![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mä olisin jättänyt.....
Lainaus:
Pesun ja sisäpuoleisen norjan romin johdosta...... ![]() ![]() ![]() Tuppaa noi umpipalkit ruostuun sisäpuolelta...... Tosin noissa seinämävahvuus sitä luokkaa että kori happanee ennen niitä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Rosteri palkki helmat tuskin sisältä ruostuu?
Tai jos ruostuu nii epäilen et muita ongelmia on ollut jo paljon aijemmin et siinä vaiheessa ei oo enään merkitystä. |
#3
|
|||
|
|||
![]() No.....jos RST niinLainaus:
Ihan sama.....rosteriikin on monenlaista. "Pillun"kestävää ja kiiltävää tai oikeesti jopa happojakin kestävää...... ![]() ![]() ![]() Ja paskin on Aisi304 ja hitsattu profiili......menee sauman juuresta....ja ottaa varmasti norjan romit sisäpuolelta...... ![]() ![]() ![]() Ja mitä kiinalaisempaa niin sitä varmemmin..... ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 24.02.2017 00:02 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Rst ruostuttaa normaali pellistä tehdyn korin.
Aina epäjalompi metalli katoaa jalomman metallin vierestä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Palkit on "ferriittisiä" ei siis oikeaa rosteria. Pinta on ilmeisesti ruostetta kestävä niin kauan kun siihen ei tule naarmua. Magneetti tarttuu palkkiin. Palkin sisälle en ajatellut laittaa mitään vaan alkuperäiseen helmakotelorakenteeseen. Ostin jo dinitrolin kotelosuojaa jota pitää ruiskulla ja letkulla koittaa saada ujutettua sisään. Alkuperäisessä helmakotelossa on ainakin kolme kumitulppaa takana jotka on vieläkin käytettävissä, tosin palkki on niin lähellä että rakonen on aika ahdas.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kun palkki on tulpattu hitsaamalla umpeen niin sinne ei vettä mene! Valmistustavasta johtuen tuollaisen hitsaamalla suljetun kotelon ilma on muuten erittäin kuivaa! Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 24.02.2017 17:16 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hieno projekti!
Itse vältän mustan ja jalompien peltien hitsaamista yhteen autossa kun niiden eristäminen toisistaan on työlästä etenkin alustassa. Meinasitko kiillottaa rosterin? Olisi erilainen! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mie luulisin että ruostuminen tarvii happea enemmän kuin vettä, mitä syvemmällä rauta lepää esim. Saimaassa niin sitä paremmin säilyy. Melkeen sata vuotta vanhoja palkkeja nostettu moitteettomassa kunnossa tosin tummuneena
Vuoksesta. Nuo helmapalkit hyvin tulpattuna ei ruostu ei milloinkaan ei milloinkaan sisäpuolelta puhki.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka ois kuinka tulpattu, niin kondensoitumalla tuntuu silti pääsevän kosteutta sisään ja lopulta se kosteus on ihan vetenä siellä jos ei pois pääse ja tuuletu.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Huokoinen sauma.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Onko käytännössä kotioloissa mahdollista saada sellaista auton helmakoteloa tehtyä jossa ei joku sauma huokoinen olisi vai tarkoititko teollisia rakenteita?
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Palkin ummistamisessa tarvitsee puhtautta, huolellisuutta ja katon päänsä päälle jos on huono ilma. Eihän tuo laadukkaan sauman teko mikään Amerikan juttu ole. Helmapalkista voi halutessaan tehdä vaikka paineilmalleastian, mutta vaihtuvan ilman, ilmasta erottuvan kosteuden takia siihen pitäisi laittaa tyhjennys proppu vedelle. Helmapalkin kiinnitys helmakotelon pohjaan on makuasia tekeekö katko- vai täyspitkällä saumalla. Kun alkuperänen helmakotelo (tässä tapauksessa jäljelle jäävä ylä osa) ei ole tehty tiiviiksi. Huokoisuus ei silloin haittaa kunhan ei ole mitään "puolukka hitsiä" ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Vihdoinkin sain caster platet asennettua.
Tässä lähtötilanne. Harmikseni en ottanut kardaanin kulmasta kuvaa, se oli aika pystyssä. Asennus on melkein bolt on. Kiinnikkeistä pitää rälläköidä jokunen milli pois mutta se onnistuu tukivarret paikallaan. Tästä nähdään mihin tämä perustuu. Vanha "washer mod" hieman parempana versiona. Prikalla ja uudella reiällä ei myöskään saa näin paljon kääntöä aikaan ellei hitsaa uusia kiinnikkeitä. Tässä etupultti reilusti alkuperäisen kiinnikkeen alapuolella. Apparin puolella on hankala saada pitkä pultti paikalleen, naarmu perän kuoressa siitä johtuen, väkisin piti hakata paikalleen mutta meni. Jouduin lopulta myös lyhentämään pulttia kun se osui panhardin kiinnikkeeseen. Joissain lätkissä tällä puolella on kaksi lyhyttä pulttia mutta yksi pultii keskiholkilla varmasti vahvempi. Lätkät ovat muuten erilaiset apparin kuin kuskin puolella akseliputken muodon takia. Kardaanin kulma kääntyi järkevämmäksi. Raidetanko on varmaankin niin lähellä tukivarsia kun pystyy olemaan. Yllätys oli suurin kun aloin mittaamaan casteria ja heti näkee että se on reilusti plussalla. Asteisiin ei ihan kannata luottaa koska keula pari senttiä korkeammalla kuin ajokorkeus ja muutenkin tallin lattian vanha puoli ei tarjoa ihan tarkkaa vaateria. Lätkät on 5 asteiset ja tarkoitettu 10-15cm korotuksille. Kuvittelin että ne korjaavat sen 5 astetta mutta näyttäisi että 10cm korotuksella ne asettavat casterin noin +6 asteeseen? Hyvä juttu, laitoin heti keulaan +2" korotuspalikat (tai toinen vielä jäi kesken) ja alustavan mittauksen mukaan caster jää olevinaan 6" kokonaiskorotuksella vieläkin +3- +5 asteeseen (mittaus vielä tarkistettava). Outoa mutta positiivisesti yllättävää, on siis vieläkin mahdollisuus korottaa jos siltä tuntuu. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |