Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 19.09.2017, 17:13
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos akut rinnan, siis 12v sähköt, voi toimia hyvin 10v, mutta jos sarjassa, siis 24v, niin odotettavissa ongelmia. siis sarjassa ollessa sama virta menee molempien akkujen läpi, ja jos/kun sisäinen vastus erillainen, niin toinen akku latautuu suuremmalla jännitteellä, hukkaa enemmän vettä sulfitoituu jne siis tuhoutuu nopeasti. saman aiheuttaa 24v autossa esim. radion ottaminen toiselta alkulta. rinnan kytkennässä pienet erot akkujen välillä menee, varsinkin jos ei seso kuukausikaupalla käyttämättä.
12 volttia ja useampi kuin yksi akku kytkennässä en ole huomannut ongelmaa jos käytössä on erilaisen akun erottava erotuskytkin ja huolehtii, että kaikki akut latautuu. Kytkee ne kaikki yhteen vaan suuren virran tarpeen tullessa eteen.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Läppärin akuista vepele Chit-Chat 9 19.05.2008 09:07
akuista, taas -sami- Tekniikka & Jutustelu 63 19.04.2006 19:15


Sivu luotu: 20:22 (GMT +2).