![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Yritäkkö naurattaa/naruttaa mua?
Lainaus:
Eikä sitä paljoo tarvii erotella........ Totuus tuottavuudesta on aivan jotain muuta....... Sunkin kannattais myöntää se...... Suurimilla kaivoksilla autoja arvaten 100kpl ja kuormia päiväs varmaan noin 25kpl/auto..... ![]() ![]() ![]() Eli 100x25x2milj.........Johan jutun murjasit...... ![]() ![]() ![]() ![]() Noilla tuloillahan omistas jo koko universumin...... ![]() ![]() ![]() ps. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä.....on vaan tyhmiä vastauksia..... ![]() ![]() ![]() Ja näinä aikoina vain harvat uskaltaa kyseenalaistaa asiat..... ![]() ![]() ![]() Eli......kannattaa miettii nillä omilla herneen kokoisilla kiihdyttimillä siellä korvien välis..... ![]() ![]() ![]()
Viimeksi muokannut H_Nietu : 09.03.2017 22:51 |
|
|||
|
|||
![]()
Lavallisessa ei tarvisi olla kuin ~55kg kultaa niin siitä saa tuon pari miljoonaa oiroa.
Toki kulut sen kaivamiseen ja rikastamiseen ottaa omansa. Eikä tuollaista "kultasuonta" taida misään löytyä että yhteen lavalliseen sattuisi moinen määrä kultaa. Mahdollista toki kun tuollainen kevitsassa käytössä oleva iso kiviauto kuskaa ~225t kiveä kerrallaan. Tämänhetken hinta on ~36600e/kg Viimeksi muokannut Mika_T : 09.03.2017 23:02 |
|
|||
|
|||
![]() Alkaahan sieltä tulla järkipuhettakin......Lainaus:
Eli lähemmäx mennen puoli kiloo........ja muut päälle..... Sekä kaiken paskan rikastuskustannukset. Oli miten on mutta näin on...... ![]() ![]() ![]() Ei edes rikkaimilla alueilla....... ![]() ![]() ![]() Valistakaa mua jos oon vääräs..... Silti uskallan ajatella omilla kiihdyttimillä...... ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 09.03.2017 23:07 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viiden kultatonnin tuottaminen vaatii melkoisen malmimäärän käsittelyä, sillä Kittilän malmissa on kultaa keskimäärin vajaat viisi grammaa tonnissa" Eli jos kuorma 225tkg niin eikös siitä löydy kultaa alle 2kg? Arvoltaan 70t€? Ja toi 5t oli vuosituotto... 2M€ kuorma on jo sellainen että kannattaa hankkia autoja ja kaivureita enemmän..
|
|||
|
|||
![]() Thx.Lainaus:
![]() ![]() ![]() Joka on kaukana siitä....... Ja selvis vielä lavan koko......... Vielä ku joku kertois ton "helvetin koneen" kuokan koon.....????? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja heitä tuo tyhyjän tinkaaminen sinne minne päivä ei paista... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten ohuesti vaikuttaa kuorman arvoon ajetaanko hiiltä vai harvinaisia, kehittyneelle teknologialle välttämättömiä metalleja sisältävää malmia. Kulta on halpaa roinaa niihin verrattuna...
|
|||
|
|||
![]()
Kun se platina nikkeli kupari kulta erotetaan sieltä ja ajetaan vaikka kuinka monta kuormaa kasaan josta sitä ei kannata erotella niin ei siitä niin paljon jää viivan alle. Olen kuitenkin pitäny hyppysissä niitä kimpaleita ja voin kertoa että ne painaa. Niin kuin kerroin mutta ei sitä ymmärtää tarvitse eikä kaikkien älylahjat riitä niin niissä parhaissa kuormissa on sen 2milj euron edestä tavaraa. Kukaan sitä ei sillä hinnalla osta vaan se erotellaan ja yllätys yllätys se maksaa sitä ei kukaan tee ilmaiseksi. No kaikki nyt ei sitä pääse edes katsomaan sinne pitää muunmuassa olla selvinpäin ja täysjärkinen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Niin ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä kysyjiä.
|
|
|||
|
|||
![]() Ja tämä oli se.....
Universumin paras.......vitsi tai viisastelu........
![]() ![]() ![]() Sorry, mä en edes mitään kysynyt. Mä vaan kyseenalaistin sun suoltamat sammakot....... ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Niin en ole sinulle vastannutkaan. Ei hymiöitä.
|
|
|||
|
|||
![]() Ja mä nyt en ole.....Lainaus:
![]() ![]() ![]() Kaikkihan mua vajakix haukkuu..... ![]() ![]() ![]() Ja mua ei todellakaan haittaa...... ![]() ![]() ![]() Oikeet päätökset teen oikeeseen paikkaan...... Onnex on varaa toteuttaa sitä minkä oikeex näkee..... Entä sä? |
|
|||
|
|||
![]()
No mä nyt vielä kerran alennun mutta kyllä on vara tehdä mitä oon halunnu vielä tähän päivään asti ja uskoisin pitkälle tulevaisuuteen mutta sitä ei koskaan tiedä jos vaikka sairastuu niin voi tili huventua. Mutta eipä kannata tulevaa tautia sairastaa vaan mennä tässä päivässä ja tehdä ne asiat mitä osaa ja haluaa.
|
|
|||
|
|||
![]() No niin alkaahan tästäkin suunnasta kuulluu...Lainaus:
Tautii tai ei......Toiset siirtää toiset kärsii..... Ja sillä se lähtee mill se on tullutkin...Silti se on tasapainoiluu veitsenterällä. Se on tehtävä mikä on intohimo......tai toisin sanoin mikä on elämä...... Jokainen tehköön mitä haluaa...... ![]() ![]() ![]() Ja mäkään en alennu enää tän jälkeen...... Vastaamaan tähän viestiketjuun...... Viimeksi muokannut H_Nietu : 09.03.2017 23:45 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jaa-a, enpä muista.
Joskus edellisen työpaikan aikaan tuli kaivoksen louhosautoja ja kaivinkoneita tankattua kun vuorotöissä oli, kyllä siinä kerkes nortin rauhassa vetelee kun 1500-2000 L kaivinkoneen tankkiin pistoolin kautta laski. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos arvaan, et pikanortin imis 3 minuutissa ja normikärytys ois 6 minuuttia, niin taas keskiarvolla eli 4,5 minuutilla tuo aloituskysymyksen laitteen tankki ois täynnä 4,5x8 minuutissa = 36 minuutissa. Tästä me päästään lopulliseen vastaukseen eli joka vuorokaudesta 36 minuuttia menee tankkaamiseen ja koska tuo laite käy 365 niin tunteja kertyis 365x36/60= 219 eli 8 h päivinä joku lorottelis ainetta sinne tankkiin 27 päivää ja 3 tuntia päälle. Niin ja olis polttanut siinä letkua pidellessä 8x365 norttia elikäs 2920 tupakkia. Tankkaaminen ois keuhkoille hupaa duunia ![]() Tää ei ehkä mene näin vaan kaipa tuon tankkauksen sais tehtyä nopeamminkin. Tää tarkoittais myös sitä, että siinä kun sähkökone kävis 365x24h =8760h vuodessa olis löpökone tuottamattomana 219h eli sen vuotuinen tehokas malmin kuopimisaika olisi 2,5% alempi, mikä oli koko laskuharjoituksen perimmäinen ja lopullinen vastaus. Kaivoksen tuotto oli malmimäärässä 6,7 miljoonaa tonnia vuonna 2015 ja jos koko määrä olis kauhottu löpökoneella välitankkauksin, olisi tuotanto pudonnut 6,53 miljoonaan tonniin eli vastaavasti ois jäänyt saamatta 10 kg kultaa, 430 kg kuparia ja 24,8 kg platinaa. Noille voi sit laskee arvon LMEn noteerauksilla. ( kulta 38600€/kg, platina 29000€/kg, kupari 5500€/kg) Kiitokset osallistumisesta ja jos joku lukijoista on tuolla kaivoksella töissä, niin tsemppiä tuotantoon. ![]()
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 10.03.2017 03:04 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |