Lainaus:
Onko koneen historiasta tietoa, että olisiko sylinteriputkien tiivisteet vuotaneet joskus nesteet sekaisin? Tasapainokoneiston laakerivaurio on voinut alkaa glykolista öljyn seassa
|
Huomasin kun päästin vanhat öljyt ulos niin ensin tuli varmaan desi glykolia ennen kuin muuttui öljyksi. Öljyn väri oli kokoajan moottorin käynnin jälkeenkin tasaisen mustaa mutta kai ne putkien tiivisteetkin saa jossain välissä vielä vaihtaa. Eli tuo voi olla mahdollista.
Ruuvaamisesta en tiedä mutta sinetti ei ainakaan ole paikallaan pumpussa..
Kone lyötiin kasaan ilman tasapainorattaita ja akseleita. Koneiston runko on osa öljynkiertoa, se paikalleen ja laarin pohjaan porattiin vielä reikä että öljyt valuvat öljypohjaan. Lisäksi tulpattiin tuosta koneiston päästä lohkoon menevä öljyputki. Öljynpaineet palautuivat ja moottori käy nätisti ilman tuota mötikkääkin. Ja vinkuu muuten komiasti uusi Switcherin S2 turbo