![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eli liitoksen uhrina ovat kingcapin pää vaihteisto ja bj jakolaatikko joka muokattu erilliseksi. Laatikot ovat kumityynyjen varassa. Miettinyt että kestäisikö esim tuo mersun kumikytkin. Se antaisi vipatusta vähän anteeksi,ehkä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eli tuon näköinen paketti.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Liitosadapteri näyttää kuvassa hitsaamalla tehdyltä viritykseltä. Sorvattu osa voisi ratkaista tärinät. Ja sitten on vähän vaikea sanottu miten tuo laatikoiden keskinäinen linjaus on sitten onnistunut?
Niitä mersun kuminiveliä on montaa eri kokoa, hanki suoraan se isoin. Niissäkin on ollut ongelmia keston kanssa. Kyllähän ne jonkin verran kestää heittoa. Asiallista rakentamista kuitenkin, aina ei tarvi tilata jenkeistä valmiita osia jeeppiin.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noh. Virityshän se on. Siinä on boori holkki hitsattuna bjiin laippaan ja boori käy tuoho kincapin vaihteiston akseliin. 300td mersun kumi kytkin löytyy. Aina sen mieluummin tekisi ilman mitään kumeja jos tuon linjauksen saisi vaan niin kohdalleen.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
En tiedää millaista mersun kumi kytkintä tarkoitatte?mut joskus kun soviteltiin pyöräkuormaajaan vaihtomoottoria niin oli sellaisia kumisia liitoskappaleita, tyyliin pyöreä kiekko mistä oli sisus leikattu tähti muotoon. Sille osalle oli joku nimikin kun niitä käytiin mittailemassa
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.tori.fi/varsinais-suomi/...n_17736556.htm Tuo voisi olla ainut toimiva ratkaisu jos liitos pitää toteuttaa yhdellä nivelellä ja linjauksesta tai sen säilymisestä ei voi olla varma. Tämä nivel antaa anteeksi hiukan sivuttaisvirhettäkin linjauksesta. Viimeksi muokannut Mase : 05.11.2017 18:12 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tässä kuva nimimerkin MOGGI tekemästä ratkaisusta
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Omassani oli Opelin vaihdelaatikon perässä jakolaatikko juurikin Opelin kumipiparin perässä, samanlainen kuin tuossa aiemmin kuvassa.
Nykyisin ZF 6-pykäläinen laatikko Bemarin kumipiparilla, fyysisesti vähän suurempi mutta oletettavasti pidempi kestoikä. Suoraan se paketti pitää silti saada. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Airbagin liitos ja ratin kierrokset? | A-P | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 23.07.2016 15:13 |
Turbon painepuolen liitos | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.03.2016 11:49 |
Suzuki SJ:n pakosarjan ja pakoputken liitos | Ruokoton | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.11.2015 10:27 |
Hiluksin vaihdelaatikkojen sopivuus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 23.07.2015 11:00 |
Ostettu 24V virranalennin 12V virtaan peräkärryn liitos johtoihin | hoojii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 11.04.2012 18:27 |