Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.05.2017, 18:49
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Ainainen kyselyn aihe taas ajankohtainen. Mutta mikäpä olisi hyvä rengas ympär vuoden? Pääasiassa maantietä, sitten osa sorapolkui ja osa karkeilla pinnoilla maanrakennustyömailla. Itseäni kiinnostaa kovasti bridgestone dueler at. Toisena vaihtoehtona kiinnostanut useasti kumho kl71. Mutta kun nyt ärsyttänyt bfg mudterrain km2, kun aina lentää kiviä pitkin kylkiä ku työmaalta lähtee... Ja pari talvea selätetty luistelemalla bfg mudterrainien kanssa...

Itse mainittuna muutama vaihtoehto, kokemuksia, ehdotuksia jne:
-bridgestone dueler at
-kumho kl71
-cooper stt mt
-kumho roadventure at kl78
-goodyear wrangler duratrack
-Hankook Dynapro AT-M RF10

__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #2  
Vanha 14.05.2017, 18:53
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Ainainen kyselyn aihe taas ajankohtainen. Mutta mikäpä olisi hyvä rengas ympär vuoden? Pääasiassa maantietä, sitten osa sorapolkui ja osa karkeilla pinnoilla maanrakennustyömailla. Itseäni kiinnostaa kovasti bridgestone dueler at. Toisena vaihtoehtona kiinnostanut useasti kumho kl71. Mutta kun nyt ärsyttänyt bfg mudterrain km2, kun aina lentää kiviä pitkin kylkiä ku työmaalta lähtee... Ja pari talvea selätetty luistelemalla bfg mudterrainien kanssa...

Itse mainittuna muutama vaihtoehto, kokemuksia, ehdotuksia jne:
-bridgestone dueler at
-kumho kl71
-cooper stt mt
-kumho roadventure at kl78
-goodyear wrangler duratrack
-Hankook Dynapro AT-M RF10
Tuosta ei itellä ainakaan pahaa sanottavaa noin yleisrenkaana:
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...th=0,754&lang=
  #3  
Vanha 18.05.2017, 20:03
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Ainainen kyselyn aihe taas ajankohtainen. Mutta mikäpä olisi hyvä rengas ympär vuoden? Pääasiassa maantietä, sitten osa sorapolkui ja osa karkeilla pinnoilla maanrakennustyömailla. Itseäni kiinnostaa kovasti bridgestone dueler at. Toisena vaihtoehtona kiinnostanut useasti kumho kl71. Mutta kun nyt ärsyttänyt bfg mudterrain km2, kun aina lentää kiviä pitkin kylkiä ku työmaalta lähtee... Ja pari talvea selätetty luistelemalla bfg mudterrainien kanssa...

Itse mainittuna muutama vaihtoehto, kokemuksia, ehdotuksia jne:
-bridgestone dueler at
-kumho kl71
-cooper stt mt
-kumho roadventure at kl78
-goodyear wrangler duratrack
-Hankook Dynapro AT-M RF10
Mulla on Rangen alla mennyt jo useampi sarja Bridgen at 694:ia. Hyvä yleisrengas, pitoa talvella on huomattavasti enemmän kuin esim. BFGn AT:ssa. Mutarengashan tämä ei ole, mutta täysin kilpailukykyinen BFG AT:n kanssa.
Ei ole niin "miehekkään" näköinen kuin terävämpiolkaiset kilpailijat, jos sellainen höpötys on tärkeää.
Ostan näitä jatkossakin, välillä on pieniä saatavuusongelmia.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
  #4  
Vanha 18.05.2017, 20:10
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Minun ymmärtääkseni nuo automattilootalla varustetut kärryt on tarkoitettu käytettäväksi normaalilla voimanotolla, eli tonnin perälle ja menoksi.
Käy siis oikeastaan kaikkiin traktoreihin, ei tarvitse olla ajovoimanottoa eikä tarvitse huolehtia oikeista välityksistä.
__________________
Joop
  #5  
Vanha 18.05.2017, 21:59
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Missähän autossa olis tällainen laturi: yli 90A, kiilaurahihnalla (max 2 hihnapyörää), ei mitään erikoisuuksia samassa paketissa, sen verran vanha malli että purkuautoja löytyy?
__________________
HJ61
MMC
  #6  
Vanha 18.05.2017, 22:54
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Missähän autossa olis tällainen laturi: yli 90A, kiilaurahihnalla (max 2 hihnapyörää), ei mitään erikoisuuksia samassa paketissa, sen verran vanha malli että purkuautoja löytyy?
Tosi monessa GM-USA autossa on Delco-Remy.
Esim tällainen: https://www.google.fi/search?q=delco...w=1920&bih=950

Isommallakin ampeerimäärällä löytyy (Google löytää) ja osiakin noihin saa, hihnapyöriä löytyy 1-, 2- ja moni-urahihnalle ja se on helppo vaihtaa.

Viimeksi muokannut Pauli : 18.05.2017 23:31
  #7  
Vanha 19.05.2017, 08:02
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Tosi monessa GM-USA autossa on Delco-Remy.
Esim tällainen: https://www.google.fi/search?q=delco...w=1920&bih=950

Isommallakin ampeerimäärällä löytyy (Google löytää) ja osiakin noihin saa, hihnapyöriä löytyy 1-, 2- ja moni-urahihnalle ja se on helppo vaihtaa.
Kiitos.
__________________
HJ61
MMC
  #8  
Vanha 20.05.2017, 18:16
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Mulla on Rangen alla mennyt jo useampi sarja Bridgen at 694:ia. Hyvä yleisrengas, pitoa talvella on huomattavasti enemmän kuin esim. BFGn AT:ssa. Mutarengashan tämä ei ole, mutta täysin kilpailukykyinen BFG AT:n kanssa.
Ei ole niin "miehekkään" näköinen kuin terävämpiolkaiset kilpailijat, jos sellainen höpötys on tärkeää.
Ostan näitä jatkossakin, välillä on pieniä saatavuusongelmia.
juu tätä dueleria olen ite "kuolannu" useasti auton alle, mutta kun aina ollut se, että onko kuitenkin liian mieto kuvio. Kuinka paljon kulutuspintaa uutena? Ja pitääkö se/tyhjeneekö kurassa yhtään vai onko niiltä osin normi kesäkummi?
Onko kestävä rengas karkeammilla pinnoilla, esim murske tai louhe?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #9  
Vanha 20.05.2017, 19:37
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
juu tätä dueleria olen ite "kuolannu" useasti auton alle, mutta kun aina ollut se, että onko kuitenkin liian mieto kuvio. Kuinka paljon kulutuspintaa uutena? Ja pitääkö se/tyhjeneekö kurassa yhtään vai onko niiltä osin normi kesäkummi?
Onko kestävä rengas karkeammilla pinnoilla, esim murske tai louhe?
En tohon kestävyyteen osaa sanoa kun en tavan soratietä kummemmilla alustoilla juuri ajele.

Kuvio ei mielestäni ole mitenkään tukkoinen, urathan ovat sillai aukeavia ja joidenkin harvojen offireissujen perusteella tuntuisi pysyvän ainakin BFG:tä tai tavan kesäkumia paremmin auki?? Näillä olen takavuosina jokusen vakioautosafarin ajanut ja kyllä etenee ihan kuten AT:n kuuluukin vaikka näyttää niin sileältä.
Uraa varmaankin jotain 10mm luokkaa uutena, mulla ton painavan auton alla kuluvat noin 50tkm matkalla johki 4-5mm syvyyteen jolloin eivät ole enää talvella erityisen hyvät.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
  #10  
Vanha 20.05.2017, 20:29
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
En tohon kestävyyteen osaa sanoa kun en tavan soratietä kummemmilla alustoilla juuri ajele.

Kuvio ei mielestäni ole mitenkään tukkoinen, urathan ovat sillai aukeavia ja joidenkin harvojen offireissujen perusteella tuntuisi pysyvän ainakin BFG:tä tai tavan kesäkumia paremmin auki?? Näillä olen takavuosina jokusen vakioautosafarin ajanut ja kyllä etenee ihan kuten AT:n kuuluukin vaikka näyttää niin sileältä.
Uraa varmaankin jotain 10mm luokkaa uutena, mulla ton painavan auton alla kuluvat noin 50tkm matkalla johki 4-5mm syvyyteen jolloin eivät ole enää talvella erityisen hyvät.
Juu, kiitoksia näistä tiedoista. Itelläin tulee pääsääntöisesti kilometrit tiellä, sitten työmaat on lervasta louheeseen. Nyt on alla tosiaan ollu bfg mudterrain km2 ympär vuoden, onhan ne talvella lipokkaat, puhdistuu hyvin (myös kivet lentää pitkin kylkiä) ja kestää karkeita pintoja hyvin. Mutta vaihtoehtoja tässä mietitty, kun eniten tulee ajeltua maantiellä ja tämä dueleri ollut monesti mielessä hankkia
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #11  
Vanha 21.05.2017, 16:45
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Mitähän tolle Kärcherin pesurille pitäis tehdä, siis jotain muuta kuin heittää romukoppaan ja hommata jostain toimivampi vastaava?

Eli normaalisti painelen vettä koneen läpi niin, että ilmat lähtee välistä pois ja sitten käännän virrat päälle. Kone kerää paineet ja sammuu normaalisti. Sitten kun painaa liipasimesta lähtee kone käyntiin, mutta veden paine on lähinnä säälittävä. Kuitenkin kun säätää viuhkaa pienemmälle silleen kohtuu rivakasti joku "loksahtaa" koneessa ja kun kääntää viuhkan taas täysille tulee täydet paineet. Sitten kun taas laskee liipasimesta irti kone sammuu ja sama kuvio toistuu taas kun painaa uudestaan liipasimesta. Rotojettiä ja vaahdotinta ei pysty tuolla käyttämään ollenkaan, kun niillä ei saa tehtyä tota kikkaa, minkä viuhkalla saa paineet normaaliksi.

Vaihdoin jo bypass-venttiilin, mutta ei vaikuttanut tuohon vikaan millään tavalla.

Kyseessä siis tommonen K5 Compact mallinen vekotin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
  #12  
Vanha 21.05.2017, 19:26
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Karcherista mieleen tulee jos vika ei selviä purkamalla ne osat, jotka painetta tekee ja pitää kurissa, niin ei kannata varmaan kovin paljon voimavaroja moiseen rakkineeseen käyttää. Itse puolestani olen miettinyt olisiko järkevää kytkeä pieni voimavirtakäyttöinen painepesuri lisäämään tuottoa polttomoottorikäyttöisen rinnalle sellaisella kytkennällä, että sähköpesurikin on jatkuvapyöritteinen ja siihen soveltuva paineensäädin.

Kaikki riippuu haluuko vähän boostatun puutarhaletkun vai työkalun, jolla hommat etenee. Haukkuisin pieniä pesureita siltäkin osin kun niihin on hankala yhdistää mitään kunnollisia pesuriosia. Suuri syy miksi pesurit lakkaa toimimasta on kun niihin pääsee likaa ja eteen on helppo kytkeä joku kunnon suodatin. Lahdessa ainakin Koneboss myy sellaisiakin Karchereita, joilla voi tehdä jopa hommia. Rautakaupat myy jotain omakotitalon pihan muovikoristeita.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 Nikuzai Chit-Chat 791 28.12.2016 06:22
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 JiiPee Chit-Chat 1300 28.12.2015 18:45
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! lavanelikko Chit-Chat 1901 31.12.2014 15:33
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 20:28 (GMT +2).