![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
Jukka |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt on kuitenkin tulpat varuilta ja voi olla ettei niitä tartte, mutta laitetaan sitten vaikka testamenttiin ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Aika harvoin tulee yleismittaria käytettyä hehkuja testatessa, hyppyjohto akulta ja sillä räpsyttelee hehkua, kipinän puutteesta tai voimakkuudesta voi tehdä arvion jatkotoimenpiteiden tarpeesta.
Osa hehkujen irtoamisongelmaa on se että joissain vehkeissä hehkussa oleva kierre menee reiän reunan alapuolelle jolloin siihen jää potero joka täyttyy ajan myötä hiekalla/pölyllä. Nytkähtää irti mukavasti mutta sitten alkaa tahmata ja tahtoo osa kierteestä paskottua kun punoo auki.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa kyllä olla varovainen noiden hehkujen kanssa kun kotona lähtee irrottelemaan.
![]() Meillä jouduttiin firman autoa käyttämään hehkuremontissa ja vasta kolmannessa korjaamossa ne saatiin irti. Kyseessä on Nissan Interstar ja Diesel-korjaamon ukko sanoi kyllä että tämä kyseessä oleva moottori on aivan haista paska -mallia hehkujen suhteen. ![]()
__________________
Satunnainen huutelija. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Isuzussakin osaa hehkut tarttua kiinni, ja ne katkee heti kierteen juuresta. Kokemusta on
![]() Esimerkiksi L200 kun vuotaa välijäähdyttimestä kokoajan öljyä hehkujen päälle niin ei tarvitse 1/4" räikkää kummempaa työkalua hehkujen vaihtoon ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiitokset ohjeista. Toivotaan ettei niitä kuitenkaan tarvita ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Tuosta ongelmatapauksesta ei kokemusta....Lainaus:
Esim. Mersu on ratkaissut cdi moottoristen k.o kirnuamis/vieterinveto-ongelman sillä, että pistetään matolaatikko tarkkailemaan, milloin kone käynnistyy.. siis että milloin starttimoottorin voi sammuttaa. (siis ainakin automaateissa; kun käytät "virta-avainta" start- asennossa niin startti veivaa MONTA sekunttia, että käynnistyisi..) Tuon ikäpolven (Isuzu DMax) cr dieseleissä vois ehkä olla "parempia-" hehkuja? Noista vanhemmista suorasuihku/pumppusuutin koneista jonkin verran tietoa; Mutta vahvasti yleistäen ![]() 500 tkm ajettu toyota HJ-61 lähtee nolla kelillä ilman hehkuja (hehkutuppia ei k.o koneessa ole, ainoastaa imusarjassa ns. grillit, ja nekin oli kytkemättä) alta sekunnin "kirnuamisella". Wolkkarin "300tkm" ajettu 90- luvun sähköohjatulla jakajapumpulla oleva 1.9 tdi vaati nollakelillä suuruusluokkaa 2-3 sekunnin startin, kun hehkujen sähköt oli jäänyt pois kytkin rempan aikana... ja sen takia tuli korjaukseen, kun talvella aina savuaa mustaa, ja ei tahdo lähteä käyntiin pakkasella.... Minä käyttäisin tuon Isuzu DMax:n jossain asiantuntevassa/osaavassa paikassa vikakoodien luennassa. Minun Wararengas/citymaasturi; audi A3 1,9 Pd quatrossa löytyy aina vikakoodilistassa mm. "kabiinin" DIY led valot... (joku edellinen omistaja vaihtanut, nyt toinen sammui/paloi.) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jakoremmin vaihto | KerT | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.01.2013 20:13 |
tuulilasin vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.11.2012 20:02 | |
tekniikan vaihto? | haapja | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.01.2008 01:18 |
Jakohihnan vaihto | juza | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 29.05.2006 22:16 |
Merkin vaihto | wannabee | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 22.02.2005 13:55 |