Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.06.2017, 22:05
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Siinähän tuliki heti hyviä vaihtoehtoja. Peen systeemissä tosin hieman epäilyttää pultata koriin kiinnikkeitä. Runko ja kori pitäisi kuitenki elää toisiinsa nähden. Ja jos kiinnikkeet rungon puolelta antaa periksi, niin kori/lokarit vääntyy melko varmasti. Voishan tuo toimia hyvinki, mutta vähän kuitenki epäilyttää...
Putkarin tyyliin todennäköisimmin päädyn, tosin niin että jätän puskurin etuosan alkuperäistä ihan vain ulkonäkösyistä. Vinssi näyttäis mahtuvan sinne väliin ja jos ei mahdukkaan, niin tuon koko puskuria jonkun sentin ulommaksi.
Tumin tapa olis hyvä muuten mutta en löytäny mitään järkevää reittiä vaijerille takaa keulaan. Tutkin kyllä vielä tuota vaihtoehtoa vielä kun irroitan puskurin. En tullu maininneeksi, että mulla on W463 malli, jossa on pirun iso syyläri. Se taitaa estää vinssin sijoittamsien taakse.
Viikonloppuna varmaan asia edistyy ja sitten pitää tilata uusi vinssikin jostain, edellinen hajosi samassa rytäkässä kun puskurikin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.06.2017, 22:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tuota etummaista, pyöreää poikittais"palkkia" runGossa kannattaa muuten hiukan varjella. On muistaakseni alipainesäiliö vanhemmissa W463 ssa.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.06.2017, 22:29
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Tuota etummaista, pyöreää poikittais"palkkia" runGossa kannattaa muuten hiukan varjella. On muistaakseni alipainesäiliö vanhemmissa W463 ssa.
Muistat oikein, sitä ei kestä mennä rei'ittämään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.06.2017, 22:07
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Purin keulasta romua vähemmäksi. Kuten epäilin, syyläri estää vaijerin tuonnin takaa hyvin tehokkaasti. Puskurin kiinnikkeet on vähän heppoiset, mutta siihen on helppo lisätä tukea altapäin pohjapanssarin kiinnikkeistä. Taidan siis laittaa vinssin puskurin sisään. Seuraava ongelma on löytää alle 50cm leveä vinssi, joka sopisi kätevästi puskuriin. 4X4Parts myy Tyrexin compact mallia joka sopis hyvin mutta vetovoima on "vain" 8000lb/3630kg. Onko se ehkä vähän pieni tuohon autoon?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20170608_225154.jpg‎
Views:	240
Size:	108,9 Kt
ID:	79160  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.06.2017, 22:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Äkkiäp vinssin kaventaakin, rumpu työläin.

Joku vinssin valmistajahan taannoin mainosteli räätälöitävää versiota, jossa myös rummun koko oli valittavissa.

Kun vaan keksis mikä se oli ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.06.2017, 22:37
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Äkkiäp vinssin kaventaakin, rumpu työläin.

Joku vinssin valmistajahan taannoin mainosteli räätälöitävää versiota, jossa myös rummun koko oli valittavissa.

Kun vaan keksis mikä se oli ?
Eipä tullut mieleen. Tuota vanhaa vinssiä vois kokeilla kaventaa, siinä on mahdollisesti sisuskalut ehjänä. Siitä paukahti runkoa kasassa pitävät tangot rungosta irti, kun vaijeria kerääntyi toiseen reunaan ja sieltä loppui tila. Pitäis vain jotenki saada se sitten pysymään kasassa, kun ne kiinnikkeet hajosi rungosta. Räätälöitävä malli on varmasti liian kallis mulle, kun kuitenki käytän vinssiä vain muutaman kerran vuodessa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.06.2017, 23:00
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Pitäis vain jotenki saada se sitten pysymään kasassa, kun ne kiinnikkeet hajosi rungosta..
Hitsauta jossain ne tankojen kiinnikkeet kuntoon, (+ lisävahvistusta) tulee entistä vahvempi samalla, kun vaan hitsari osaa hommansa.
Ja siinä vinssi kavennuksessa kannattaa huomioida sen mahdollisen jarrun sijainti, siis jos vinssin jarru on rummun sisällä.
Muutenhan se on aika helppo homma esim. ottaa palan pois välistä, niin ei tarvi niiden rummun päätyjen kanssa askarrella, muutaman oon kaventanu silleen.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 02:28 (GMT +2).