Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.07.2017, 22:00
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Kesäpäivänä tapahtunutta


Kävin sitten pikku pikalenkillä tutustumassa erilaisiin käytösmalleihin, mitä tämä laitos niinkuin kesäajo-omituisuuksiin tarjoaa.

Päivityslistalle pohdittavaksi tulee sitten käyntiin liittyviä asioita ja pari muutakin pikku juttua. Jokseenkin turhauttavaa kun vähänkin alkaa kikkailemaan, niin aina saa olla starttinapilla roikkumassa. Oman osansa tähän soppaan tekee se, että konehuoneessa ei ilma vaihdu ja kuuma konehuone + kaasarit ei nyt aivan optimaalinen ratkaisu ole.

Ainoa kuvaamisen arvoinen asia mitä itse pääsi kuvaamaan on tuossa:


Tulipahan kokeiltua....

InCar kuvaakin tuli aivan lopuksi, mutta ei mitään julkaisukelpoista. Oli niinsanotusti käyttäjävirhe kamerassa...

Mutta muutoin oli kyllä erinomainen päivä kaikin puolin.
Kiitokset asianosaisille!

__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.07.2017, 00:16
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ideanikkari Näytä viesti
Päivityslistalle pohdittavaksi tulee sitten käyntiin liittyviä asioita ja pari muutakin pikku juttua. Jokseenkin turhauttavaa kun vähänkin alkaa kikkailemaan, niin aina saa olla starttinapilla roikkumassa. Oman osansa tähän soppaan tekee se, että konehuoneessa ei ilma vaihdu ja kuuma konehuone + kaasarit ei nyt aivan optimaalinen ratkaisu ole.
Strombergin kaasareilla kikkailun rajana on kallistus missä venttiilikoppa on jo alaspäin ja huohottimen kautta tuleva öljy meinaa tukehduttaa koneen. Manuaalilla siitäkin selviää antamalla kierroksia. Kuski toki saattaa tuossa tilanteessa hätääntyä savusta ja öljynpainevalon loimotuksesta. Ja tämä kun kaasarit on perus tiivistesarjalla huollettu ja ilman mittareita säädetty. Samalla periaatteella nuo SU:t pitäis kai toimia?
Jos (kun) nokka-akseli on loppu, niin herkemmin tuntui sammuilevan kun törmäili niin että auto tärähti ja pienet kierrokset, vaikuttaa hieman sekin.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.07.2017, 10:29
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Strombergin kaasareilla kikkailun rajana on kallistus missä venttiilikoppa on jo alaspäin ja huohottimen kautta tuleva öljy meinaa tukehduttaa koneen. Manuaalilla siitäkin selviää antamalla kierroksia. Kuski toki saattaa tuossa tilanteessa hätääntyä savusta ja öljynpainevalon loimotuksesta. Ja tämä kun kaasarit on perus tiivistesarjalla huollettu ja ilman mittareita säädetty. Samalla periaatteella nuo SU:t pitäis kai toimia?
Jos (kun) nokka-akseli on loppu, niin herkemmin tuntui sammuilevan kun törmäili niin että auto tärähti ja pienet kierrokset, vaikuttaa hieman sekin.
Kyllä noiden SU:itten pitäisi joo toimia samalla periaatteella kuin Strombergitkin. Nyt huomannut nissä ainakin sen, että öljyä saa olla lisäämässä vaimennuskuppiin noin tunnin välein. Jos lisää harvemmin, niin käynti ei ainakaan yhtään parane ajan myötä...
On varmaan ne klipsit kuluneet millä paketti pistetään kiinni, niin öljy pääsee varmaan sitä kautta karkuun, mene ja tiedä? Olisi halpa kokeilu selvittää.
Kuitenkin öljyn lisäyksen jälkeen taas toimii niinkuin pitäisi?

Muuten ne tuli huollettua tiivistesarjoilla ja uusilla suuttimilla/neuloilla tuossa aiemmin. Synkkakin meni korvakuulolla aika hyvin kohdilleen. Jos heitti, niin tyhjäkäynti oli sellainen kohtalaisen reipas 2000?

Jaa, vai voi tuo öljynpaineen merkkivalo vaan loimottaa? Kyllä se mulla ihan rehellisesti palaa tosi kirkkaana kun on saatu patti toimintalämpöiseksi ja välykset maksimiin ihan tasaisellakin En ole suurta huolta siitä kantanut kun toi menee muutenkin vaihtoon, ehkä jo ensi talvena. Samaan syssyyn menee sitten tuo nokkakin vaihtoon...
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.07.2017, 13:56
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Dementiaako?


Outoa...

En muistaakseni ole asentanut banaaninmallista tukivartta



Nyt sellainen kuitenkin löytyy...
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.07.2017, 16:40
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Minkälaisesta putkesta teit noi varret?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.07.2017, 17:30
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Minkälaisesta putkesta teit noi varret?
Ainesputkea, kokoluokka muistaakseni luokkaa ulkohalkaisija 52 mm ja n. 8-10mm:n seinämä. Sellainen kuitenkin mihin piti tehdä erilliset kierremuhvit että sai nuo päät sopimaan kun ei pystynyt tekemään sisäkierrettä suoraan putken sisälle.

Kierre tais olla sen 1 1/4" noissa nivelissä.
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.07.2017, 19:30
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ideanikkari Näytä viesti
Ainesputkea, kokoluokka muistaakseni luokkaa ulkohalkaisija 52 mm ja n. 8-10mm:n seinämä. Sellainen kuitenkin mihin piti tehdä erilliset kierremuhvit että sai nuo päät sopimaan kun ei pystynyt tekemään sisäkierrettä suoraan putken sisälle.

Kierre tais olla sen 1 1/4" noissa nivelissä.
Olis luullu että ton painosessa autossa kestää. No toki putkeakin on monenlaista
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
ilmatikut, putkirunko, uaz, v8


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa armas Chit-Chat 1 28.09.2007 23:13
Offikikottimen puutteessa ajankulua... -P- Chit-Chat 2 17.08.2007 10:08
Eräänlainen copterline ugly_hj Chit-Chat 3 13.09.2005 21:53
ajankulua Linkit 0 07.12.2004 21:02
Suhde tämäkin. Rudolf This And That 0 29.10.2002 12:14


Sivu luotu: 02:50 (GMT +2).