![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1401
|
||||
|
||||
![]() Outoa.Lainaus:
![]() ![]() -Tai sitten muistan taas väärin. ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#1402
|
|||
|
|||
![]()
Moro.
Osaisitteko sanoa, mikä tuollaisen 16x7 Jeep-vanteen ET tai backspace mahtaa olla? ![]()
__________________
Vaihteeksi Jeepitön. ![]() |
#1403
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni 5" backspacea.
edit/ Olihan siel et lukukin merkattu:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 28.02.2017 21:54 |
#1404
|
|||
|
|||
![]()
Eli tuuman ET? En ole aiemmin nähnyt sitä tuolla lailla merkityn.
__________________
Vaihteeksi Jeepitön. ![]() |
#1405
|
||||
|
||||
![]()
5.25" backspacea, ET:nä se on 7" vanteessa muistaakseni juuri tuon +25mm.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1406
|
||||
|
||||
![]()
Onko kellään kokemusta zj korotuksen muutoskatsastamisesta nykypäivän lainsäädännöllä? Vuoden vaihteessa "taas" tullut uus laki että että pitää käyttää nelipyöräsuuntauksessa, ja kaikki renkaat pitää olla linjassa ymym. Onko nelipyöräsuuntausta mahdollista läpästä ilman säädettäviä tukivarsia ja panhardeja?
2"korotusta olin menossa muutoskatsastamaan, mutta on jo rahallisestikkin kova panostus tuo katsastus niin mietin sitten kerralla katsastusta 3,5 tai 4" sarjalle. Täällä rovaniemellä on tuo muutoskatsastus ryöstöhintasta. muutos 117€ ja siihen sitten nelipyöräsuuntaukset ja peruskatsastus ym. reilusti yli kahdensadan euron paukku. |
#1407
|
||||
|
||||
![]()
On tuo nelipyöräsuuntauksen vaatimus jo vanhempi juttu. Muistaakseni niillä casterin säätöpulteilla etualatukivarsissa saa reilun asteen verran säätöä, minkä pitäisi riittää 2" korotukselle. Jos ei riitä, niin hommaat säädettävät alatukivarret.
Jos taas kuluja kiroat, niin älä nyt missään nimessä ala asentamaan mitään lähes 4" korottavaa sarjaa, siinä kun menee sitten jo käytännössä kaikki alustan osat uusiksi etu- ja takapanhardeineen päivineen. Päälle saat jyrkkien etutukivarsien kulmien aiheuttaman epämukavuuden katuajossa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1408
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#1409
|
||||
|
||||
![]()
Noista ohjauskulmista ja niiden vaikutuksista ajettavuuteen.
ZJ:ssä on tällähetkellä 2 tuuman korotus saksalaisella trail master kitillä missä uudet jouset ja iskarit. Alatukivarret on putkimalliset rough countryt ja ylhäällä on perus vakiot uusilla puslilla. Edessä puslilla oleva säädettävä panhard ja takana alustasarjan mukana tullut panhard pudotus kitti rungon puolella. Mitenkäs jos hommaisi ylös säädettävät tukivarret? Mitäs porukka sanoo näistä onko nämä optimaaliset vai voisiko ajettavuutta vielä parantaa customoimalla kulmia? |
#1410
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lähinnä ohjaustuntumaan, ja toisaalta ajotuntumaan sekä alustan mukavuuteen alkaa vaikuttaa aika äkkiä edessä korotuksen jälkeen tukivarsien kulma. Tukivarret kun on mahd. lähellä vaakatasoa niin ollaan voiton puolella. Samoin panhardi ja välivarsi pitäisi olla mahdollisimman vaaterissa. Lainaus:
Lisäksi kannattaa muistaa, että panhardin korvakkeen pudotus rungon puolella on täysin idioottimaista. Panhardin korin puolen tiputus madaltaa myös nk. "instant center"- korkeutta, mikä siis on se piste auton pituusakselilla jonka ympäri auton kori kallistuu. Kun instant centeriä tiputtaa (= laskee korin pään kiinnityspisteen korkeutta), auton painopisteen korkeuden ja instant centerin välimatka kasvaa, jolloin kori kallistelee enemmän. Eli homma pitäisi tehdä päinvastoin: korin pää pitäisi pitää samalla korkeudella tai nostaa, ja akselin puolelta panhardin kiinnityspiste mahd. ylös. Tämä pätee niin edessä kuin takana, mutta edessä pitää toki huomioida se että välivarsi ja panhard pitäisi olla samassa kulmassa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1411
|
||||
|
||||
![]()
Kuluja kirosin siinä mielessä ettei kehtaa joka ainoan osan asennuksen jälkeen maksaa melkein 300€ että saa pidettyä trafin ja katastuskonttorin tyytyväisenä. Ajelen ilman muutoskatsastusta kunnes saan kaikki muutokset asennettua kerralla. Jos se on jollekki ongelma niin pitäkööt omana tietonaan.
Katsurin kans kahlattiin vuodenvaihteessa tulleet ohjeet trafilta jossa luki että nelipyöräsuuntaus on tehtävä poikkeuksetta. Viimeksi kun oon näiden kans puljannu niin mittakorkeus katosta riitti ja thats it, minulle siis uus juttu. Enkä oo pyytäny mitään analyysia miten ja millä autoni korotan. Kiitos vain. Lainaus:
|
#1412
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.03.2017 15:13 |
#1413
|
||||
|
||||
![]()
Welcome to my world, arvaa miksi olen (ilmaista) neuvontaa vähentänyt!! Totuttaudu siihen että (ilmaista) neuvontaa ei arvosteta aina!! Maksullista kyllä..
__________________
Killing time is not murder |
#1414
|
||||
|
||||
![]()
Näinhän se hyvin pitkälti menee !
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#1415
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Elikkä korinpuoleinen pudotus bracketti pitää heivata vitoseen. Nopeasti katsottuna ei näytä olevan 2 tuuman korotukselle sopivia säädettäviä track bareja. Tälläisen akselin bracketin löysin toimisikohan tämä sitte paremmin vakio kangen kanssa? http://www.ebay.com/itm/Rear-Track-B...-/132048620200 Löyty sitten vielä tälläinen kanki http://www.roughcountry.com/forged-a...bar-10512.html Aikasempien koropalojen kanssa ei ollu mitään muutoksia taka trackbariin, mutta silloin oli vakio jouset ja iskarit. Jostain lueskelin että jos pidempien joustovarojen kanssa jättää taka panhardin muuttamatta niin ulosjoustossa se ahdistaa ja paskoo jotain sitten sieltä. Viimeksi muokannut metsuri91 : 05.03.2017 13:44 |
#1416
|
||||
|
||||
![]()
Mitään relocation bracketejä ei kannata käyttää..
Edit: ja perustelut? Lisää hajoavia osia, lisääntynyt vääntö tehtaan orkkiskiinnikkeeseen, yms. Käytännössä nuo relocation hässäkät aiheuttaa pelkkiä ongelmia. Eli taakse ihan sellaisenaan säädettävä panhardi. Eteen jos tarvitsee järeämmän kuin orkkis, niin sitten sellainen missä tulee kokonaan uusi rungonpuolen kiinnike, ja siihen sopiva panhardi. Toisaalta pienellä korotuksella orkkispanhardi toimii edessä ihan hyvin, kun vain poraa akseliin uuden reiän ja vahvistaa reiän kohdan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 05.03.2017 19:17 |
#1417
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muutaman ZJ seisontajarruun tutustunennan. Kuten joku jo mainitsi, tuossa jarru kilvessä, tuon lever/cam osien alla on tuo pelti lipare, se pääsee taipumaan, ja sen jälkeen tuo linkku systeemi ei toimi kunnolla. Tuon pellin lirpukkeen kun taivuttaa ja asemoi alkuperäiselle kohdalleen, niin tuo linkku systeemi pysyy oikealla kohtaa. Myös tuon LEVER osan olka pää, johon kenkä nojaa, pääsee kulumaan olkapäälle, jolloin meinaa jumittaa. Hitsillä koloseen täyttöä ja rälläköi pyöreään muotoon. Myös tuon lever ja cam osan lukitus tappi pääsee pyöristymään ja reikä venähtää, jolloin linkusto ei toimi oikein. (tällä on yhteys tuohon kilvessä olevan pelti klipareen taipumiseen). Olen tuon korjannut, hitsaamalla soikean reiän umpeen. Ja katkaissut sen tapin toisesta pois. Sitten porannut molempiin 8 mm reiän oikealle kohtaa. Ottanut M8 pultin, jossa kierteetöntä osaa. Katkaissut