![]() |
Ruostekorjauksen tuoreimmat pykälät TRAFI 23.1.2017.
|
Jos helmakotelon sisäpinnassa pitää olla jatkossa alkuperäistyyliset vahvistuspokkaukset, niin kelpaako suorat palkkihelmat vaikka olisivatkin kuinka paksusta tavarasta tehdyt??
|
Lainaus:
Mikään autotehdas ei tule Trafille esittelemään ajoneuvon helmaotelon rakennetta. Tuolta osin melko turhaa pilkun ..... Lähinnä hävettää veronmaksajana maksaa näitä uudistuksia. Milloinkohan trafi tekisi jotakin hyödyllistä? Esimerkiksi neuvoisi tapoja parantaa rakenteita sen sijaan, että keksisi tapoja estää itse tekeminen. |
Lainaus:
|
Miten erillinen runko liittyy kantaviin korirakenteisiin? Runko on runko, ja kori on kori on se sitten erillinen tai itsekantava. Rungollisen auton korissakin on kantavia rakenteita, ei se pyhällä hengellä kasassa pysy - tai rungossa kiinni. Eli korin pitää olla rungollisessakin autossa kunnossa..
|
Ei ole koskaan tullut sanomista peltikorjauksista katsastuksessa, kun ne on tehty kunnolla. Edelleenkään en näkisi tätä kovinkaan huolettavana tiedotteena?
Ettei nyt vaan olisi ne massalla paikatut reiät, irtohitsipalloilla "korjatut" helmat ja sikapossulla liimatut pohjapaikat syynissä ja erityistarkkailussa. Vaikka eihän sellaisia kukaan tee, eihän. Juurihan täälläkin "vaadittiin jobbaria hirtettäväksi" kun oli myynyt huonosti korjatun pakun, juuri tämmöisiä koittanevat poimia pois. Olkoonkin että vanhoilla autoilla ajavana en voi välttyä ajatukselta että vanhojen autojen ylläpitoa tahallaan hankaloitetaan. :) Tämä kyllä vähän huokaisutti, jos joku elämäänsä ja kaikkeen muuhunkin kyllästynyt katsurishenkilö on päättänyt olla inha: "Ruostevaurioiden tarkastamisessa tulee hyödyntää riittävästi rengasrautaa ja ruostehakkua, koska vain kyseisten työvälineiden avulla saadaan selville onko massan alla peltiä lainkaan ja jos on, onko se tervettä." Mikä on riittävästi?? :D |
Lainaus:
Tuossa ohjeessa huvitti kohta jossa sanottiin, että konttorilla on oltava ruostesuoja-ainetta jotta koputtelusta ruostesuojaukseen aiheutuneet vauriot voidaan korjata kuntoon. Mahtaakohan olla spraykotelomassaa vai tiikeripensselitavaraa mitä jatkossa laittavat.... |
Lainaus:
Mä luulen, että tuota vesipatterijäykistettä pitäisi jatkossa saada tehtyä, eikä käyttää suoraa peltiä sen tilalla. |
Eihän tässä ohjeessa ollut mitään uutta vanhaan verrattuna?
Paitsi ehkä tuo "..vaan uudessakin levyssä on oltava alkuperäisen kaltaiset ”vahvistuspokkaukset”.", mikä ei nyt varsinaisesti ole ristiriidassa aiemman ohjeistuksen kanssa alkuperäisen lujuuden osalta. |
Lainaus:
|
"mennee se terveestäki kun tarpeeksi kovaa lyö!"
|
Tuota,
Juu sitähän minä vaan, että äläkää ny taas tehkö kärpäsestä härkästä................ |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Harhaanjohtava otsikko muutettu vastaamaan sisältöä paremmin. Vai miellyttääkö herroja sanamuoto "tuoreimmat"???:) |
Ei tässä nähdäkseni suuremmin ole uutta,tuskin katastus inssi ihan joka pokkaa ja pykälää muistaa/haluaa vaatia. Senhän se estää et ei voi koko lattiaa tehä suorasta pellistä,ei sihen ihan helposti kyllä alkuperäisen näköisiä ryppyjä saa mutta kelvannee kun kanttailee sen verran et voi väittää jäykistetyksi. Mig hitsi saumathan itsessään jäykistää ja kiristää peltiä,verraten vastushitsaamalla/pistehitsaamalla kasattuihin koreihin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
aina ei vaan ymmärrä miks tehä jotai ihme kitti viritelmiä tai hitsata laput kulmista kiinni, kun melkeen samassa ajassa tekis ihan kunnollakin. eikä tarvi konttorilla olla paskat housussa korjauksiensa kanssa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 14:23 (GMT +2). |