![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() PLOPS...kele...mut näin saa sisäreunan paikalleen ja sit nyrjäyttää takas. On kun joku levikumipelleily ![]() Anticoning toimii. 40mm pultit riitti just ja just. 8 beadlockilla. 285g per rengas laitoin muovikuulia sisään. 6 tai 7 + beadlock olisi parempi mut katotaan miten toimii, kunhan ei tipu sisäreunasta liian helposti tai muuten menee vanteet vaihtoon. 8x16 ET -24 on ihan minimi levitys, ei paljoo jää tukivarteen maksimikäännössä. Mummoankan T-Fordi tulee mieleen. Sivulta on kun olis isommatkin boggerit alla. Rosterikehät pitäs saada noihin vielä niin olis kun ennenkin. 0 paineet, saas nähdä miten joustaa maastossa. 0 paineet keulan painolla. Toivottavasti ei olta mihinkään kiinni.
Viimeksi muokannut mikjus : 19.05.2017 22:15 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mistä lukkokehät ovat peräisin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mielenkiinnolla odotan testituloksia renkaista, tossa kun on vertailupohjaa pitkältä ajalta "oikeisiin" renkaisiin.
Joskus luin että jenkkipojat pehmitti jäykkäkylkisiä renkaitaan ajelemalla hissukseen nollapaineilla, mutta nimenomaan hissukseen ettei runko kuumene eikä tuu sitä kautta vaurioita. Mutta väittivät että merkitys oli isohko. Pirateksen lumifoorumilla oli sitä juttua.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joka toisen pikkunappulan kun ajais mäkeen,Niin ois jo melkein kun boggeri.
-Tiedä sitten miten nopeasti alkaa nappulat pykältämään asfaltilla,Varsinkin kun huomioi auton painon ja ton leveyden puutteen... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Koppa oli taas jotenkin nitkahtanut ja makasi rungon päällä tankin alta. Korinkannake lähti irti aika monena palasena. Vähän kun rapsutteli niin eipä ollut paljon mihin tavata kiinni.
Vähän paksumpaa peltiä ettei tarvitse heti korjata uudestaan. Valmis. Kuskinpuolelta korjasin myös yhden välikiinnikkeen joka on rungon mutkan päällä. Koppa makaa siellä runkoa vasten silti. On niin hapero tuo takaosa että "valunut" alaspäin koko koppa ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mädät kun sai korjattua niin pääsi testilenkille. Ihan hyvin kulkee asfaltilla, ei mitään erikoista lyhyen lenkin perusteella.
Piti kokeilla ettei ota mihinkään kiinni. Korkeutta on kuitenkin jokunen sentti enemmän kuin boggereissa. Tarkalle menee. Just ja just riittää tila. Saattaa kyllä rapsahtaa kiinni jossain tilanteessa mutta ei pahasti ja pyöreetä putkea vasten. Takaiskareiksi tuli halvat Pro Comp ES3000 extra longit paddockilta, vähän ne on lyhyet mutta jos tukivarsien puslat kestät paremmin. Nää on jostain SWB series lantikasta. Tuli laitettuu myös rajotinnarut testiin. Piti testailla joustoja niin eipä lähtenyt kompura pyörimään, myöhemmin selvittelin sähköjä ja rele oli ruostunut/palanut. Samoin oli käynyt sivuledien releelle. Nämä kun sai toimimaan niin lakasi lämppärin puhallin toimimasta. Avasin motin ja hiilet aivat finaalissa, se ei kuitenkaan ollut perimmäinen syy vaan alkuperäinen sulakerasia joka aivan hapettunut. Nyt se on purettu ja putsattu. Saman ongelman takia ei leimalla jarruvalot toimineet, toivottavasti nyt tulee kuntoon eikä pätki enää. Puhaltimen moottoriin pitää keksiä hiilet jostain, varmaan vaihdan jostain toisen moottorin kun olisi vähän kiirekkin. Viimeksi muokannut mikjus : 22.05.2017 11:43 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Piti testailla joustoja niin eipä lähtenyt kompura pyörimään, myöhemmin selvittelin sähköjä ja rele oli ruostunut/palanut. Samoin oli käynyt sivuledien releelle. Nämä kun sai toimimaan niin lakasi lämppärin puhallin toimimasta. Avasin motin ja hiilet aivat finaalissa, se ei kuitenkaan ollut perimmäinen syy vaan alkuperäinen sulakerasia joka aivan hapettunut. Nyt se on purettu ja putsattu. Saman ongelman takia ei leimalla jarruvalot toimineet, toivottavasti nyt tulee kuntoon eikä pätki enää. Puhaltimen moottoriin pitää keksiä hiilet jostain, varmaan vaihdan josta toisen moottorin kun olisi vähän kiirekkin.[/QUOTE]
Bj:n puhallinkoteloon sai Hj:n puhallinmoottorin soviteltua varsin helposti. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |