Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.08.2017, 16:12
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Osa noista on jo läpimätiä vaikka ei uskois. Paikallisen ruostesuojaamon mukaan heille on tullut sellasia 120:iä, missä on ollut niin paksussa ruosteessa koko pohja, että se olisi pitänyt hiekkapuhaltaa jotta ois saanut laitettua paksut suoja-aineet pohjaan, mutta pelti ollut jo harsomaista, joten eivät voineet enää puhaltaa ja laittoivat vaan kotelosuojaa ruiskulla kun muuta ei ollut tehtävissä. Takatukivarsien kiinnityskohdat taka-akselissa samoiten niin mätiä osassa, että joko tukivarret jo valmiiksi irti tai ne korvakot saa hakattua ruuvarilla kokonaan pois. Syynä näihin se, että uudempien autojen omistajat ei jaksa pestä niitä tukivarsien poteroita kertaa paria vuodessa hiekasta tyhjäksi, pestä pohjaa ylipäänsä eikä tietenkään panostaa tonnia ruostesuojaukseen silloin kun auto on ollut uus tai uudehko.

Nämä läpimädät on sitten usein päältäpäin katottuna täysin ruosteettoman näkösiä, joten kannattaa kyllä makoilla auton alla hetki ennen kuin päättää ostaako sen vai ei.

Nyt tässä nähnyt viiden j120n pohjan niin onhan nämä karmeaa katsottavaa
Onko näissä pohjassa uudeltaan mitään pohjamaalia kummempaa suojaa?

Just myin yli 10vuotta vanhemman HDJ:n jossa pohjasta ei löydy kämmenen alaa suurempaa ruostetta...

Alla olevan kuvan auton pohja ei ole noista katsotuista edes pahin.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20170821_171632.jpg‎
Views:	1824
Size:	76,4 Kt
ID:	80578  

Viimeksi muokannut Mika_T : 21.08.2017 16:30
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.08.2017, 12:51
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Voiko näistä d4d koneista tukkia egr.n ilman vikatiloja?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2017, 17:06
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Mulla on ihan samannäköistä alustassa.
Pinta ruostetta, oon tökkiny piikillä ja ei oo pehmyttä löytyny vm. 2004 ja n. 355 000km.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2017, 17:10
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Osta uusi joku muun merkkinen, niin saat yösi rauhassa nukkua.
Mehtuu autona ei nyt niin vitun väliä ole, jos katsurille kelpaa.
Vanha viisaus: Jos haluat hyvän ja halvan, osta molemmat!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2017, 19:00
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Juu. itekkin hommasin tuomosen maailmaa nähneen vehkeen.
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin.
Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle.

Yks vaiva... Pintakaasulla ahtopaineen mukaan kuuluva epämääräinen ujellus/volina, joka kuullostaa lähinnä siltä että joku vuotaa ahtopainetta. Esim imusarjan tiiviste tai välijäähyttimen halkeama.

Tänään käytin turbon imuputket pois eikä föönistä mitään hälyttävää löytynyt.
Samaten välijäähyn ja EGR venttiilin käytin pois. Se EGR näytti että vuotaa kalvorasian venttiilin puolelta kun oli puhaltanut siitä pikku huohotus reiästä nokea imusarjan päällekkin.
Ahtovuotojaki metästin. En löytänyt.

Reippaammin kiihdyttäessä ääni tuntuu katoavan tai peittyy vaan muun metelin alle ja turbon normaali kirkas vislaus kuuluu vaimeasti sisään.
Vedot on tallessa ja kaikki toimii.

Täytynee hommata jostain toinen turbo ja kokeilla vaihtaa se.

Viimeksi muokannut Mika_T : 26.08.2017 19:03
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.08.2017, 12:46
Pertsa84 Pertsa84 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.15
Sijainti: Kainuu
Viestit: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Juu. itekkin hommasin tuomosen maailmaa nähneen vehkeen.
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin.
Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle.

Yks vaiva... Pintakaasulla ahtopaineen mukaan kuuluva epämääräinen ujellus/volina, joka kuullostaa lähinnä siltä että joku vuotaa ahtopainetta. Esim imusarjan tiiviste tai välijäähyttimen halkeama.

