Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 06.03.2005, 10:00
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Nosita "ruostetta estävistä" sähkövirityksistä oli DTLC:n palstoilla juttua vähän aikaa sitten, rapakon tuolla puolen niitä on myyty jo vuosikaudet ja ne on yleisesti todettu humpuukiksi.

Sama juttu sinkkianodien kanssa, (meri-)vedessä ne tietysti toimivat, kun koko suojattava esine on samassa elektrolyytissä, mutta autossa kun on kosteita ja kuivia kohtia siellä täällä, ei mitään kattavaa suojaa saa sähkökemiallisesti järjestettyä.

Wanha kunnon maali taitaa olla paras keino suojata rautaa. Sinkitys on vielä toimivampi, mutta ei ole järkevä jos haluaisikin jossain myöhemmässä vaiheessa hitsata rakenteita.

Siinä taas olisi järkeä, jos saisi kehitettyä jonkun keinon kätevästi päällehitsata ohuenohut kerros (sanotaan vaikka 50-500 mikronia) ruostumatonta terästä, olisi aika ylivoimainen esim. sinkitykseen nähden.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:54 (GMT +2).