Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2017, 18:20
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Isuzussakin osaa hehkut tarttua kiinni, ja ne katkee heti kierteen juuresta. Kokemusta on suosittelisin melkeinpä puhdistamaan ne poterot kunnolla vaikka jarrukliinerillä ja paineilmalla, ja suorittamaan sellaisen pidempiaikaisen liuotusprojektin jollakin irroitusöljyllä tai vastaavalla. Muutaman päivän ajan kun hehkun juureen suihkuttelee aineita ja ajelee moottorin kuumaksi niin luulisi aika helposti irtoavan.

Esimerkiksi L200 kun vuotaa välijäähdyttimestä kokoajan öljyä hehkujen päälle niin ei tarvitse 1/4" räikkää kummempaa työkalua hehkujen vaihtoon
Juup. Imurilla jo putsailin noita moskankeruukuoppia. Vastusmittaus kun antoi oikeita lukemia, niin en vielä aloittanut liuotushoitoa, koska tilanne ei ole kehkeytynyt akuuttiin vaiheeseen.

Kiitokset ohjeista. Toivotaan ettei niitä kuitenkaan tarvita

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.12.2017, 01:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuosta ongelmatapauksesta ei kokemusta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Juup. Imurilla jo putsailin noita moskankeruukuoppia. Vastusmittaus kun antoi oikeita lukemia, niin en vielä aloittanut liuotushoitoa, koska tilanne ei ole kehkeytynyt akuuttiin vaiheeseen.

Kiitokset ohjeista. Toivotaan ettei niitä kuitenkaan tarvita
Kuten joku jo tuolla aikaisemmin totesi; Nuo pikkasen uudemmat dieselit tarvii pikkasen enempi "Saattohoitoa", siis pitää kirnuta startilla, että saa Hereille.

Esim. Mersu on ratkaissut cdi moottoristen k.o kirnuamis/vieterinveto-ongelman sillä, että pistetään matolaatikko tarkkailemaan, milloin kone käynnistyy.. siis että milloin starttimoottorin voi sammuttaa.
(siis ainakin automaateissa; kun käytät "virta-avainta" start- asennossa niin startti veivaa MONTA sekunttia, että käynnistyisi..)

Tuon ikäpolven (Isuzu DMax) cr dieseleissä vois ehkä olla "parempia-" hehkuja?
Noista vanhemmista suorasuihku/pumppusuutin koneista jonkin verran tietoa;
Mutta vahvasti yleistäensorry)
500 tkm ajettu toyota HJ-61 lähtee nolla kelillä ilman hehkuja (hehkutuppia ei k.o koneessa ole, ainoastaa imusarjassa ns. grillit, ja nekin oli kytkemättä)
alta sekunnin "kirnuamisella".
Wolkkarin "300tkm" ajettu 90- luvun sähköohjatulla jakajapumpulla oleva 1.9 tdi vaati nollakelillä suuruusluokkaa 2-3 sekunnin startin, kun hehkujen sähköt oli jäänyt pois kytkin rempan aikana... ja sen takia tuli korjaukseen, kun talvella aina savuaa mustaa, ja ei tahdo lähteä käyntiin pakkasella....

Minä käyttäisin tuon Isuzu DMax:n jossain asiantuntevassa/osaavassa paikassa vikakoodien luennassa.

Minun Wararengas/citymaasturi; audi A3 1,9 Pd quatrossa löytyy aina vikakoodilistassa mm. "kabiinin" DIY led valot... (joku edellinen omistaja vaihtanut, nyt toinen sammui/paloi.)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.12.2017, 11:56
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Tuo "kirnuamisvaiva" ei liity hehkuihin vaan siihen että common-rail systeemiin pitää saada nostettua tietty ruiskutuspaine (~250-300bar) että moottori voi käynnistyä, vasta sen jälkeen moottoriohjain alkaa ohjaamaan suuttimia auki.
Ja "railipaine" ei muuten nouse kuin startilla moottoria pyörittämällä.

Toinen käynnistysviiveen aiheuttaja on moottorin asento-anturit. Moottoriohjaimen pitää tietää kampi ja nokka-akseleiden asento ennenkuin käynnistymislupa tulee.
Jos noita ei tule niin moottoriohjain ei tiedä ruiskutuksen aloituskohtaa, eli ruiskutusennakkoa.

Ehjä kunnossa oleva common-raili lähtee kyllä nollakelissä ja pikku pakkasessa käyntiin ilman hehkujakin.

Mitä pienempi ruiskutuspaine (syöttöpumpulliset esi/etukammio moottorit huonoimpia) sitä huonommin ne kylmästä ilman esilämmitystä käynnistyvät.

Viimeksi muokannut Mika_T : 09.12.2017 12:02
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jakoremmin vaihto KerT Tekniikka & Jutustelu 5 27.01.2013 20:13
tuulilasin vaihto Tekniikka & Jutustelu 7 08.11.2012 20:02
tekniikan vaihto? haapja Tekniikka & Jutustelu 0 31.01.2008 01:18
Jakohihnan vaihto juza Tekniikka & Jutustelu 14 29.05.2006 22:16
Merkin vaihto wannabee Tekniikka & Jutustelu 9 22.02.2005 13:55


Sivu luotu: 21:16 (GMT +2).