Tänään käytin turbon imuputket pois eikä föönistä mitään hälyttävää löytynyt.
Samaten välijäähyn ja EGR venttiilin käytin pois. Se EGR näytti että vuotaa kalvorasian venttiilin puolelta kun oli puhaltanut siitä pikku huohotus reiästä nokea imusarjan päällekkin.
Ahtovuotojaki metästin. En löytänyt.

Reippaammin kiihdyttäessä ääni tuntuu katoavan tai peittyy vaan muun metelin alle ja turbon normaali kirkas vislaus kuuluu vaimeasti sisään.
Vedot on tallessa ja kaikki toimii.

Täytynee hommata jostain toinen turbo ja kokeilla vaihtaa se.
Joo mulla ihan samanlainen ominaisuus, mitään syytä en ole löytänyt. Kiinnostais tietää onko tämä normaalia vai ei?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.08.2017, 12:52
Pertsa84 Pertsa84 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.15
Sijainti: Kainuu
Viestit: 5
Perusasetus

Mulla on ihan sama ominaisuus, ja samat paikat olen tutkinut. Ois mukava tietää onko normaalia vai ei?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.08.2017, 22:32
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

http://vidmg.photobucket.com/albums/...827_200744.mp4

Huonosti kuuluu se "vollotus" mutta jotain kuitenkin.
Turbon normaali vislaus kuuluu hiljasesti mutta ei tarttunu videolle.

Kuullostaa lähinnä siltä että joku laippaliitos vuotaa paineen noustessa.

Vapaalla kierrättämällä ei kuulu. Vasta kun koneella on kuormaa ja ahtopaine nousee.

Viimeksi muokannut Mika_T : 27.08.2017 22:38
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.08.2017, 18:31
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-Toyota...0AAOSwYSRZkq2w

Onkohan nämä aivan täyspaskoja turboja jo uutena?
Ei ole paha hinta tuo 300 puntaa jos toimii.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.08.2017, 21:27
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin.
Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle.
600€ maksoin muistaakseni talvella ruostesuojaamoon kun hiekkapuhalsivat koko alustan akseleineen ruosteista, vetivät epoksit, pesivät rungonkin sisältä ja sen jälkeen kaikki Finikor ruostesuoja-aineet joka paikkaan (kotelosuojat ja massat). Ystävällisesti valokuvasivat vielä kaikki työvaiheet muistitikulle ja ojensivat takuutodistuksen lapaan. Ei paljoa tuntipalkoille ois päässyt jos ite ois tehnyt.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.08.2017, 21:28
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

No ei ole kyllä ollu paha hinta ollenkaan.

Tämä näky olevan ruostesuojattu 2004. Mutta eipä ole jokapaikkaa pelastanu.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.08.2017, 21:26
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

https://flic.kr/p/XBG1Vh


No niin näkyykö tuo linkkihirviö?
Siinä kuuluu se turbon ujellus.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.08.2017, 18:57
Vekku08 Vekku08 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.07
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
600€ maksoin muistaakseni talvella ruostesuojaamoon kun hiekkapuhalsivat koko alustan akseleineen ruosteista, vetivät epoksit, pesivät rungonkin sisältä ja sen jälkeen kaikki Finikor ruostesuoja-aineet joka paikkaan (kotelosuojat ja massat). Ystävällisesti valokuvasivat vielä kaikki työvaiheet muistitikulle ja ojensivat takuutodistuksen lapaan. Ei paljoa tuntipalkoille ois päässyt jos ite ois tehnyt.
Pystyykö linkkaamaan puljua, jossa käytit auton, kun pitäisi tarjousta pyytää omalle autolle vastaavasta operaatiosta?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.08.2017, 21:18
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Mikä öljy sopii nelivaihteiseen automaattiloovaan? Ja paljonko menee?
Onko turbiinissa proppua?

Mitään noita en ole kerennyt tutkia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Piraatti Arctic Truck (LC j120) Harde Maasturiprojektit 47 13.12.2013 06:42
Land Cruiser J120 AnttiH Tekniikka & Jutustelu 2 28.01.2012 16:55
Mj kysymyksiä. niko69 Tekniikka & Jutustelu 3 10.06.2010 10:18
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 06:49 (GMT +2).