![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Ennenaikaista?Pukki kävi jo, tai olin malttamaton...
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Onko moottori vaihtumassa, vai sovitatko noi roveriin?
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Sovelletaan yhteen roverin moottoriin mikä menee talven aikana työn alle.
Jokin nettifakta mukamas väitti että tuontyylinen venttiilikoneisto käyttäisi vähemmän öljyä kuin roverin alkuperäinen versio. Jokseenkin alkoi häiritsemään tuo öljynpainevalon aktiivisuus nykyisessä moottorissa, joten kokeillaan tuollaista lääkettä siihen. Ainakin valinnan vaihtoehtoja löytyy enemmän tuolla ratkaisulla mitä voi sitten kokeilla vs. roverin originaaliversio. Ehkäpä myös venttiilikoneiston rallattelu hapetuksen jälkeen myös vähenisi tuolla systeemillä. Oli nykyisessä patissa "itsestään korjautuvaa" mallia kun jäähtymisen jälkeen ei rallattelua enää sitten kuulunutkaan.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mitkä tönärit ja nostajat, vai modaatko noi jotenkin alkuperäisiin akseleihin?
Mä tilasin omaani Harland Sharpilta 1.65 rullavipat. Nekin tosin vaatii eri tönärit mutta sopivat suoraan orkkis akseleihin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Suunnitelmana on siirtyä kokonaan sbc -tyylisen ratkaisuun venttiilikoneiston osalta. Eli käytännössä orkkisakseli heivataan kuutamolle ja rakennellaan studikiinnitykset kanteen.
Laskeskelin että tönärit, studit ja rullavipat tulevat halvemmaksi/samoihin hintoihin menee kuin originaaliversion pelkät vipat, originaaleina ostettuna. Näissä nyt vipusuhde sen 1.6. Seuraavaksi pitäisi keksiä hyvä nokka mikä toimii automaatin kanssa, lsa siellä 112-114 asteen nurkilla.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#6
|
||||
|
||||
Rahankulua tämäkin...
Tänään sitten saapui ensimmäinen erä SU:itten korvaavaa materiaalia:
Pari muutakin palikkaa jo matkalla kotiappäin, niin pääsee muuttamaan tämän nykyistä enemmän ajokunnottomammaksi. Aika paljon oli jo arkistoissa tähän päivitykseen tarvittavia osasia kertynyt.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tulipa käytyä tallilla touhuamassa ja valmistelemassa päiviteltäviä materiaaleja, niin piti ajaa auto tallista ulos pois tieltä että sai osat oikeaan järjestykseen. Sen verran kapea talli ettei nyt ihan mahdu norsulla kulkemaan auton ohi.
Jätin aparaatin pihalle käymään siirtotöiden ajaksi että lämpiäisi kunnolla. Kun sitten menin hakemaan autoa takaisin sisälle, niin pimeässä tuli vastaan huomiota herättävä näky konehuoneen puolelta: "Kaasarimoottorin ominaisuuksia", ajattelin aluksi. Mutta kun täsmälleen samanlainen näky oli myös toisella puolella, niin ei se sillä kuittaantunut? On siis jotain muutakin häiriötä patin sisäosissa, veikkaan venttiilikoneiston suuntaa missä ei-toivottu omituisuus piileskelee minkä tuon aiheuttaa...? Päivänvalossa ei tuollaista edes huomannut aiemmin??? Ilmankos konehuone on ollut aika kuuma paikka. Jospa värierot tasaantuisivat tänä vuonna.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Mä sain tommoset kuvat napsittua:
|
|
#9
|
||||
|
||||
Hyvät kuvat saatu tallennettua
Kiitos Jarelle kuvista!
Tyttökin ensimmäistä kertaa kyydissä metsän puolella tässä autossa, kommenttina tämän pätkän jälkeen oli: "se oli kivaa" Ei tuntunut pienestä hätkähtävän. Katsotaan sitten, että miten kärpänen puraisi...
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#10
|
||||
|
||||
Yleisesti tiedossa ollut heikko kohta löydetty
Pitänee laittaa jotain muutakin kuin moottori työn alle:
Yksi oli jo ennestään poikki kun oli ruostetta murtumakohdassa ja kolme sitten napsahti samalla kertaa. Ei meinannut oikein edetä jostain syystä??? Suuret kiitokset kaikille asianosaisille ketkä edesauttoivat metsästä poispääsyä, vaikka tulikin melkein perinteinen "oho-eiku" tilanne varaosien kanssa!!! Samalla kun tuon ehostaa, niin on hyvä tarkastaa molemmat etumurrokset kun ovat alkaneet napsuttelemaan... Seuraavaksi odotellaan milloin alkaa vetareiden pinnapultit katkeilemaan..
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Tuli vihdoin ja viimein nähtyä tämäkin laitos muuallakin kuin foorumin kuvissa.
Oli kyllä hienosti tehty ajokki. ![]() Kyytiinkin pääsin istumaan n.10 metrin matkan. Sitten oltiinkin suossa kiinni pari senttiä syvemmälle kun olisi uponnut olisi hytti tulvinut. Jouduin karkaamaan kuin rotta uppoavasta laivasta paikalta kun kaveri odotti lapsen kanssa 100m päässä. Rupesi pikkurouva olemaan aika väsynyt pitkän safarin jäljiltä. Mitenköhän tarina jatkui sen jälkeen kun pomppasin pois kyydistä? Toivottavasti pääsee uudelleen kyytiin. Toivottavasti vähän pitemmäksi aikaa. Kiipee vaikka puuhun. ![]() Hyvin löytyy joustoja. ![]() Kelpaisi itsellekkin tuollaiset Suomen iskunvaimentimen typpikepit. 4x4partsille tuli niitä hyllyyn ja vielä ale hinnalla kuulemma tämä eka erä. Rahatilanne ei vaan anna periksi tilata. Videokin tuli tehtyä reissusta. Melko rapainen reissu. ![]() https://youtu.be/TxXZZt_yY7o Viimeksi muokannut Juuti : 08.11.2019 13:32 |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Saitpas hyvän videon nakerrettua
![]() Tuossa laitos vielä todistettavasti liikkui omin voimin, illan viimeinen upotus oli sitten liikaa kun vesi löysi tiensä öljypohjaan => hivenen käyntihäiriöitä alkoi tulemaan ajan mittaa. Häthätää sai nilkutettua pois metsästä. Talliinkin jaksoi enää mennä vaan pikku ykkösellä kaasu pohjassa ja kytkintä luistattaen. Muistuta sitten seuraavalla kerralla kun olet kyydissä että koitetaan kiertää tuntemattomat vesiesteet Nyt on sitten vihdoin tehtävä uusi moottori...
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
![]() |
| Luokat |
| ilmatikut, putkirunko, uaz, v8 |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa | armas | Chit-Chat | 1 | 28.09.2007 23:13 |
| Offikikottimen puutteessa ajankulua... | -P- | Chit-Chat | 2 | 17.08.2007 10:08 |
| Eräänlainen copterline | ugly_hj | Chit-Chat | 3 | 13.09.2005 21:53 |
| ajankulua | Linkit | 0 | 07.12.2004 21:02 | |
| Suhde tämäkin. | Rudolf | This And That | 0 | 29.10.2002 12:14 |