Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #34  
Vanha 13.06.2017, 18:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Mitenkä mahtaa onnistua jos tuon tuplanivelen korvaa yhdellä ristikkonivelellä?

Onko kukaan tehnyt sellaista modausta?
Miksi?

Tuplaristikko on käytännössä vakionopeusnivel, ja täten vähentää tärinöitä. Sillä saa myös pinionin nostettua ylemmäs (= ei osu niin herkästi kiviin yms.), joka samalla pienentää kardaanikulmia mikä edelleen edesauttaa mahdollisten värinöiden vähentämisessä.
Toki riittävän pitkä keppi toimii ilman tuplaristikkoakin johonkin n.10° kulmaan asti ihan kelvollisesti - sitä suuremmilla ristikkokulmilla sitten jo lähinnä tuurista kiinni - mutta pinioni silti alempana kuin tuplaristikon kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilun tuplanivel (taas...) KuningasHytti Tekniikka & Jutustelu 7 04.01.2007 17:16
O:Toyotan tuplanivel kardaani SuurSyömäri O/M/V Muut 1 02.12.2005 08:27
K10 etukardaanin tuplanivel osina.. Hjälp! SamiN Tekniikka & Jutustelu 5 02.11.2005 18:57
O: Tuplanivel kardaani Killer-Wo O/M/V Muut 1 23.02.2005 10:13
Kardaanin tuplanivel vs. kaksiosainen kardaani HiluxMan Tekniikka & Jutustelu 1 26.04.2004 09:18


Sivu luotu: 11:25 (GMT +2).