Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2017, 21:00
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Piti oikein tarkistaa ja laskea miten on. Wikipedian mukaan teräksen resistanssi on laadusta riippuen n. 50 kertaa suurempi kuin kuparin, mikä oli kyllä mulle yllätys. Eli teräksen ala pitäis olla 1750mm2 että se vastais 35mm2 kuparia. Riippuu sitten paikasta, että onko alaa riittävästi, järeä palkki esim 150x70x4 vastaa suunnilleen tuota 35mm2 kuparia. Pitää vähän vielä suunnitella tuota takavinssin asennusta. Toki siinä on kaksi palkkia ja vois vielä vetää rungosta koriin johdon lisäksi. On rungossa kuiten se etu, ettei ala käryämään isoillakaan virroilla.
Mie laitoin 70mm2 plussan. Miten saan invertteriin kiinni 2kpl 150x70x4 palkkeja maatoksi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2017, 21:06
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Teetteköhän te tästä vähän liian vaikean asian?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2017, 22:12
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Teetteköhän te tästä vähän liian vaikean asian?
En tiijä, mie vaan kyselen ja luuloviisaat vastailee.
Kukkaan tosissaan tiijä vastausta, arvelevaat sitä sun tätä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2017, 22:15
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Teetteköhän te tästä vähän liian vaikean asian?
Mun logiikka menee asiassa tähän tapaan jos oletuksena on, että haluaa sähkön kulkevan hyvin johonkin aparaattiin:
- selvitetään kuinka hyvä johtamaan sähköä on johdin, joka ei ole kohtuukuluin tai kohtuuvaivalla vaihdettavissa isompaan
- vähintään tällä sähkönjohtokyvyllä voidaan sitten jatkaa kohteeseen, jossa virtaa tarvitaan koska tarpeettoman iso piuha ei aiheuta ongelmia muuta kuin se on ehkä hankala käsitellä tai kytkeä
- jos sulakkeita on, niin ne pitää olla mitoitettu niin, että oikeesti toimivat

Mahdollisen vaaran tai ongelman aiheuttaa jos mukana on heikko kohta, joka huonompi kuin sulakkeet. Tässä minun ajattelutavassa heikkoja kohtia ei tehdä niin, ettei tiedettäisi.

Autossa käy niin, että välttämättä sähköä ei tule niin hyvin kun haluisi akuista tai laturista. Tätä voi kuitenkin parantaa.

Nyt Suomessa ruvetaan olemaan sellaisen asian äärellä miten sähköauton lataus onnistuu tarpeeksi tehokkaasti ja tämä on olevinaan ongelma. Tällä logiikalla, jonka selostin ei ole ongelma laittaa lataustöpseleitä lisää. Sähköauto voisi olla hyvä työvälineiden pyörittäjä jos haluttaisiin - sehän rupeaisi haastaa traktorin PTO tehoja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.08.2017, 22:53
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mun logiikka menee asiassa tähän tapaan jos oletuksena on, että haluaa sähkön kulkevan hyvin johonkin aparaattiin:
- selvitetään kuinka hyvä johtamaan sähköä on johdin, joka ei ole kohtuukuluin tai kohtuuvaivalla vaihdettavissa isompaan
- vähintään tällä sähkönjohtokyvyllä voidaan sitten jatkaa kohteeseen, jossa virtaa tarvitaan koska tarpeettoman iso piuha ei aiheuta ongelmia muuta kuin se on ehkä hankala käsitellä tai kytkeä
- jos sulakkeita on, niin ne pitää olla mitoitettu niin, että oikeesti toimivat

Mahdollisen vaaran tai ongelman aiheuttaa jos mukana on heikko kohta, joka huonompi kuin sulakkeet. Tässä minun ajattelutavassa heikkoja kohtia ei tehdä niin, ettei tiedettäisi.

Autossa käy niin, että välttämättä sähköä ei tule niin hyvin kun haluisi akuista tai laturista. Tätä voi kuitenkin parantaa.

Nyt Suomessa ruvetaan olemaan sellaisen asian äärellä miten sähköauton lataus onnistuu tarpeeksi tehokkaasti ja tämä on olevinaan ongelma. Tällä logiikalla, jonka selostin ei ole ongelma laittaa lataustöpseleitä lisää. Sähköauto voisi olla hyvä työvälineiden pyörittäjä jos haluttaisiin - sehän rupeaisi haastaa traktorin PTO tehoja...
No niin, asiaa!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.08.2017, 04:58
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Mie laitoin 70mm2 plussan. Miten saan invertteriin kiinni 2kpl 150x70x4 palkkeja maatoksi?
. Migillä mie tuota koettaisin. Hitsuuttelisin sellasen palkiston jotta ristus sentään.

Tai sit helpoimman kautta ikäänkuin yksinkertaisesti vetäisin samanlaisen 70mm2 johon ja kytkeä turaisin sen kiinni. Tässä ei kyllä olis niin paljon jännittäviä vaiheita eikä vois olla niin kauaa tallissa paossa kiireellisiä pölynimurointivuoroja.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hydrauliikka liittimien erot? murkula_ Chit-Chat 3 26.10.2016 20:44
Kaapeleiden ja johtojen läpivienti katolta sisälle Tate Tekniikka & Jutustelu 8 09.03.2016 08:30
HJ61 tankinanturin johtojen värit/sijainti?? ukkonen7 Tekniikka & Jutustelu 1 30.03.2014 07:01
HILUX APUA! JOHTOJEN VÄRIT petehenrik Tekniikka & Jutustelu 0 08.12.2012 19:44
ARBin letkujen ja liittimien parantaminen mikjus Tekniikka & Jutustelu 14 21.10.2008 19:39


Sivu luotu: 05:07 (GMT +2).