Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2017, 22:43
heikkinen:n Avatar
heikkinen heikkinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.06
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eris Näytä viesti
230V on tosiaan sähköt.1 vaihe agrekaatti jota käytetään lähinnä silloin kun siivotaan pois lähtiessä.Aurinkosähköt 12V joka muutetaan 2000w inverterillä 230 volttiin.
Hyvä huomio tuo nolla,eli 2 napainen/vaiheinen taitaa olla se haettava kytkin.
Olisko 1-vaihe kytkennöissä kaikista helpointa laittaa kontaktori missä on 2x nc ja 2x no kärkiä esim.
http://sahkotuote.fi/kauppa/products...vac-3-ac-1-18a
tämän kytkee invertteriltä L+N nc liittimiin ja agrekaatilta L+N no liittimiin+ L liittimeltä kontaktorin liittimeltä A1 liittimeen ja N liittimeltä A2 liittimeen.
Kontaktorin toiselta puolelta L nc ja L no yhteen sekä L kuorma(mökin sähköt) sekä tietenkin myös N nc-N no-N kuorma yhteen. Ajatuksena että kun inventteri käytössä kontaktori ei ole vetäneenä sähkö kulkee nc kärkien kautta mutta kun agrekaatti käynnistettään kontaktori automaattisesti vetää jolloin sähkö kulkee no kärkien kautta.
Tulipa pitkä sepostus... toivottavasti siitä sai jonkinlisen käryn

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2017, 23:30
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

No tuollahan noita on: https://www.virtahirvi.fi/paakytkimet taikka nämä: https://www.virtahirvi.fi/verkonvaihtokytkimet

Viimeksi muokannut petroman : 08.12.2017 23:33
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2017, 23:45
Eris:n Avatar
Eris Eris ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.10.07
Sijainti: Suomi
Viestit: 664
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heikkinen Näytä viesti
Olisko 1-vaihe kytkennöissä kaikista helpointa laittaa kontaktori missä on 2x nc ja 2x no kärkiä esim.
http://sahkotuote.fi/kauppa/products...vac-3-ac-1-18a
tämän kytkee invertteriltä L+N nc liittimiin ja agrekaatilta L+N no liittimiin+ L liittimeltä kontaktorin liittimeltä A1 liittimeen ja N liittimeltä A2 liittimeen.
Kontaktorin toiselta puolelta L nc ja L no yhteen sekä L kuorma(mökin sähköt) sekä tietenkin myös N nc-N no-N kuorma yhteen. Ajatuksena että kun inventteri käytössä kontaktori ei ole vetäneenä sähkö kulkee nc kärkien kautta mutta kun agrekaatti käynnistettään kontaktori automaattisesti vetää jolloin sähkö kulkee no kärkien kautta.
Tulipa pitkä sepostus... toivottavasti siitä sai jonkinlisen käryn
Tässä taitaa olla voittaja.Pakko oli ensin piirtää paperille että uppos kaaliin.Ihan sattumalta löytyi myös tallista sopiva kontaktorikin.Kiitoksia paljon.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSCF1828.jpg‎
Views:	486
Size:	79,4 Kt
ID:	82612  

Viimeksi muokannut Eris : 08.12.2017 23:47
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.12.2017, 07:27
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eris Näytä viesti
Tässä taitaa olla voittaja.Pakko oli ensin piirtää paperille että uppos kaaliin.Ihan sattumalta löytyi myös tallista sopiva kontaktorikin.Kiitoksia paljon.
Avaako kontaktori varmasti NC-kärjet ennen kun sulkee NO-kärjet?

Manuaalisessa verkonvaihtokytkimessä on nolla-asento keskellä, minkä kautta käännetään jompi kumpi syötöistä päälle.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2017, 19:07
koboltti koboltti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.12
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eris Näytä viesti
Tässä taitaa olla voittaja.Pakko oli ensin piirtää paperille että uppos kaaliin.Ihan sattumalta löytyi myös tallista sopiva kontaktorikin.Kiitoksia paljon.
En kyllä suosittele käyttämään kontaktoreita varsinkaan noita mitä kuvassa. Tullu tässä viime aikoina vastaan liian monta rikkinäistä joissa osa kärjistä hitsannu kiinni. Laita oikea verkonvaihtokytkin niin ei satu vahinkoja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2017, 21:20
heikkinen:n Avatar
heikkinen heikkinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.06
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eris Näytä viesti
Tässä taitaa olla voittaja.Pakko oli ensin piirtää paperille että uppos kaaliin.Ihan sattumalta löytyi myös tallista sopiva kontaktorikin.Kiitoksia paljon.
Nyt täytyy perua puheitaan.. tarkemmin kontaktorin speksejä tutkineena todennäköisesti kärjet ovat yhtäaikaa kiinni eli ei kannata ainakaan tällä kytkennällä tehdä. Toki tämän voi toteuttaa parilla kontaktorilla ja vaihtokärkisellä apureleellä mutta varsinkin uusilla osilla taitaa kustannukset karata turhan koviksi. Eli ääni minultakin tuolle mekaaniselle verkonvaihtokytkimelle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.12.2017, 03:49
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heikkinen Näytä viesti
Nyt täytyy perua puheitaan.. tarkemmin kontaktorin speksejä tutkineena todennäköisesti kärjet ovat yhtäaikaa kiinni eli ei kannata ainakaan tällä kytkennällä tehdä. Toki tämän voi toteuttaa parilla kontaktorilla ja vaihtokärkisellä apureleellä mutta varsinkin uusilla osilla taitaa kustannukset karata turhan koviksi. Eli ääni minultakin tuolle mekaaniselle verkonvaihtokytkimelle.
Kontaktoreissa on semmonen ongelma, että ne voi hitsata kiinni tottelematta enää ohjausrelettä. Siinä kohtaa se ei sitten enää kysele ja voi käydä väärässä järjestyksessä molemmat päällä hetken aikaa ja se hetki riittää aika isoon vahinkoon kun toi valtakunnan verkko on varsin Jäykkä™.

On olemassa verkonvaihtoon tarkotettuja kontaktoreita, joissa rakenne on siis solenoidilla tai moottorilla pyöritettävä kiertokytkin. Aivan, siis käytännössä täysin sama vehje kun se suosittelemani mekaaninen jos siihen ruuvais moottorin akselille .) Nää on tottakai hinnan kiroissa, et edes halua tietää.

- t
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.12.2017, 13:55
Eris:n Avatar
Eris Eris ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.10.07
Sijainti: Suomi
Viestit: 664
Perusasetus

63A/230V 2-napainen verkonvaihtokytkin tilattu.Hintaa jäi rahteineen n.30€.Ebaysta löytyi moinen käikäle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 02:21 (GMT +2).