Helatorstai 2017 reissulla tyhjentyi kerran kytkimen pääsylinterin säiliö. Vuoti nesteet kuskin jalkotilaan. En korjannut sitä vaan tilasin varalle uuden sylkän autodocista ja sieltä tuli aito AISIN, eikä maksanut kun pari kybää. Tietty malli oli jotenkin väärä kun '78 bertassa on kiinnitys kolmella pultilla ja tässä kahdella.
Osa oli varalla mukana Mudventures 2017 reissulla ja siellä kytkin alkoikin temppuilemaan. Säiliö tyhjeni useita kertoja ja lopussa lisäilin nestettä joka tauolla. Onneksi tilavuus niin pieni että litran jarruneste länikkä riitti koko reissulle ja vielä jäikin. Oli aika hauska kun kytkintä piti jossain asennossa niin välillä auto hyökkäs itsekseen matkaan kun päästi paineet. Muutama peräänajo oli lähellä. Vanhaa sylkkää purettaessa syykin oli selvä, tiivisteet olivat päädymmäistä lukuunottamatta aivan lopussa.
Kiinnitys aiheutti päänvaivaa. Kolmion mallinen kiinnitys oli vielä upotettu tulipeltiin joten suoraan ei saanut porattua uusia reikiä. Alareikäkään ei sopinut kohdalleen tai muuten koko hässäkkä olisi ollut vinossa. Lopulta hoonasin vanhan sylkyn ja siirsin uudesta sisäkalut siihen. Täytyy nyt jostain metsästää sylkyn tiivistesarja jos vielä joskus hajoaa, kevyt kuljettaa mukana. Työsylinterin tivarit taitaakin olla aina matkassa.
Yksi vaihtoehto olisi etsiä tähän joku pieni tehostetty sylkky ja mielellään Toyotasta. HJ-61 malli on niin iso etten viitsisi sitä alkaa sovittelemaan paikalle. Kytkin on aika jäykkä kun paikalle on soviteltu HJ:n vauhtipyörä +40% jäykemmällä exedyn heavy duty asetelmalla.
Sitten vielä kun pesin auton ja ajoin tallille, jäi 2 vaihde päälle eikä keppi liiku mihinkään? Olisiko joku siirtäja paikaltaan?