|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Ruostekorjauksen tuoreimmat pykälät TRAFI 23.1.2017.Viimeksi muokannut Pajares : 24.02.2017 21:33 |
#2
|
||||
|
||||
Jos helmakotelon sisäpinnassa pitää olla jatkossa alkuperäistyyliset vahvistuspokkaukset, niin kelpaako suorat palkkihelmat vaikka olisivatkin kuinka paksusta tavarasta tehdyt??
|
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mikään autotehdas ei tule Trafille esittelemään ajoneuvon helmaotelon rakennetta. Tuolta osin melko turhaa pilkun ..... Lähinnä hävettää veronmaksajana maksaa näitä uudistuksia. Milloinkohan trafi tekisi jotakin hyödyllistä? Esimerkiksi neuvoisi tapoja parantaa rakenteita sen sijaan, että keksisi tapoja estää itse tekeminen. |
#4
|
||||
|
||||
Tuossa trafin tekstissä puhuttiin jotain kantavista kori rakenteista niin tarkotettinkohan tuossa nyt, että koskee vain näitä autoja vai koskeeko myös esim. maastureita jossa on erillinen runko?
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#5
|
||||
|
||||
Miten erillinen runko liittyy kantaviin korirakenteisiin? Runko on runko, ja kori on kori on se sitten erillinen tai itsekantava. Rungollisen auton korissakin on kantavia rakenteita, ei se pyhällä hengellä kasassa pysy - tai rungossa kiinni. Eli korin pitää olla rungollisessakin autossa kunnossa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
Ei ole koskaan tullut sanomista peltikorjauksista katsastuksessa, kun ne on tehty kunnolla. Edelleenkään en näkisi tätä kovinkaan huolettavana tiedotteena?
Ettei nyt vaan olisi ne massalla paikatut reiät, irtohitsipalloilla "korjatut" helmat ja sikapossulla liimatut pohjapaikat syynissä ja erityistarkkailussa. Vaikka eihän sellaisia kukaan tee, eihän. Juurihan täälläkin "vaadittiin jobbaria hirtettäväksi" kun oli myynyt huonosti korjatun pakun, juuri tämmöisiä koittanevat poimia pois. Olkoonkin että vanhoilla autoilla ajavana en voi välttyä ajatukselta että vanhojen autojen ylläpitoa tahallaan hankaloitetaan. Tämä kyllä vähän huokaisutti, jos joku elämäänsä ja kaikkeen muuhunkin kyllästynyt katsurishenkilö on päättänyt olla inha: "Ruostevaurioiden tarkastamisessa tulee hyödyntää riittävästi rengasrautaa ja ruostehakkua, koska vain kyseisten työvälineiden avulla saadaan selville onko massan alla peltiä lainkaan ja jos on, onko se tervettä." Mikä on riittävästi??
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 22.02.2017 23:30 |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuossa ohjeessa huvitti kohta jossa sanottiin, että konttorilla on oltava ruostesuoja-ainetta jotta koputtelusta ruostesuojaukseen aiheutuneet vauriot voidaan korjata kuntoon. Mahtaakohan olla spraykotelomassaa vai tiikeripensselitavaraa mitä jatkossa laittavat.... |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mä luulen, että tuota vesipatterijäykistettä pitäisi jatkossa saada tehtyä, eikä käyttää suoraa peltiä sen tilalla. |
#9
|
||||
|
||||
Eihän tässä ohjeessa ollut mitään uutta vanhaan verrattuna?
Paitsi ehkä tuo "..vaan uudessakin levyssä on oltava alkuperäisen kaltaiset ”vahvistuspokkaukset”.", mikä ei nyt varsinaisesti ole ristiriidassa aiemman ohjeistuksen kanssa alkuperäisen lujuuden osalta. |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
||||
|
||||
"mennee se terveestäki kun tarpeeksi kovaa lyö!"
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#12
|
||||
|
||||
Tuota,
Juu sitähän minä vaan, että äläkää ny taas tehkö kärpäsestä härkästä................
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#13
|
||||
|
||||
minä taas oon kuullut urbaanista kaupunki legendasta, hah
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Harhaanjohtava otsikko muutettu vastaamaan sisältöä paremmin. Vai miellyttääkö herroja sanamuoto "tuoreimmat"??? |
#18
|
|||
|
|||
Ei tässä nähdäkseni suuremmin ole uutta,tuskin katastus inssi ihan joka pokkaa ja pykälää muistaa/haluaa vaatia. Senhän se estää et ei voi koko lattiaa tehä suorasta pellistä,ei sihen ihan helposti kyllä alkuperäisen näköisiä ryppyjä saa mutta kelvannee kun kanttailee sen verran et voi väittää jäykistetyksi. Mig hitsi saumathan itsessään jäykistää ja kiristää peltiä,verraten vastushitsaamalla/pistehitsaamalla kasattuihin koreihin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#19
|
|||
|
|||
Hyvin on aina toiminut roudarin teippi ja pakkeli Eräässä pelissä oli kuskin jalkatila niin mätä, että siihen vedin isomman pellin palan pop niiteillä paikalleen ja pakkelilla silotteli saumat. Hitsaaminen on niin perseestä. Eikä muutaman satasen autoon ihan kauheasti jaksa satsaa. Kummallisesti nuo jotkin jobbarit edelleen saa niitä paskoja liikenteeseen mistä ne ei edes paikkaa niitä reikiä millään tavalla.
|
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#21
|
|||
|
|||
Noo, ohan noita itekkin tehny mut seuraava omistaja ollu sit kuusakoski, kyl rungollist autoo rungost iha turha millää koputella, hj:n runkokii aikanaa näytti iha hyvälle mut 3:n kerra ku 1,5 kilon pajavasaral löi ja kaik ruostelevyt irtos ni siinähän olikii reikä.
|
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
aina ei vaan ymmärrä miks tehä jotai ihme kitti viritelmiä tai hitsata laput kulmista kiinni, kun melkeen samassa ajassa tekis ihan kunnollakin. eikä tarvi konttorilla olla paskat housussa korjauksiensa kanssa. |
#23
|
|||
|
|||
No hitto jos sisustan purkuun ja kasaukseen menee enempi aikaa kun paikkaan, kattomassaa pohjalle, pelti päälle ja lisää massaa ja valmis, vähä ku kipsilevyjen saumaus :-) tosin en nyt mitään koteloita oo tolleen juur korjannu
|
#24
|
||||
|
||||
ei niit tarvi purkaa ku piste kerrallaa hitsaa ja jäähdyttää ilmalla.
|
#25
|
||||
|
||||
No kyllähän katsastustapahtumat on huomattavasti asiallisempi nykyään verrattuna -70-80 lukuun. Isäni ajoi taksia ja käytti uudehkoa mersua katsastuksessa. En muista oliko se jo melkein pari vuotta vanha. Ei kuitenkaan paljon kahta vuotta vanhempi koska silloin taksit vaihdettiin uusiin noin parin vuoden välein. No paikallisen konttorin ja koko kaupungin tiedetysti tiukin inssi sattui hakun varteen ja hakkasi väkisin pohjapellistä läpi. Tapauksen yksityiskohtia en muista mutta sen muistan että terveestä pellistä mentiin läpi.
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Huuto Land Cruiser HJ61 12h-t uudet STD männät. HUUTO LOPPUU 24.9-2015 klo.23:59:59 | PH75 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.09.2015 21:13 |
Trafi on nopee | joker | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.08.2015 07:18 |
blazerista pykälät hukassa??? | Rompe | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.10.2012 20:30 |
trakktorin tekniikan muutoksen pykälät? | kessu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.09.2012 00:01 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |