Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1401  
Vanha 28.02.2017, 00:11
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.376
Question

Outoa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tappokinnas Näytä viesti
Tässä juuri paypal tunnuksia värkkäilen ja opettelen saksaa.

http://m.ebay.de/itm/Scheinwerfer-re...%257Ciid%253A1

Näitä katselin
Ihmeen näköiset umpiot? Muistelen että omassa on erillainen tuo takaosa mihin polttimo tulee....
-Tai sitten muistan taas väärin.
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #1402  
Vanha 28.02.2017, 20:51
Finn Finn ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Moro.

Osaisitteko sanoa, mikä tuollaisen 16x7 Jeep-vanteen ET tai backspace mahtaa olla?

__________________
Vaihteeksi Jeepitön.
Vastaa lainaten
  #1403  
Vanha 28.02.2017, 21:42
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.607
Perusasetus

Muistaakseni 5" backspacea.

edit/ Olihan siel et lukukin merkattu:

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 28.02.2017 21:54
Vastaa lainaten
  #1404  
Vanha 28.02.2017, 21:57
Finn Finn ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Eli tuuman ET? En ole aiemmin nähnyt sitä tuolla lailla merkityn.
__________________
Vaihteeksi Jeepitön.
Vastaa lainaten
  #1405  
Vanha 28.02.2017, 22:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

5.25" backspacea, ET:nä se on 7" vanteessa muistaakseni juuri tuon +25mm.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1406  
Vanha 02.03.2017, 10:18
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Onko kellään kokemusta zj korotuksen muutoskatsastamisesta nykypäivän lainsäädännöllä? Vuoden vaihteessa "taas" tullut uus laki että että pitää käyttää nelipyöräsuuntauksessa, ja kaikki renkaat pitää olla linjassa ymym. Onko nelipyöräsuuntausta mahdollista läpästä ilman säädettäviä tukivarsia ja panhardeja?
2"korotusta olin menossa muutoskatsastamaan, mutta on jo rahallisestikkin kova panostus tuo katsastus niin mietin sitten kerralla katsastusta 3,5 tai 4" sarjalle.

Täällä rovaniemellä on tuo muutoskatsastus ryöstöhintasta. muutos 117€ ja siihen sitten nelipyöräsuuntaukset ja peruskatsastus ym. reilusti yli kahdensadan euron paukku.
Vastaa lainaten
  #1407  
Vanha 02.03.2017, 10:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

On tuo nelipyöräsuuntauksen vaatimus jo vanhempi juttu. Muistaakseni niillä casterin säätöpulteilla etualatukivarsissa saa reilun asteen verran säätöä, minkä pitäisi riittää 2" korotukselle. Jos ei riitä, niin hommaat säädettävät alatukivarret.
Jos taas kuluja kiroat, niin älä nyt missään nimessä ala asentamaan mitään lähes 4" korottavaa sarjaa, siinä kun menee sitten jo käytännössä kaikki alustan osat uusiksi etu- ja takapanhardeineen päivineen. Päälle saat jyrkkien etutukivarsien kulmien aiheuttaman epämukavuuden katuajossa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1408  
Vanha 02.03.2017, 11:37
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 405
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rocker Näytä viesti
Onko nelipyöräsuuntausta mahdollista läpästä ilman säädettäviä tukivarsia ja panhardeja?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Muistaakseni niillä casterin säätöpulteilla etualatukivarsissa saa reilun asteen verran säätöä, minkä pitäisi riittää 2" korotukselle. Jos ei riitä, niin hommaat säädettävät alatukivarret.
Jos saat casterin kohdalleen alatukivarsien säädöillä, onnistuu varmasti 4-pyöräsuuntaus. Säätöä pitäisi olla 1.5 astetta suuntaansa ja mahdollisesti tarvikepultilla lisää. Jos ei riitä niin sitten Timon ohjeen mukaan. Katsastuksessa pitää olla tehtaan arvoilla mutta sitten on pinionin kulma todennäköisesti /c:llään ja laakeri huutaa hoosiannaa
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #1409  
Vanha 02.03.2017, 11:46
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 107
Perusasetus

Noista ohjauskulmista ja niiden vaikutuksista ajettavuuteen.

ZJ:ssä on tällähetkellä 2 tuuman korotus saksalaisella trail master kitillä missä uudet jouset ja iskarit. Alatukivarret on putkimalliset rough countryt ja ylhäällä on perus vakiot uusilla puslilla. Edessä puslilla oleva säädettävä panhard ja takana alustasarjan mukana tullut panhard pudotus kitti rungon puolella.

Mitenkäs jos hommaisi ylös säädettävät tukivarret?

Mitäs porukka sanoo näistä onko nämä optimaaliset vai voisiko ajettavuutta vielä parantaa customoimalla kulmia?

Vastaa lainaten
  #1410  
Vanha 02.03.2017, 14:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsuri91 Näytä viesti
Noista ohjauskulmista ja niiden vaikutuksista ajettavuuteen.

ZJ:ssä on tällähetkellä 2 tuuman korotus saksalaisella trail master kitillä missä uudet jouset ja iskarit. Alatukivarret on putkimalliset rough countryt ja ylhäällä on perus vakiot uusilla puslilla.

Mitenkäs jos hommaisi ylös säädettävät tukivarret?

Mitäs porukka sanoo näistä onko nämä optimaaliset vai voisiko ajettavuutta vielä parantaa customoimalla kulmia?
Eipä tuosta paljon ole parannettavaa, caster kun on 6-7° ja auraus lähellä nollaa tai nollassa niin pitäisi olla aika optimi.

Lähinnä ohjaustuntumaan, ja toisaalta ajotuntumaan sekä alustan mukavuuteen alkaa vaikuttaa aika äkkiä edessä korotuksen jälkeen tukivarsien kulma. Tukivarret kun on mahd. lähellä vaakatasoa niin ollaan voiton puolella.

Samoin panhardi ja välivarsi pitäisi olla mahdollisimman vaaterissa.


Lainaus:
Edessä puslilla oleva säädettävä panhard ja takana alustasarjan mukana tullut panhard pudotus kitti rungon puolella.
Varsinkin jos meinaat yhtään ajaa metsässä, niin EHDOTTOMASTI (!!!) noi panhardin muutoskorvakkeet hevon kuuseen ja säädettävä panhardi tilalle. On se pudotus kitti missä tahansa, niin ne aiheuttaa ongelmia ennemmin tai myöhemmin.

Lisäksi kannattaa muistaa, että panhardin korvakkeen pudotus rungon puolella on täysin idioottimaista. Panhardin korin puolen tiputus madaltaa myös nk. "instant center"- korkeutta, mikä siis on se piste auton pituusakselilla jonka ympäri auton kori kallistuu.
Kun instant centeriä tiputtaa (= laskee korin pään kiinnityspisteen korkeutta), auton painopisteen korkeuden ja instant centerin välimatka kasvaa, jolloin kori kallistelee enemmän.

Eli homma pitäisi tehdä päinvastoin: korin pää pitäisi pitää samalla korkeudella tai nostaa, ja akselin puolelta panhardin kiinnityspiste mahd. ylös.
Tämä pätee niin edessä kuin takana, mutta edessä pitää toki huomioida se että välivarsi ja panhard pitäisi olla samassa kulmassa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1411  
Vanha 02.03.2017, 14:50
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Kuluja kirosin siinä mielessä ettei kehtaa joka ainoan osan asennuksen jälkeen maksaa melkein 300€ että saa pidettyä trafin ja katastuskonttorin tyytyväisenä. Ajelen ilman muutoskatsastusta kunnes saan kaikki muutokset asennettua kerralla. Jos se on jollekki ongelma niin pitäkööt omana tietonaan.

Katsurin kans kahlattiin vuodenvaihteessa tulleet ohjeet trafilta jossa luki että nelipyöräsuuntaus on tehtävä poikkeuksetta. Viimeksi kun oon näiden kans puljannu niin mittakorkeus katosta riitti ja thats it, minulle siis uus juttu. Enkä oo pyytäny mitään analyysia miten ja millä autoni korotan. Kiitos vain.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
On tuo nelipyöräsuuntauksen vaatimus jo vanhempi juttu. Muistaakseni niillä casterin säätöpulteilla etualatukivarsissa saa reilun asteen verran säätöä, minkä pitäisi riittää 2" korotukselle. Jos ei riitä, niin hommaat säädettävät alatukivarret.
Jos taas kuluja kiroat, niin älä nyt missään nimessä ala asentamaan mitään lähes 4" korottavaa sarjaa, siinä kun menee sitten jo käytännössä kaikki alustan osat uusiksi etu- ja takapanhardeineen päivineen. Päälle saat jyrkkien etutukivarsien kulmien aiheuttaman epämukavuuden katuajossa.
Vastaa lainaten
  #1412  
Vanha 02.03.2017, 15:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rocker Näytä viesti
Kuluja kirosin siinä mielessä ettei kehtaa joka ainoan osan asennuksen jälkeen maksaa melkein 300€ että saa pidettyä trafin ja katastuskonttorin tyytyväisenä. Ajelen ilman muutoskatsastusta kunnes saan kaikki muutokset asennettua kerralla. Jos se on jollekki ongelma niin pitäkööt omana tietonaan.
No ei sitä joka muutoksen jälkeen tarvitsekaan, vaan vain silloin jos korkeutta muutetaan. Eipä siinä muutoskatsastamattomassa ole oikeastaan muuta ongelmaa, kuin viranomaiset. Jos tarkkasilmäinen ja tarpeeksi vittumainen poliisi pysäyttää, niin tulee päiväsakkoa ja pahimmillaan vielä kilvet konttorille. Nimimerkillä kerran kilvet menettänyt, mutta selvisin sentään ilman sakkoja..


Lainaus:
Katsurin kans kahlattiin vuodenvaihteessa tulleet ohjeet trafilta jossa luki että nelipyöräsuuntaus on tehtävä poikkeuksetta. Viimeksi kun oon näiden kans puljannu niin mittakorkeus katosta riitti ja thats it, minulle siis uus juttu.
Kait niitä on taas päivitetty, mutta tuo nelipyöräsuuntaisvaatimus tuli voimaan samaan aikaan kun Trafin asetus ajoneuvojen rakenteen muutoksesta tuli, eli joskus loppuvuodesta 2015.


Lainaus:
Enkä oo pyytäny mitään analyysia miten ja millä autoni korotan. Kiitos vain.
Ensin haluat säästää kuluja, ja kun kertoo että miten voit niissä kuluissa säästää niin vedät herneet nenään?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 02.03.2017 15:13
Vastaa lainaten
  #1413  
Vanha 02.03.2017, 15:32
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ensin haluat säästää kuluja, ja kun kertoo että miten voit niissä kuluissa säästää niin vedät herneet nenään?
Welcome to my world, arvaa miksi olen (ilmaista) neuvontaa vähentänyt!! Totuttaudu siihen että (ilmaista) neuvontaa ei arvosteta aina!! Maksullista kyllä..
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1414  
Vanha 02.03.2017, 17:22
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Welcome to my world, arvaa miksi olen (ilmaista) neuvontaa vähentänyt!! Totuttaudu siihen että (ilmaista) neuvontaa ei arvosteta aina!! Maksullista kyllä..
Näinhän se hyvin pitkälti menee !
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #1415  
Vanha 05.03.2017, 13:00
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Varsinkin jos meinaat yhtään ajaa metsässä, niin EHDOTTOMASTI (!!!) noi panhardin muutoskorvakkeet hevon kuuseen ja säädettävä panhardi tilalle. On se pudotus kitti missä tahansa, niin ne aiheuttaa ongelmia ennemmin tai myöhemmin.

Lisäksi kannattaa muistaa, että panhardin korvakkeen pudotus rungon puolella on täysin idioottimaista. Panhardin korin puolen tiputus madaltaa myös nk. "instant center"- korkeutta, mikä siis on se piste auton pituusakselilla jonka ympäri auton kori kallistuu.
Kun instant centeriä tiputtaa (= laskee korin pään kiinnityspisteen korkeutta), auton painopisteen korkeuden ja instant centerin välimatka kasvaa, jolloin kori kallistelee enemmän.

Eli homma pitäisi tehdä päinvastoin: korin pää pitäisi pitää samalla korkeudella tai nostaa, ja akselin puolelta panhardin kiinnityspiste mahd. ylös.
Tämä pätee niin edessä kuin takana, mutta edessä pitää toki huomioida se että välivarsi ja panhard pitäisi olla samassa kulmassa.

Elikkä korinpuoleinen pudotus bracketti pitää heivata vitoseen.
Nopeasti katsottuna ei näytä olevan 2 tuuman korotukselle sopivia säädettäviä track bareja. Tälläisen akselin bracketin löysin toimisikohan tämä sitte paremmin vakio kangen kanssa?
http://www.ebay.com/itm/Rear-Track-B...-/132048620200

Löyty sitten vielä tälläinen kanki http://www.roughcountry.com/forged-a...bar-10512.html

Aikasempien koropalojen kanssa ei ollu mitään muutoksia taka trackbariin, mutta silloin oli vakio jouset ja iskarit. Jostain lueskelin että jos pidempien joustovarojen kanssa jättää taka panhardin muuttamatta niin ulosjoustossa se ahdistaa ja paskoo jotain sitten sieltä.

Viimeksi muokannut metsuri91 : 05.03.2017 13:44
Vastaa lainaten
  #1416  
Vanha 05.03.2017, 13:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

Mitään relocation bracketejä ei kannata käyttää..

Edit: ja perustelut? Lisää hajoavia osia, lisääntynyt vääntö tehtaan orkkiskiinnikkeeseen, yms. Käytännössä nuo relocation hässäkät aiheuttaa pelkkiä ongelmia. Eli taakse ihan sellaisenaan säädettävä panhardi. Eteen jos tarvitsee järeämmän kuin orkkis, niin sitten sellainen missä tulee kokonaan uusi rungonpuolen kiinnike, ja siihen sopiva panhardi.

Toisaalta pienellä korotuksella orkkispanhardi toimii edessä ihan hyvin, kun vain poraa akseliin uuden reiän ja vahvistaa reiän kohdan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 05.03.2017 19:17
Vastaa lainaten
  #1417  
Vanha 05.03.2017, 20:10
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Tutkipa onko tässä kuvassa näkyvä "hylly" kunnossa. Mulla oli pelti vääntynyt ja ei oikein saanut käsijarrua ottamaan



Vaikka ohjeet sanoo ettei vaijeria pitäis kiristää en ite oo saanut muuten toimimaan kunnolla.
Tuolla olikin jo paljon juttua näihin jarruihin.
Muutaman ZJ seisontajarruun tutustunennan.

Kuten joku jo mainitsi, tuossa jarru kilvessä, tuon lever/cam osien alla on tuo pelti lipare, se pääsee taipumaan, ja sen jälkeen tuo linkku systeemi ei toimi kunnolla.
Tuon pellin lirpukkeen kun taivuttaa ja asemoi alkuperäiselle kohdalleen, niin tuo linkku systeemi pysyy oikealla kohtaa.

Myös tuon LEVER osan olka pää, johon kenkä nojaa, pääsee kulumaan olkapäälle, jolloin meinaa jumittaa. Hitsillä koloseen täyttöä ja rälläköi pyöreään muotoon.

Myös tuon lever ja cam osan lukitus tappi pääsee pyöristymään ja reikä venähtää, jolloin linkusto ei toimi oikein. (tällä on yhteys tuohon kilvessä olevan pelti klipareen taipumiseen).
Olen tuon korjannut, hitsaamalla soikean reiän umpeen. Ja katkaissut sen tapin toisesta pois. Sitten porannut molempiin 8 mm reiän oikealle kohtaa.
Ottanut M8 pultin, jossa kierteetöntä osaa. Katkaissut sopivaan mittaan, sillai ettei tule reiästä läpi asti vaan jää sinne reikään muutaman millin syvään (vaikea selittää, mutta ei ole oikein kuvaa laittaa... Otan kuvan ja yritän muistaa joskus liittää tänne, kun mulla on just yhdet linkut odottamassa hitsikoneen päällä, mutta kun ei oo kerennyt nyt harrastamaan)
Laittanut lever/cam paketin nippuun pultti poratusta reiästä läpi, toiseen päähän pultti hitsillä kiinni (se joka jää reikään syvyteen). Ja sitten pultin kanta hioa ohueksi, mutta sillai että jää kantaa, ettei osat erkane toisistaan.
Paketti täytyy saada matalaksi, että mahtuu tuon jarru kilven ohjuri pelti klipareen väliin, sen takia kanta ohueksi ja se toisen puolen hitsaus olla upotettuna reikään. Mutta sen jälkeen lever/cam linkku paketti pysyy koossa, eikä pääse antamaan periksi.

Tosiaan automaatti kehintää ei ole. Vain manuaalisesti.
Rumpu/levy paikoilleen ja kengät kehään kiinni, vähän vetelee käppäriä, että asettuu ja lisää tiukemmalle, saa melkeinpä laahata.
Ei oo vaijeria tarvinnut säädellä. (toki jos vaijerin säätö vedetty persiilleen, niin onhan siihenkin sitten koskettava).

-----


Ja noihin käyttö jarruihin, niin eteen kuin taa, ZJ (ja XJ etu)
Useampia on joutunut täyte hitsaileen, niitä liukupintoja.
Ihan migillä vaan, ja hyvin toimii.
Perus tyyppi vikaa.
Vastaa lainaten
  #1418  
Vanha 06.03.2017, 12:16
tappokinnas:n Avatar
tappokinnas tappokinnas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.08
Sijainti: Pori
Viestit: 153
Perusasetus

Olen tässä miettinyt kun tuo zj on tässä viime elokuusta ollut, että olisi varmaan hyvä tietää tekniikasta vähän enemmän.

1994 vuoden 4.0 kutosella ja takana levyjarrut.
Mikä automaattilaatikko ja jakoloota tässä mahtaa olla?
Entäs akselit?

Vaihtelin juuri öljyt ja suodattimet lootaan, mutta en sitten nätkiniltä kysynyt kun katsoi vaan kataloogista ja lämmäsi tarvikkeet käteen.

Edit. Niin ja kaipa siinä jakotoosassakin tyyppikilpi on mistä voin sen lukea ihan itse.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa.
Vastaa lainaten
  #1419  
Vanha 06.03.2017, 12:48
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tappokinnas Näytä viesti
Olen tässä miettinyt kun tuo zj on tässä viime elokuusta ollut, että olisi varmaan hyvä tietää tekniikasta vähän enemmän.

1994 vuoden 4.0 kutosella ja takana levyjarrut.
Mikä automaattilaatikko ja jakoloota tässä mahtaa olla?
Entäs akselit?

Vaihtelin juuri öljyt ja suodattimet lootaan, mutta en sitten nätkiniltä kysynyt kun katsoi vaan kataloogista ja lämmäsi tarvikkeet käteen.

Edit. Niin ja kaipa siinä jakotoosassakin tyyppikilpi on mistä voin sen lukea ihan itse.
akselit edessä dana30 ja takana 35c
Loota 42re
jakoloota np249 jos kepissä kaks asentoa
Vastaa lainaten
  #1420  
Vanha 15.03.2017, 17:12
tappokinnas:n Avatar
tappokinnas tappokinnas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.08
Sijainti: Pori
Viestit: 153
Perusasetus

Kävi hassusti ja olisi hyvä juuri katsastettu ZJ ylimääräisenä

__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa.
Vastaa lainaten
  #1421  
Vanha 15.03.2017, 17:42
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 107
Perusasetus

Päivititkö tuoreempaan?
Vastaa lainaten
  #1422  
Vanha 15.03.2017, 17:45
tappokinnas:n Avatar
tappokinnas tappokinnas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.08
Sijainti: Pori
Viestit: 153
Perusasetus

Juu vähän vahingossa. Toi on 2.7 diiseli.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa.
Vastaa lainaten
  #1423  
Vanha 15.03.2017, 19:58
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 107
Perusasetus

Kerropas sitte mite kestää. Itteäki vähä kiehtois toi malli mersun moottorilla, jossei se ole iha täyspaska.
Vastaa lainaten
  #1424  
Vanha 15.03.2017, 23:09
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Näin äkkiseltään. Koneessa perus mersun vaivat. Suutinvikoja, korkeapainepumppuvikoja. Keraamiset jarrumännät tykkää hirtellä kiinni, jarrulevyt kuluu silmissä (osaksi varmaan ed.mainitusta syystä). Alumiiniakseli takana. Poskilaakerit tykkää.
80tkm takana kahella eri yksilöllä.
Mulla vois olla tuommonen rakennussarja myyä (aika ei riitä kaikkeen).

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsuri91 Näytä viesti
Kerropas sitte mite kestää. Itteäki vähä kiehtois toi malli mersun moottorilla, jossei se ole iha täyspaska.
Vastaa lainaten
  #1425  
Vanha 15.03.2017, 23:56
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.376
Red face

Löinkö käteni...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tappokinnas Näytä viesti
Juu vähän vahingossa. Toi on 2.7 diiseli.
Älä nyt mene sitä ZJ:tä myymään, onhan ainakin yksi Jeep kun toimii.
Meinaan että riisselia saat fiksailla vähän väliä....
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 15:43 (GMT +2).