Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2017, 10:11
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Toinenkin puoli turattu kasaan. Alapuoli oli jotenkin tuskaa kun ei meinannut millään tulla kunnon saumaa verrattuna toiseen puoleen. Melko työläs projekti sillä kiinnitykseen meni aikaa noin 7 tuntia per puoli eikä vieläkään ole valmis. Apparin puolelta pitää vielä paikata pyöräkotelon reikä joka jäi vielä auki kun maalasin koteloa sisäpuolelta.


Viimeksi muokannut mikjus : 23.02.2017 10:14
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2017, 20:31
Jurokki:n Avatar
Jurokki Jurokki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.03.16
Sijainti: pieksämäki
Viestit: 105
Perusasetus

Täällä on kans kaarien sovittelua : D Takaa ajelin orkkis lirpakkeen pois kaaresta ettei jää suotta keräämään paskoo ja samallahan tuo levike nous muutaman sentin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	1487874499069-818941562.jpg‎
Views:	953
Size:	53,4 Kt
ID:	76763   Click image for larger version

Name:	1487874427928-1577841183.jpg‎
Views:	963
Size:	65,5 Kt
ID:	76762  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2017, 20:38
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Työläitä nuo on, enempi kuin luulis.

Onks kokemusta noista "hitsattavista" (happo)pohja maaleista ? Esim Mastonin joku 1K mokoma, ois henkisesti rauhoittavaa suhauttaa esim tällaisessa tapauksessa kynnyksen sisusta ennen hitsausta ... ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.02.2017, 08:38
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jurokki Näytä viesti
Täällä on kans kaarien sovittelua : D Takaa ajelin orkkis lirpakkeen pois kaaresta ettei jää suotta keräämään paskoo ja samallahan tuo levike nous muutaman sentin.
Hyvältä näyttää. Onko takasisälokari vaan sitten tuon muovireunan päällä. Ei olisi haitannut yhtään jo reuna olisi noussut vähän. Nyt painoin levikettä väkisin paikalleen niin että se olisi alkuperäisen reunan tasalla about.

Minkä kokoiset renkaat ja vanteet (minkä merkkiset on nuo pyöreäreikäiset vanteet?), varsinkin ET kiinnostaa ja miten jää levikkeiden alle? Korotus keulassa ja ajettavuus? Näyttäisi että rengas tuossa käännössä on melkosen lähellä että osuu johonkin, varsinkin sisäänjoustossa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2017, 08:51
Jurokki:n Avatar
Jurokki Jurokki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.03.16
Sijainti: pieksämäki
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Hyvältä näyttää. Onko takasisälokari vaan sitten tuon muovireunan päällä. Ei olisi haitannut yhtään jo reuna olisi noussut vähän. Nyt painoin levikettä väkisin paikalleen niin että se olisi alkuperäisen reunan tasalla about.

Minkä kokoiset renkaat ja vanteet (minkä merkkiset on nuo pyöreäreikäiset vanteet?), varsinkin ET kiinnostaa ja miten jää levikkeiden alle? Korotus keulassa ja ajettavuus? Näyttäisi että rengas tuossa käännössä on melkosen lähellä että osuu johonkin, varsinkin sisäänjoustossa?
Joo takaa jää muovi just sisälokarin päälle, 37x14,5x15 pyörät, edestä joutuu vielä avartelemaan. Vanne taitaa olla -44, ajettavuutta noilla en vielä tiedä kun ei nuo alla oo tullu kokeiltua.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2022, 16:18
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 242
Perusasetus

Haluaisin udella että minkä kokoista palkkia laitoit helmoihin? Omaan Hodariin olisi helmojen teko edessä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Toinenkin puoli turattu kasaan. Alapuoli oli jotenkin tuskaa kun ei meinannut millään tulla kunnon saumaa verrattuna toiseen puoleen. Melko työläs projekti sillä kiinnitykseen meni aikaa noin 7 tuntia per puoli eikä vieläkään ole valmis. Apparin puolelta pitää vielä paikata pyöräkotelon reikä joka jäi vielä auki kun maalasin koteloa sisäpuolelta.

__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2022, 08:33
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Palkki on 120x60x3.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2022, 09:04
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Päivitelläänpä vähän 2022 juttuja.

Joskus auto on jopa hyötykäytössä. Hevosaidan purkua kevät 22.


Löytyi netistä 3d printterille valmis malli takaoven tuhkakupin tilalle.


Jääkaapin pistoke. Aikaisemmin oli irtonaisena tuhkakupin tilalla.


Nopea pohjapanssari kesän reissuille. Aussimalleista kopioitu vain toisesta laidasta tuettu malli. Ihmeen hyvin kestänyt.


Ehkä kuienkin parempi kuin vakio muovinen vaikka ei olekkaan mikään heavy duty.


Kesän Viron reissulta Saarenmaan lautalta uusi kuvakulma.


Helmaputkissa ja kaarissa oli ruostetta paljon. Puhalsin ja maalasin ne. Tämä oli vain sellainen pelastus ja haaveissa olisi maalata koko auto tulevaisuudessa. Vaatii exocagen irroittamisen, silloin täytyy sekin puhaltaa ja maalata 2k maalilla kunnolla.


Suojaus oli sitä luokkaa että ikkunoita sai vähän putsata tinnerillä.


Hetken taas suurimmat ruosteen piilossa. Häkki on yläosastaankin ruosteessa mutta hoidetaan se sitten joskus.


Raatoja


Tässä ollut vähän woblausongelmaa ja eilen kiristellessä pyöränlaakereita ja ohjausosia huomasin että apparinpuolen raidetangonpää klotaa. Ihmettelin jo aikaisemmin pientä välystä jossain mutta ei vain löytänyt sitä itsekseni touhutessa. Nyt välys oli ehkä kasvanut ja löytyi helposti. Laakereiden kiristys ja raidetangonpää vaihtoon. Nyt menee niin tasaseen ettei koskaan. Tämä vika onkin vaivannut jo vuosia enkä ymmärrä miten en ole tuota vikaa aikaisemmin löytänyt. Välys ollut ilmeisesti jotenkin niin että vaatinut suurempaa voimaa että sen havaitsee.

En tiedä onko kesä kuumasta kiinni vai mistä mutta kumpikin perä vuotaa pinionin stefasta ölyä rajusti. Etuperä alkoi vasta viime viikolla vuotaa mutta nyt on koko pohja aivan öljytty ja peräluukut kanssa. Pitää vaihtaa stefat tai ehkä samalla vaihtaa 3.7 -> 4.1 välitykseen. Aavistuksen pitkä 1. vaihde 37 renkailla mutta tiellä muuten välitys on hyvä, pelkään että 4.1 menee ehkä vähän tiheäksi huippunopeuksissa. No on sitten varaa ottaa seuraavat renkaat vaikka 39"

Viimeksi muokannut mikjus : 18.08.2022 09:14
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.03.2023, 16:50
oltzi:n Avatar
oltzi oltzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.05
Sijainti: merijärvi, Finland.
Viestit: 153
Perusasetus

Onko minkäverran korotettu että mahtuu nuo 37" pyörät🤔 kestääkö vakiomurrokset nuin isoja renkaita ja meneekö välitykset kuin pieleen että tarviiko 5-vaihdetta enää ollenkaan 😁 omaani korotettu sen 3-4" ja mietin että menisköhän sinne 37/12.5/17 bfg mt pyöriin kohtuu kivuttomasti.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.03.2023, 13:09
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oltzi Näytä viesti
Onko minkäverran korotettu että mahtuu nuo 37" pyörät�� kestääkö vakiomurrokset nuin isoja renkaita ja meneekö välitykset kuin pieleen että tarviiko 5-vaihdetta enää ollenkaan �� omaani korotettu sen 3-4" ja mietin että menisköhän sinne 37/12.5/17 bfg mt pyöriin kohtuu kivuttomasti.
Edessä on 4" korotusjouset + 3" korotusblokki. Takana on vain 4" korotusjouset ja näin auto on vaaterissa. Korotus tehty EMUn jousilla ja tais olla jotain J sarjaa jotka kai jotenkin "pidempiä" kuin vakiot. Takana on laitettu 10cm pohjaanlyöntikumin alle jatkoa tai muuten raapi pahasti kiinni.

Välitys on maantieajoon aika passeli. Ainostaan joskus ykkönen ja pakki tuntuu vähän liian harvalta ja kaipaisi ehkä 4.1 välitystä. Vitosella pystyy ajelemaan ihan normaalisti vaikka 80 vauhtia. Tosin on tota vähän ruuvattu mutta kuitenkin vakio osilla vielä (3" putki, välijäähdytin, bleed, euro4x4partsin ahtokara). Tiedän vaan kaverin kokemuksesta että valitteli 4.1 välityksillä että huutaa kierrokset turhan korkeella maantieajossa mutta siinä tosin oli vähän pienemmät 35 renkaat. Maastossa toimii kun jakolaatikko on välitetty mutta sinne kaipaisi toisinaan vähän vielä tiheämpää. Tämä tosin enemmän retkeilykäytössä niin ei juurikaan haittaa.

Murroksia ei ole hajonnut yhtään vielä mutta ei tolla mitään hardcorea ole ajettukkaan ja ajotyyyli on rauhallisen harkitseva. Muutama kevyempi venäjänsafari ajettu mutta ollaan siellä kynnetty välillä syvälläkin suossa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.04.2023, 09:48
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Tuli asennettua kylän suurin suksiboksi... Eli kiinalainen Alibaban kautta tilattu kattoteltta. Tämä onnekseni sen verran lyhyempi malli että esim. Laa antenni vielä mahtuu katolle.


Nappärästi pystyssä sekunneissa eikä purkaminenkaan vie montaa hetkeä.


Sisätilassa olevalta ilmawebalta letku telttaan ja kake/termariboksi pitkällä piuhalla ylös. Parin yön kokemuksella toimii mutta termari pitää sijoittaa lattiatasoon, muuten tulee kylmä tai kuuma.


Seuraavaksi pitää rakentaa talliin systeemi jolla teltan voi tarvittaessa irroittaa autosta ja vetää kiinni tallin kattoon odottamaan seuraavaa tarvetta. Tai sitten vaan antaa olla katolla. Tuon painosta ei oikein tiedä mutta jotain 45 - 60kg väliltä. Aika kevyeltä vaikutti sillä kahteen pekkaan nosti todella kevyesti katolle. Ajaessa tuota ei juuri huomaa mutta joskus teltta resonoi tyhjäkäynnillä. Pitää laittaa kiinnikeiden väliin kumimaton palat ja testata auttaako. Tikkaille pitää myös hommata joku pussi ettei likaisena tarvitse laittaa teltan sisään. Tikkaat meinaa myös olla hieman naftit 37 renkalla ja riittää just ja just maahan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
peura bj safaripeli lampola Maasturiprojektit 14 03.04.2015 23:37
toyota hj 80 full time wd v. 1990 lelu Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2012 13:00
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli 0201346 O/M/V Ajoneuvot 6 28.09.2011 12:03
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti helenal O/M/V Ajoneuvot 0 05.11.2009 18:08
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) pasleh O/M/V Ajoneuvot 0 17.06.2009 19:24


Sivu luotu: 12:53 (GMT +2).