sopivaan mittaan, sillai ettei tule reiästä läpi asti vaan jää sinne reikään muutaman millin syvään (vaikea selittää, mutta ei ole oikein kuvaa laittaa... Otan kuvan ja yritän muistaa joskus liittää tänne, kun mulla on just yhdet linkut odottamassa hitsikoneen päällä, mutta kun ei oo kerennyt nyt harrastamaan) Laittanut lever/cam paketin nippuun pultti poratusta reiästä läpi, toiseen päähän pultti hitsillä kiinni (se joka jää reikään syvyteen). Ja sitten pultin kanta hioa ohueksi, mutta sillai että jää kantaa, ettei osat erkane toisistaan. Paketti täytyy saada matalaksi, että mahtuu tuon jarru kilven ohjuri pelti klipareen väliin, sen takia kanta ohueksi ja se toisen puolen hitsaus olla upotettuna reikään. Mutta sen jälkeen lever/cam linkku paketti pysyy koossa, eikä pääse antamaan periksi. Tosiaan automaatti kehintää ei ole. Vain manuaalisesti. Rumpu/levy paikoilleen ja kengät kehään kiinni, vähän vetelee käppäriä, että asettuu ja lisää tiukemmalle, saa melkeinpä laahata. Ei oo vaijeria tarvinnut säädellä. (toki jos vaijerin säätö vedetty persiilleen, niin onhan siihenkin sitten koskettava). ----- Ja noihin käyttö jarruihin, niin eteen kuin taa, ZJ (ja XJ etu) Useampia on joutunut täyte hitsaileen, niitä liukupintoja. Ihan migillä vaan, ja hyvin toimii. Perus tyyppi vikaa.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#1418
|
||||
|
||||
![]()
Olen tässä miettinyt kun tuo zj on tässä viime elokuusta ollut, että olisi varmaan hyvä tietää tekniikasta vähän enemmän.
![]() 1994 vuoden 4.0 kutosella ja takana levyjarrut. Mikä automaattilaatikko ja jakoloota tässä mahtaa olla? Entäs akselit? Vaihtelin juuri öljyt ja suodattimet lootaan, mutta en sitten nätkiniltä kysynyt kun katsoi vaan kataloogista ja lämmäsi tarvikkeet käteen. ![]() Edit. Niin ja kaipa siinä jakotoosassakin tyyppikilpi on mistä voin sen lukea ihan itse. ![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#1419
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Loota 42re jakoloota np249 jos kepissä kaks asentoa |
#1420
|
||||
|
||||
![]()
Kävi hassusti ja olisi hyvä juuri katsastettu ZJ ylimääräisenä
![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#1421
|
||||
|
||||
![]()
Päivititkö tuoreempaan?
|
#1422
|
||||
|
||||
![]()
Juu vähän vahingossa. Toi on 2.7 diiseli.
![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#1423
|
||||
|
||||
![]()
Kerropas sitte mite kestää. Itteäki vähä kiehtois toi malli mersun moottorilla, jossei se ole iha täyspaska.
|
#1424
|
||||
|
||||
![]()
Näin äkkiseltään. Koneessa perus mersun vaivat. Suutinvikoja, korkeapainepumppuvikoja. Keraamiset jarrumännät tykkää hirtellä kiinni, jarrulevyt kuluu silmissä (osaksi varmaan ed.mainitusta syystä). Alumiiniakseli takana. Poskilaakerit tykkää.
80tkm takana kahella eri yksilöllä. Mulla vois olla tuommonen rakennussarja myyä (aika ei riitä kaikkeen). |
#1425
|
||||
|
||||
![]() Löinkö käteni...
Älä nyt mene sitä ZJ:tä myymään, onhan ainakin yksi Jeep kun toimii.
![]() Meinaan että riisselia saat fiksailla vähän väliä.... ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |