![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Klaperjaht varmaan veis vielä tosta voiton, joskus täytyis mennä paikanpäälle ainakin katsojaksi ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
vähempi on nykyään vinssitalkoita officrossissa ja kuskit on äänestäny siitä ns jaloillaan, eli ne vinssit on jätetty ihan suoraan asentamatta ja tähän on pari ihan konkreettista syytä miks näin on ja puhun nyt aika pitkälti muidenkin tiimien puolesta kun meidän oman..
1. nopee ajo on yleisölle näyttävämpää ja kuskit haluaa ajaa kovaa 2. justiinsa mitä tuolla ylhäällä jo mainittiin, vinssitalkoissa kun pyritään kilpatilanteessa väkisin ohite, niin siellä voi joku jäädä autoon, eli täyspäiset pysyttelee auton sisäpuolella kun starttilupa on annettu. sama pätee myös siihen et kun kiireellä koitetaan vinssata, niin riski on AINA isompi haaverille, kuin että se vinssaus tapahtuu rauhassa, kuten safaroidessa tms.. krossiradan voi tehdä haasteelliseksi, siis teknisesti vaikeaksi ajaa, kun miettii hiukan sitä maaston muotoa jne, ihan samallai kikkarastit kuuluu suunnistuskisaan, ei sen haasteen tarvia aina olla et kenenkä vinssi vetää parhaiten. samalla krossi on myös endurance laji, jossa taktikointi ja vehkeiden ehjänä pitäminen näyttelee aika isoo osaa kisasta, jotkut ajaa tasasen rauhallisesti täydet ajoajat ja nousee tuloksissa todella korkealle, kun taas toiset ottaa maksimi nopeudella kierrokset mitä ehtii ja yleensä keskeyttää jossain vaiheessa, kun auto hajoaa käsiin. tapoja on aika monia kuitenkin. nykypäivän officrossi on muotoutunut aika nopeatempoiseksi offroadin alalajiksi, jossa mennään eikä meinata ja nuo taktiikat sun muut merkkaa TODELLA paljon, ei pelkästään se reikä päässä kaasun survominen ja hillitön riehuminen radalla. yleinen harhaluulo tosin on, että jos sinne radalle ei väkipakolla kehitetä jotain paskaojaa missä sitten kaikki vinssaa, kisa menee liian vallattomaksi ja laji muuttuu rallicrossiksi. mutta se on mielen köyhyyttä jos ei osaa poimia esim youtuben kymmenistä videoista tuon alalajin monimuotoisuutta, niiko sanoin, krossi on muutakin kun reikä päässä lintassa vetämistä, vaikka kyllä sitäkin hetkittäin harrastetaan ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Erittäin hyvä että saadaan keskustelua aikaiseksi.
Yleinen mielipide taitaa olla että ei vinssattavaa mutta haastavaa maastoa? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kyllä joo, aika pitkälti se menee noin. se mitä noita oon ite ajanu ni worry on mielenkiintonen siks, et se on "metässä" eli siel on kivee jnejne, sit taas luumäki on pirun tyly autolle, siel pitää vähän osata miettiä et missä hyppää vai meneeko rauhallisemmin koska krossirata
![]() ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ajetaanhan nää kinkerit?
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kyllä nää ajetaan
![]() ratamestarit on tehny radan eteen hommia jo ja reittiä on merkattu ja suunniteltu oikein olan takaa. luvassa on itäsuomalaiseen tapaan haasteellinen, mutta silti melko nopea, järki päässä ajettava, paikoitellen jopa psykopaattinen ajokokemus luokasta riippumatta ![]() ite oon ollu osallisena suunnitteluun lähinnä konsultin ominaisuudessa, antamassa kuskin näkökulmaa ja vaikkei meillä seurassa olla ennen krossikisaa järjestetty, niin onhan seuran porukalla perinteitä rata/jokkis/jne autourheilusta, eli uskaltaisin luvata, että kannattaa tulla kokemaan paikan päälle, ainakin parhaamme tehdään ja tarkoitus on, että näin ekana vuonna sitten ajujen päätyttyä kuskien ja yleisön palautteet käytäisiin lävite tosi tarkkaan ja seuraavalle vuodelle parannetaan viellä, eli nyt ois tärkeetä, että mahollisimman moni tulee osallistumaan, niin saadaan tuleville vuosille sitä palautetta, jotta voijaan viiä hommaa eteenpäin ![]() ei uskalla luvata, mutta koitetaan saaha aikaiseksi vaikka joku incar video rataesittelyyn ennen kisoja, jollakin vakiohkolla autolla rata läpi ajaen, niin pääsee hiukan tutustumaan ennen kun ruutulippu heilahtaa ja tarttee ajaa kovaa ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Saatiin hyvät sponsorit ja avut joten sankoin joukoin osallistumaan
Bahco lähti todella hienosti mukaan tavara palkinnoissa. On pulttikonetta, hylsysarjaa jne. JRT-Motorsport lähtee mukaan tehonmittauslahjakortilla Joensuun konekeskus osallistuu järjestely kuluihin ja tavara palkinnolla Maren korjaus ja kuljetus osallistuu hienosti järjestelyihin Mattilan Koneasema tarjoaa maastot ja sauna tilan Joensuun Autokorjaamo tarjoaa korjaamo tilat tarvittaessa käyttöön noin kilometrin päässä tapahtumapaikalta Tapahtumapaikalla sauna ja teltta majoitus mahdollisuus. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Officrossi fbssä | uokki | Chit-Chat | 8 | 07.11.2017 19:18 |
Isory tapahtumat 2017 | Pöyski | Tapahtumat | 10 | 16.10.2017 15:38 |
ISORY:N VUOSIKOKOUS 16.2.2017 | sakari65 | Tapahtumat | 1 | 09.02.2017 09:25 |
Weapons of mass destruction | SamppaFIN | Jokes | 6 | 13.07.2005 16:37 |