen kattoteline. Lavalle tuli kaksi ARB:n vetolaatikkoa. Lisäksi vielä astinlautaa ja konepellille sellainen muovinen ilmanohjain. Lohkolämppäriä tuossa ei ollut niin tuli letkulämppäri jossa on oma pumppu. Sen pitäisi kierrättää nesteet lämpimäksi. Valoa ja vilkkua sitten jäävuoren huipuksi.

Marko
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.12.2017, 01:33
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markol Näytä viesti
Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate
...
Melko samanlaiselta kuulostaa mun jutut paitsi, että pohjapanssarointi uupuu ja vinssinä on Hilman entinen asennettuna irrotettavaksi. Oisko sulla kuvaa pohjapanssaroinnista? Olen harkinnut omia virityksiä, mutta valmis panssari taitaa olla paras. Lisäksi lavavalot ja toinen peruutusvalo ovat kiinnostavia.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.12.2017, 11:13
Markol:n Avatar
Markol Markol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.10.05
Sijainti: Salo/Suomusjärvi, Finland.
Viestit: 478
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Melko samanlaiselta kuulostaa mun jutut paitsi, että pohjapanssarointi uupuu ja vinssinä on Hilman entinen asennettuna irrotettavaksi. Oisko sulla kuvaa pohjapanssaroinnista? Olen harkinnut omia virityksiä, mutta valmis panssari taitaa olla paras. Lisäksi lavavalot ja toinen peruutusvalo ovat kiinnostavia.
Tuossa näkyy panssari. Toi ARB:n panssari on aika tukeva ja sopi suht kivasti paikoilleen. Kolmesta osasta ja uskon että ainakin kannon päälle saa huoletta ajella.

Marko
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	23843580_1529165617169367_391393760969059067_n.jpg‎
Views:	534
Size:	50,5 Kt
ID:	82887  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.12.2017, 17:36
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markol Näytä viesti
Tuossa näkyy panssari. Toi ARB:n panssari on aika tukeva ja sopi suht kivasti paikoilleen. Kolmesta osasta ja uskon että ainakin kannon päälle saa huoletta ajella.

Marko
Tänks. Hyvin näyttää olevan suojassa kaikki olennainen. Onko sulla tuolla pohjassa polttoainesuodatin jossain vai onko se muualla?

Mulla on suodatin kuljettajan puolella vaihteiston kohdalla ja se tarttee jonkun suojauksen. Siihen ei tuo keskipanssari yllä. Lisäksi on joku jäähdytinelementti, josta en tiedä mikä lienee. Se on kuin pieni välijäähdytin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.02.2018, 22:08
retulainen retulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.18
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 40
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markol Näytä viesti
Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate ja siihen kattoteline. Lavalle tuli kaksi ARB:n vetolaatikkoa. Lisäksi vielä astinlautaa ja konepellille sellainen muovinen ilmanohjain. Lohkolämppäriä tuossa ei ollut niin tuli letkulämppäri jossa on oma pumppu. Sen pitäisi kierrättää nesteet lämpimäksi. Valoa ja vilkkua sitten jäävuoren huipuksi.

Marko
Tuliko sulla pidemmät taka-iskarit vai laitoitko vakiot? Vakio jarru letkut takana tuntuu ihan basson kieliltä auto tunkattuna ylös jo nyt kun paikalla on 50mm palikat ja vaki iskarit. Täytyy varmaan jatkaa letkuja ennen kun laitan jatketut iskarit.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.03.2018, 10:57
Markol:n Avatar
Markol Markol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.10.05
Sijainti: Salo/Suomusjärvi, Finland.
Viestit: 478
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja retulainen Näytä viesti
Tuliko sulla pidemmät taka-iskarit vai laitoitko vakiot? Vakio jarru letkut takana tuntuu ihan basson kieliltä auto tunkattuna ylös jo nyt kun paikalla on 50mm palikat ja vaki iskarit. Täytyy varmaan jatkaa letkuja ennen kun laitan jatketut iskarit.
On pidemmät iskarit ja toiset jouset. Orkkisjousissa on kiinnityspaikka jarruletkulle mutta uusisa ei ollut niin laitoin muuten kiinni. Eivät ole pantteessa. Mulla saattaa olla aiheesta joku rakennuskuvakin mutta on kotikoneella.

Apuvirtaa on saanut antaa aika usein aamuisin kun ei ole ollut laturissa. Meinasin että akku on ottanut nokkiinsa kun rakennusvaiheessa oli useamman päivän niin tyhjänä ettei edes varoitusvaloja syttynyt. Tuota 75ah keltaista Optimaa olen miettinyt mutta ei sekään näköjään ihan autuaaksi tee. Kaksi akkua olisi varmasti toimiva mutta vaatii vaan hieman töitä enemmän. Nyt menee aamuisin akkulaturi samaan aikaan päälle kun menee letkulämppärikin. Vanhalla HDJ Cruiserilla ei tarvinnut miettiä pakkasia. Avaimesta vaan käytiin ilman lohkolämppäriä -30c pakkasestakin vaikka oli yli 500 000km mittarissa.

Marko
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.03.2018, 21:59
retulainen retulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.18
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 40
Perusasetus

Mutta HDJ:llä ajaa joku viellä tyytyväisenä auringonlaskuun kun näitä paalataan ensimmäsiä valtion 1500€ kannustepalkkion saattelema.

Mulla ei tule kyllä jarru letkuja taikka putkia lehtipakkaan kiinni vaan ovat akselin päällä jossain latassa kliinni. Onkohan noissa letkuissa/putkissa liitospään malli kartio vai pallopää? Helpostihan noihin jatkot tekis tai vaikka uudet letkut mutta ei viittisi vaan sen takia avata liitosta että näkisi kummalla tapaa liitos on tehty.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suurin rengaskoko L200 -99 vakiona?? Evinrude Tekniikka & Jutustelu 11 22.03.2014 14:23
Suurin rengaskoko -08 Hiaceen KIM Tekniikka & Jutustelu 2 30.06.2010 22:16
datsunin suurin rengaskoko reissumies37 Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2009 17:57
Jimnyn suurin rengaskoko? okkiM Tekniikka & Jutustelu 0 12.04.2006 17:02
King cupin suurin rengaskoko?? Tekniikka & Jutustelu 1 02.10.2005 22:38


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).